אנדי הרצוג: "רציתי שהשחקנים שלי יאמצו את המנטליות הגרמנית"

play
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל עם המאמן אנדראס הרצוג | ברני ארדוב
סיימה את הקמפיין בסטיל: 1:4 לגרמניה על ארמניה 02:12

מאמן נבחרת ישראל לשעבר ניתח בריאיון את החוזקות והחולשות של שחקניו: "יש שם שחקנים מהטופ, אבל המנטליות שונה וההגנה הייתה מאוד פגיעה". על הסיבה שבגללה עזב: "רציתי להאריך חוזה, אבל הקורונה סיבכה את המצב"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תתארח הערב (22:45) אצל נבחרת גרמניה במשחק ידידות מסקרן, עדיין בלי מאמן קבוע. מי שמכיר היטב את שתי הנבחרות הוא אנדי הרצוג, שסיים פרק של שנתיים כמאמן נבחרת ישראל וכיום מאמן את אדמירה ואקר מהליגה האוסטרית. היום (שבת) הרצוג ערך ריאיון לתקשורת הגרמנית שבו הוא התייחס בהרחבה לתקופה שלו בישראל וניתח את החולשות והחוזקות של הכדורגל הישראלי.

שחקני נבחרת ישראל עם אנדי הרצוג
"הכדורגלן הישראלי מאוד טכני". ארצוג בימיו בישראל | שלומי גבאי

הרצוג התייחס לתקופה שלו בנבחרת ישראל ואמר: "היה מאוד נחמד בישראל, הרגשתי שם ממש נוח. הכדורגל הישראלי מאופיין בטכניקה מצוינת והתקפה. אהבתי את הדרך שבה השחקנים שלי שיחקו, היום שם שחקנים מהטופ".

האוסטרי סיפר שהוא היה שמח להישאר בישראלי, אבל סיום חוזהו והתפרצות הקורונה טרפו את הקלפים: "המשפחה שלי חיה בווינה ועם הקורונה זה היה מסובך ובסוף לא הארכתי חוזה. עבר ישראל הייתה התנסות חיים נהדרת עבורי. יש שם מנטליות אחרת. רציתי שהשחקנים שלי יאמצו את המנטאליות הגרמנית או האוסטרית. שיהיו יותר מקצוענים.

הרצוג פרגן לכוכבי הנבחרת ואמר: "מונס דאבור מהופנהיים הוא שחקן טכני ומאוד חזק. מנור סולומון וערן זהבי שחקנים מאוד טובים ברמה הבינלאומית. גם נאתכו שהיה הקפטן שלי. זה שילוב מעניין של שחקנים וותיקים (זהבי ונאתכו) עם צעירים מוכשרים כמו סולומון".

הרצוג גם לא שכח את נקודת התורפה של ישראל ואמר: "היו לנו בעיות כשהבלמים הבכירים שלנו היו בחוץ. היינו מאוד פגיעים בחלק האחורי וזה היה קשה".

הרצוג הזהיר את הנבחרת הגרמנית לפני המפגש מול ישראל ואמר: "הכדורגלן הישראלי מאוד טוב מבחינה טכנית. יש שם שחקנים יצירתיים וטכניים. ככל ששחקנים ישראלים ישחקו יותר בליגות בכירות, הנבחרת תהיה טובה יותר".