"אחרי האליפות תכירו את כולם, מגיעים במטרה לעשות משהו גדול"

play
"סערה בממלכה" עם נבחרת הנוער | ספורט 1
גלוך, המאמן והחידון: נבחרת הנוער מגיעה ל"סערה בממלכה" 04:24

נבחרת הנוער הגיעה ל"סערה בממלכה" לפני פתיחת אליפות אירופה מול סרביה (ראשון, 18:30): "לא נסתפק בעלייה". וגם: גלוך והחידון המיוחד

(גודל טקסט)

בעוד יומיים זה קורה: נבחרת הנוער של ישראל תחל את דרכה ביורו עד גיל 19 ביום ראשון הקרוב כאשר במשחק הפתיחה שלה היא תפגוש את סרביה (18:30 בספורט4). הטורניר מורכב משני בתים של ארבע נבחרות, כאשר בבית ישראל נמצאות גם אנגליה ואוסטריה. מתוך שמונה משתתפות, כל הנבחרות שיעפילו לחצי הגמר ישיגו כרטיס ל"מונדיאליטו", כמו גם הנבחרת שתנצח בקרב בין השתיים שסיימו במקום השלישי בבית.

לקראת האליפות, מאמן הנבחרת אופיר חיים וכמה מהכוכבים הצעירים התארחו אצל לירן שכנר ב"סערה בממלכה" וסיפרו על התחושות לקראת הטורניר ההיסטורי.

מאמן נבחרת הנוער אופיר חיים
לא מסתפק בעלייה. אופיר חיים | אתר רשמי, אסי קיפר, אתר ההתאחדות לכדורגל

"עמוק בפנים, אני רוצה להגיע הכי רחוק אפשר. חמש הנבחרות הראשונות מעפילות למונדיאל, זה משהו שאנחנו רוצים להשיג", אמר אופיר חיים. כאשר המאמן נשאל על הרגע המרגש ביותר שלו בנבחרת, הוא נזכר במשחק העלייה נגד סקוטלנד: "הילדים האלה ידעו שאנחנו צריכים לנצח, ומהדקה ה-70 הם שטפו את המגרש, רצו ותקפו בכל הכוח. הם לא נתנו לסקוטים לעבור את החצי ובסוף הייתה את ההתפרצות אחרי השער. זה באמת הרגע הכי מרגש, אני בחור די רגשן שבוכה הרבה, אבל שם ירדו דמעות של אושר".

חיים נשאל את מי מהשחקנים הקהל הרחב יכיר אחרי האליפות: "אתם תכירו את כולם וזה אומר הרבה. זה אומר שאנחנו מגיעים לאליפות במטרה לעשות משהו גדול. לא נסתפק בזה שעלינו לאליפות ורשמנו הישג, אם נצליח לעשות משהו אז תכירו את כולם". גם שחקן הנבחרת, אל ים קנצפולסקי מהפועל תל אביב, שאב אופטימיות מהיכולת של הנבחרת: "התמודדנו נגד צרפת וספרד והצגנו כדורגל טוב, בשלב העילית היינו דומיננטים מול כל הנבחרות".

אוסקר גלוך, קשר נבחרת ישראל הצעירה
מוכן לטורניר. אוסקר גלוך | קובי אליהו

על הנייר, הכוכב הכי גדול של הנבחרת הוא אוסקר גלוך. הקשר שקיבל הזדמנות ממלאדן קרסטאיץ' והפך לשחקן הרכב במכבי תל אביב במהלך הפלייאוף העליון יקווה להראות ניצוצות גם במסגרת האירופית. על הפריצה לתודעה בחודשים האחרונים סיפר גלוך: "היה קשה בהתחלה שפתאום כולם מכירים אותי, אבל מתרגלים לזה מהר. התחילו להצטלם איתי ברחוב ולהכיר אותי, זה כיף". הקשר סחט מחמאות ממאמנו שסיפר עליו: "באימון אין לי מה להגיד לו. אני יודע שמדובר פה במישהו שיודע מה הוא רוצה מעצמו ויודע מה צריך לעשות כדי להתפתח".

לאחר מכן, שחקני הנבחרת התבקשנו לענות על מספר שאלות בנוגע לישראל ולנבחרת. עד כמה הם הצליחו? התשובות בסרטון בראשית הידיעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי