נבחרת ישראל הצעירה נגד אירלנד בפלייאוף העלייה ליורו 2023

play
נבחרת ישראל הצעירה | קובי אליהו
שערים של גלוך וסלמן לא הספיקו, ישראל ספגה בתוספת הזמן מול סרביה 04:00

גיא לוזון ושחקניו זכו להגרלה נוחה על הנייר ויפגשו בחודש ספטמבר את האירים, שיארחו את המשחק הראשון בקרב על אליפות אירופה והגומלין ייערך בישראל. זיו מורגן: "הדברים תלויים אך ורק בנו"

(גודל טקסט)

אחרי נבחרות הנערים והנוער, גם הנבחרת הצעירה של ישראל חולמת על השתתפות באליפות אירופה ונמצאת מרחק שני משחקים משם. היום (שלישי) נערכה בעיר ניון, שוויץ, הגרלת פלייאוף העלייה ליורו 2023 לנבחרות עד גיל 21, ובסיומה נקבע כי ישראל תפגוש את אירלנד – המשחק הראשון ייערך באירלנד ואילו הגומלין שיכריע את זהות העולה יתקיים בישראל. המשחקים יתקיימו בין התאריכים 19 ל-27 בספטמבר.

מדובר בהגרלה נוחה על הנייר עבור גיא לוזון ושחקניו, שנמנעו מנבחרות כמו קרואטיה ודנמרק בההגרלה שהייתה פתוחה לחלוטין, ללא מדורגות וללא מגבלות. כזכור, ישראל השתתפה לראשונה ביורו הצעירות ב-2007 בהולנד (בלי נקודות ובלי שערים) ובפעם השנייה בטורניר הביתי ב-2013 (ארבע נקודות, כולל ניצחון יוקרתי על אנגליה).

ההגרלה המלאה:

קרואטיה – דנמרק
סלובקיה – אוקראינה
אירלנד – ישראל
איסלנד – צ'כיה

נבחרת ישראל הצעירה
רוצים להיות חתומים על העפלה שלישית ליורו הצעירות. שחקני הנבחרת | קובי אליהו

כזכור, נבחרת ישראל סיימה במקום השני במוקדמות והבטיחה את העלייה לפלייאוף רק במחזור הסיום. ישראל הפסידה במחזור לפני האחרון ללטביה, אך לשמחתה פולין לא הצליחה לנצח את גרמניה במחזור הסיום וישראל ניצלה זאת כדי לחזור למקום השני. אשר לאירלנד, היא במוקדמות העניקה ללוקסמבורג את הנקודה היחידה שלה בקמפיין, אבל מצד שני ניצחה פעמיים את שבדיה החזקה ועלתה על חשבונה.

המאמן גיא לוזון אמר לאחר ההגרלה: "קיבלנו יריבה שעשתה קמפיין פנטסטי. אנחנו נלמד אותה, אבל ברור שנצטרך את הקהל שתמך בנו בצורה מדהימה כי לכולנו מטרה אחת – להגיע ליורו".

זיו מורגן הוסיף: "קיבלנו הגרלה מאתגרת, אבל כמו שאני מכיר את השחקנים שלנו הדברים תלויים אך ורק בנו. אנחנו נבוא צנועים, עם מוטיבציית שיא ומטרה אחת – לעלות ליורו ולהשלים את הקמפיין הטוב שהתחלנו. כולי ציפייה להגיע לאיצטדיון ולראות אותו מלא, עם קהל שדוחף אותנו ועוזר לנו להביא את ההישג הענק הזה הביתה".

שחקני נבחרת ישראל הצעירה אופיר קריאף ניר ביטון חוגגים, יורו 2013
תשע שנים מאז השער האחרון של ישראל ביורו הצעירות, אז קריאף כבש נגד אנגליה בטדי | ברני ארדוב

יורו 2023 ייערך ברומניה ובגאורגיה בשנה הבאה, בין 9 ביוני ל-2 ביולי. פרט לשתי המארחות ישתתפו בטורניר גם בלגיה, ספרד, גרמניה, פורטוגל, אנגליה, הולנד, צרפת, איטליה, נורבגיה ושוויץ, שהייתה הסגנית הטובה ביותר.