מי יירה ראשון? הדילמה הדו צדדית של רוטנשטיינר וחסון

play
מאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר | GettyImages
מנור סולומון שחקן נבחרת ישראל 01:46

מקום שני מפתיע אמור להשאיר המאמן לקדנציה נוספת בנבחרת ישראל. מצד שני, לא בטוח שמקום שלישי ותמיכת השחקנים יספיקו לו לחוזה חדש. אורן חסון עדיין לא קיבל החלטה ודווקא האוסטרי עשוי להפתיע אותו. אבל קודם, צריכים לנצח באוסטריה

(גודל טקסט)

למרות התמיכה הבלתי מסוייגת שיש כלפיו מצד רוב שחקני נבחרת ישראל, הסיכויים של וילי רוטנשטיינר להמשיך כמאמן נבחרת ישראל אינם גבוהים. המשחק מחר (שישי, 21:45) מול אוסטריה בחוץ והמשחק מול איי פארו ביום שני בנתניה יסיימו את הקמפיין הנוכחי של מוקדמות מונדיאל 2022 ובהמשך החודש ייפגש המאמן עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון כדי לסכמו. אז גם יבין האוסטרי מה הם סיכוייו להישאר. המשך הקשר הוא לא רק חד סיטרי. זה לא שרוטנשטיינר יושב וכוסס ציפורניים. גם הוא, שמסיים את חוזהו בעוד כחצי שנה, מקבל הצעות וחושב על רעיונות עתידיים ולא מן הנמנע שדווקא הוא יהיה זה שיניח ראשון על שולחן הפגישה עם חסון את רצונו לעזוב.

אבל בהנחה שהאוסטרי מרגיש מוערך על ידי השחקנים וחושב שהוא יכול להתקדם עוד שלב בקמפיין הבא, חסון רחוק מלקבל החלטה סופית, מה שאומר שיש לו עדיין סיכוי מהצד של ההתאחדות לכדורגל. כדי שזה יקרה, האוסטרי צריך להוביל את הנבחרת למקום השני שנראה כרגע רחוק מאוד. ישראל זקוקה לשני ניצחונות ובנוסף, לכך שסקוטלנד לא תנצח במפגשים שנותרו לה עם מולדובה ודנמרק. הסקוטים למעשה ישחקו מחר ב-19:00 בקישינייב ואם ינצחו, ישראל תעלה למשחק באוסטריה בידיעה שהמקום השני כבר לא בר השגה.

אם ישראל לא תסיים כסגניתה של דנמרק, הדבר יוביל קרוב לוודאי לשינוי על הקווים, וזאת כאמור למרות הקונצנזוס שיש סביב רוטנשטיינר מכיוון השחקנים.

שחקן נבחרת ישראל ביברס נאתכו עם המאמן וילי רוטנשטיינר, יו"ר ההתאחדות אורן חסון
אחרי אוסטריה כולם יהיו חכמים יותר | אתר רשמי, האתר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל

הנבחרת נכנסת היום ליומה הרביעי בקלגנפורט ובערב יערך האימון המסכם באצטדיון בו התארחה מכבי תל אביב בחודש שעבר אצל לאסק לינץ. לפני כן תיערך מסיבת העיתונאים בה ידברו רוטנשטיינר והקפטן ביברס נאתכו.

בימים שלו עם השחקנים במלון המרשים בקלגנפורט, ממשיך רוטנשטיינר לעסוק רבות בפן ההגנתי. האוסטרי תוקף בכל דרך את שלל הטעויות מהן ספגה הנבחרת את 15 השערים שלה בשמונת המשחקים בבית עד כה. "ראיתי את כל המשחקים שלנו כמה פעמים בבית הזה ואני אומר לכם שלא נפלנו מהנבחרות האחרות למעט דנמרק שהיא משהו מיוחד", אמר רוטנשטיינר לשחקנים. "קיבלנו את רוב הגולים מטעויות בסיסיות שלנו. טעויות שאנחנו יכולים להתגבר עליהן. אנחנו לא פחות טובים. זה הכל עניין של ריכוז ומחשבה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי