אלון חזן הוצג: "יהיו כללים בנבחרת, השחקנים יצטרכו לכבד אחד את השני"

play
אווירה חגיגית. בניון וחזן | יותם רונן
דאבור כבש פעמיים והציל את נבחרת ישראל מהפסד ביתי לרומניה 02:47

מינויו של חזן למאמן הנבחרת קיבל את אישור ההתאחדות לכדורגל: "לא בא להעביר שנתיים כדי להיות רשום בהיסטוריה". בניון: "מיגל ויטור מאוד ראוי והוא שחקן מצוין, נשב ונחליט לגביו"

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל אישרה היום (ראשון) פה אחד את מינויו של אלון חזן למאמן הנבחרת הבוגרת, בתום ישיבה של חברי הארגון. קשר העבר בן ה-54 קפץ כיתה אחרי שאימן את הנבחרת הצעירה במשך קצת יותר משנה, והשתתף במסיבת עיתונאים בה הוצג לצד המנהל המקצועי של הנבחרת יוסי בניון ויו"ר ההתאחדות אורן חסון.

אלון חזן יוסי בניון
אווירה חגיגית. בניון וחזן | יותם רונן

אלון חזן

חזן פתח ואמר: "זה מעמד מאוד מרגש שמחזיר אותי אחורה לתחילת דרכי ככדורגלן ואחר כך כמאמן. להיות מאמן נבחרת ישראל זו גאווה גדולה עבורי, לא תפקיד. להיות שגריר של המדינה שלי. אתה מבין כמה המשימה גדולה וחשובה ואני מקווה מאוד שנצליח להתגבר מהר על ההתרגשות ולהתעסק בעבודה קשה כדי להצליח".

על תהליך הבחירה בו: "כיוונתי והאמנתי ובדרך התעסקתי במה שצריך לעשות. הייתי גם בר מזל, אני צריך להודות להרבה אנשים בקריירה שלי כשחקן וכמאמן. זו הזדמנות גם להגיד תודה לאבי לוזון שהאמין בי והחזיר לי את האמון בעצמי. בפינות הקטנות בראש אתה מאמין שאתה יכול להגיע הכי רחוק, אבל מתעסק בעבודה ומקווה שזה יקרה".

על הבשורה שהוא נבחר אמר: "מצדי לא הייתה שום פעולה, הפעם היחידה שידעתי שאני אופציה הייתה כשיוסי קרא לי לשיחה איתו. הוא רצה להתרשם והיה מספיק הגון לומר לי שאני אחד מהמועמדים. שום דבר לא הובטח לי ואמרתי לו שזה מובן לגמרי מבחינתי. אחרי כשבוע אורן ויוסי שרעבי התקשרו אליי, עצרתי את האוטו בצד כי לא הצלחתי לנהוג מההתרגשות".

מאמן נבחרת ישראל הצעירה אלון חזן
פרק חדש נפתח בנבחרת. חזן | ברני ארדוב

על המעבר מהנבחרת הצעירה: "הלב שלי חצי שמח וחצי עצוב. אני עצוב לעזוב את הנבחרת הצעירה, אבל מצד שני שמח כי בהתאחדות הבהירו לי למה חשוב שאקבל את התפקיד הזה עכשיו, אותם שחקנים יהפכו להיות שחקני הנבחרת הבוגרת וחשוב שאני זה שאפגוש אותם. אני לא בא להעביר שנתיים כדי להיות רשום בהיסטוריה, אני לא מחפש את הכבוד הזה. אני לא מסתכל על 50 שנה שלא עשינו כלום, אני מקווה שנצליח לעלות ליורו בדרך שלנו ולא נתעסק במה שלא קרה".

על כך שמאמנים רבים לא הצליחו אחרי שעבדו בנבחרת: "אני לא יודע מה זה בית קברות למאמנים, אנחנו מתעסקים בצד של החיים. המטרה היא שהשחקנים יעשו מה שצריך כדי לשנות את התמונה מהשנים האחרונות. אני מודה שלא הייתי מתחיל את הקריירה באותה הדרך, מה שסלל עבורי את הדרך זה שעשיתי את הדברים נכון ולא מהר. 14 שנים זה מספיק כדי להציב אותי כמאמן יותר טוב ממה שעזבתי את אשדוד אז".

