הישג היסטורי: נבחרת הנוער בגמר אליפות אירופה

play
עלו ליתרון אחרי חצי שעה. שחקני נבחרת הנוער חוגגים | GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP
גאווה ישראלית: נבחרת הנוער בגמר אליפות אירופה אחרי 1:2 על צרפת 04:08

מסע הקסם של ישראל לא הסתיים, גם לא מול הפייבוריטית לזכייה. השחקנים של אופיר חיים הדהימו את צרפת עם 1:2 אדיר בדרך למפגש מול אנגליה בגמר. עצמי של טורה (30) וקנצפולסקי (57) סידרו יתרון כפול, השער המצמק של וירג'יניוס (62) לא הספיק לטריקולור

(גודל טקסט)

היינו כחולמים: נבחרת הנוער של ישראל בגמר אליפות אירופה עד גיל 19. הנבחרת של אופיר חיים, שניפצה כל תקרת זכוכית במסע הקסם שלה, עשתה זאת שוב בחצי הגמר אחרי שניצחה הערב (שלישי) 1:2 את צרפת, הפייבוריטית לזכייה, בדרך למפגש מול אנגליה בגמר הגדול (שישי, 21:00 בספורט1).

אחרי שהשיגה את הכרטיס לחצי הגמר, ויחד עם זאת גם את הכרטיס למונדיאליטו בשנה הבאה באינדונזיה, נבחרת ישראל הראתה כבר מההתחלה על הדשא בסלובקיה שהיא לא מתכוונת להסתפק במה שהשיגה עד כה. אחמד סלמן, שקיבל הזדמנות וחזר להרכב, הגיע להזדמנות כבר בדקה השלישית, וזה היווה איתות לעתיד לבוא.

אוסקר גלוך חוגג שער של נבחרת הנוער של ישראל
היסטוריה. אוסקר גלוך | אימג'בנק GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

בדקה ה-30, פעולה נהדרת של שניים מהשחקנים היצירתיים ביותר בנבחרת, אריאל לוגסי ואוסקר גלוך, הובילה לשער עצמי של סוליימאן טורה בדרך ל-0:1 כחול לבן. תומר צרפתי סיפק מספר הצלות בפתיחת המחצית השנייה, ואז הגיע אל ים קנצפולסקי, שהתרומם מעל כולם לכדור הקרן והכפיל את היתרון בדקה ה-57.

אלן וירג'יניוס הכניס את הנבחרת של אופיר חיים ללחץ עם שער מצמק נהדר כעבור חמש דקות, אך ישראל שמרה על קור רוח, עמדה בלחץ ולא איבדה את היתרון למרות לחץ צרפתי כבד. כעת, ישראל רחוקה 90 דקות מהיסטוריה, כאשר מי שמפרידה בינה לבין הגביע זו אותה הנבחרת שניצחה אותה 0:1 בשלב הבתים.

שחקן נבחרת הנוער אחמד סלמן
הנבחרת תקפה מהרגע הראשון. סלמן | אימג'בנק GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

מהלך המשחק

דקה 3: סלמן קיבל את הכדור ברחבה אחרי מסירה של גלוך ובעט שטוח, אך השוער לו טוטאלה עצר. עבד ניסה להגיע לכדור החוזר, אך השוער הצרפתי הקדים אותו.

דקה 14: כדור מסוכן הוגבה לעבר הרחבה הישראלית, וירג'יניוס הגיע לפינה הרחוקה ובעט מהאוויר, אך פספס את המסגרת.

דקה 30: גול! לוגסי שלח בכדור עומק נהדר את גלוך. היהלום של מכבי תל אביב העביר כדור רוחב, טורה דחק לרשת הלא נכונה וסידר 0:1 לישראל.

דקה 52: דה סילבה שלח בעיטה מסוכנת מחוץ לרחבה, אך צרפתי התעופף והדף.

דקה 54: וירג'יניוס בעט חזק למסגרת, אך צרפתי תפס את הכדור.

דקה 57: גול! לוגסי הגביה קרן, קנצפולסקי התרומם מעל כולם ונגח בעוצמה לרשת. 0:2 לישראל.

דקה 62: גול! בעיטה מסובבת ומופלאה של וירג'יניוס מצאה את הפינה העליונה, צרפת מצמקת ל-2:1.

אוסקר גלוך, שחקן נבחרת הנוער של ישראל
90 דקות מהיסטוריה. גלוך | GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

הרכב נבחרת הנוער: תומר צרפתי, אור ישראלוב, סתיו למקין, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי, 69), איליי מדמון, אוסקר גלוך (נהוראי יפרח, 82), אריאל לוגסי (שון עדרי, 82), רוי רביבו, עילי פיינגולד, תאי עבד (עילי תומר, 54), אחמד סלמן (דור תורג'מן, 69).

הרכב צרפת: טימותי לו טוטאלה, בריאן פריירה, באנהי זוקרו, עוסמאן קמארה, סוליימאן טורה, וורן בונדו (
אנדי דיוף, 59), מרטין אדלין (אבדולה בה, 59), פלורן דה סילבה, אלן וירג'יניוס, ג'ורדן סמדו וארלה, לום טשאונה.

אנגליה בגמר, סלובקיה במונדיאליטו

נבחרת אנגליה השיגה את הכרטיס הראשון לגמר היורו, הודות למהפך וניצחון 1:2 על איטליה. הבריטים, שזכייתם האחרונה ביורו הנוער הייתה ב-2017, רחוקים ניצחון אחד נוסף מהשוואת כמות הזכיות של ספרד (11), שיאנית התארים האירופיים בקטגוריה זו. פאביו מירטי כבש בפנדל את שער היתרון של איטליה (12), אבל אלכס סקוט איזן (58) וג'רל קואנסה (82) הבקיע את השני של האנגלים בדרך לגמר.

במשחק על המקום החמישי, בו חולק הכרטיס האחרון לאליפות העולם עד גיל 20, המארחת סלובקיה גברה 0:1 על אוסטריה משער של סמואל קופאסק. לוקאס ואלנר, יוסוף דמיר ופלוריאן ווסטינגר הורחקו בצהוב שני אצל המפסידה.