על יחסי יהודים-ערבים: "הדבר הראשון שצריך לדאוג הוא שנבחרת ישראל תקבל את הקהל בחזרה. עשהייתי שחקן תמיד ידענו שהרבה יותר קל כשהקהל ממלא את האצטדיון. הוא פקטור משמעותי ויכול לגרום לשחקנים להעלות את הרמה. אני מאמן 14 שנה בנבחרות ומעולם לא זימנתי שחקן לפי דת כזאת או אחרת. הזמנתי כדורגלנים, בני אדם וזה מה שאני מצפה שיגיע לנבחרת. אפשר להתגבר על כל מחלוקת, יהיו כללים ואנשים יצטרכו לכבד אחד את השני. אי אפשר להביא את הבעיות במדינה לכר הדשא. השחקנים יוצרים את האווירה, הצוות אמור לא להפריע לזה. אני מצפה שכולם יבינו שהם מייצגים משהו, אתה דוגמא לצעירים שרוצים להיות במקום שלך. אם אתה לא מספיק ממלכתי כדי להבין את זה ולשמור על מה שקיים, נצטרך לנהוג בדרך אחרת".

יוסי בניון

המנהל המקצועי אמר: "יחד עם אלון היו לי שלושה מאמנים שסיכמתי איתם הכל, מבחינה מקצועית וכלכלית. חשבתי על הכול – אני כל הקריירה הלכתי עם הרגש, וכך קיבלתי את ההחלטה למנות את אלון. לא היה אחד בוועדה שלא היה באמת שמח ומרוצה מההחלטה הזו. נבחרות הרבה יותר גדולות מישראל עשו את זה וקידמו מאמנים".

עוד על המאמן הנבחר: "אני באמת מאמין שאלון הוא האדם הכי ראוי ושנצליח לבנות מה שאנחנו רוצים. בימים הקרובים נשלים צוות מאנשים שאנחנו מאמינים בהם. באתי מהכדורגל, המון שנים שיחקתי, אני יכול לתרום המון מהידע שלי. אני יכול ללמוד המון מאלון ואין לי ספק ששיתוף הפעולה יצליח. אני מעורב בתפקידי, אין לי שאיפה לאמן בשנים הקרובות ולכן לא רוצה להיות מעורב בבחירת ההרכב. אבל כן להביע דעה, לדבר על כדורגל, אלון מאיר את עיניי לדברים מסוימים וההפך. אני חושב שנעשיר את הידע אחד של השני ונצליח ביחד.

בניון הוסיף: "כמו שאנחנו רוצים לקדם צעירים לבוגרת, ראוי גם שנקדם מאמנים שמגיע להם. הוא לא פה בגלל שהוא כבר היה בהתאחדות, אלא כי הוא הכי מתאים מבחינתי ומבחינת ההתאחדות. לא נצא בהצהרות של לעלות ליורו, מבחינתי זו תהיה הצלחה אם נחזיר את הקהל ויראו שהשחקנים רוצים להיות בנבחרת. העפלה לטורניר תהיה הישג גדול, אבל כרגע זה פחות מעניין מבחינתי".

על מיגל ויטור שקיבל אזרחות ישראלית: "ויטור הוא אחד האנשים הטובים שראיתי בכדורגל. הוא שחקן מצוין ונחליט אם הוא יהיה בנבחרת בהמשך. ראוי לתת אזרחות לאדם כמו ויטור, בכדורסל זה קרה לא מעט פעמים והרבה יותר מהר מבכדורגל. זה צריך להיות תהליך מהיר גם לכדורגל, יש אנשים פטריוטים שמאוד אוהבים את ישראל. אין ספק שהוא שחקן מצוין, הגיל לא משנה. ישחק מי שמגיע לו, ילד בן 17 או שחקן בן 35".