"אוסקר גלוך ואחרים צריכים לשאוף לעבור לשחק באירופה במהרה"

play
90 דקות מהיסטוריה. גלוך | GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP
שער מרהיב של גלוך לא הספיק, נבחרת הנוער נכנעה 3:1 לאנגליה בגמר היורו 07:27

בוני גינצבורג, המשנה למנהל הטכני של הנבחרות הצעירות התראיין ב-103FM אחרי ההישג ביורו עד גיל 19: "אנחנו צריכים יותר כסף לתשתיות כדי לפתח את הספורט ואת הכדורגל בפרט"

(גודל טקסט)

נבחרת הנוער תשוב הערב (ראשון) ארצה אחרי אליפות אירופה המופלאה שהסתיימה בהפסד לאנגליה 3:1 בתום 120 דקות, אבל התחושות הן בהחלט של ניצחון. הנבחרת עד גיל 19 מעולם לא ניצחה משחק באליפות אירופה עד התחרות הנוכחית, אבל אופיר חיים ושחקניו עשו את הבלתי ייאמן כשנעצרו רק בגמר ובשנה הבאה הם גם יתחרו במונדיאל עד גיל 20 באינדונזיה.

הבוקר היה זה בוני גינצבורג, שוער העבר וכיום המשנה למנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, שהתראיין בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר תחילה על תחושת הניצחון חרף ההפסד בגמר: "אנחנו בהחלט מרגישים כך ואנחנו גם מרגישים את החיבוק האדיר שאנחנו מקבלים מהציבור. אנחנו גאים גם על הדרך. יש תוכנית מאוד מצליחה בצ'רלטון שנקראת 'סערה בממלכה' ושם עשו תוכנית עם שחקני הנבחרת וחלקם דיברו על זכייה באליפות, אני התבוננתי קצת מהצד ואמרתי, 'וואלה, החבר'ה האלה שאפתניים'. אבל ככל שהמשחקים עברו, אנחנו – למעט המשחק בשלב המוקדם מול אנגליה שהפסדנו כי היינו צריכים תוצאה כדי להגיע ליעד שהצבנו בפנינו, להגיע למונדיאל – בכל המשחקים היינו יותר טובים מהיריבות שלנו, כולל גם בגמר, למרות שבסופו של דבר אנחנו בלי הגביע הנכסף, אבל עם תהליך מדהים שנותן תקווה אמיתית שלשמה אנחנו הגענו לתפקידים שלנו".

בוני גינצבורג בהלוויית מודי בר און
ההמלצה לשחקנים: לצאת לאירופה. בוני גינצבורג | ראובן קסטרו

האם הוא יכול להבטיח שאותם שחקני נוער יככבו גם בבוגרים בעתיד: "אתה לא יכול להבטיח, אבל זו הכוונה וזו המטרה. נכון להיום, מה שאנחנו עושים במחלקה הטכנית זה לנגוע כבר בילדים בני 13, בני 12 ולאתר אותם דרך מרכזי הפיתוח והאקדמיה, ולאחר מכן שיעשו את המסלול כדי להגיע לנבחרת הבוגרת, אבל בעיקרון, אנחנו רוצים לשפר ולפתח את הכדורגל. אנחנו מתחילים לעבוד על תוכניות עתידיות, כי מיד יש לנו עוד הרבה מאוד פעילויות ברמה של הנבחרות".

אם ההבדל המשמעותי מהאירופאים הוא בכושר: "זה לא רק עניין של כושר. כדי להגיע לכושר, אתה צריך שרמת המשחק תהיה אינטנסיבית יותר. זה אומר בעינינו גם לשנות את מבנה הליגות כדי שהטובים ישחקו נגד הטובים, אבל יש פה פרויקט ארוך שאנחנו באמת משקיעים הרבה מאוד זמן כדי שאנחנו נוכל לייצר עוד הצלחות בעתיד".

לסיום נשאל גינצבורג על עתיד אוסקר גלוך: "אני חושב ששחקני כדורגל אצלנו, השאיפה שלהם צריכה להיות לשחק באירופה כמה שיותר מהר ולעשות קפיצות שמתאימות לאיכות שלהם. לא לקפוץ פתאום ולהיות באיזו ריאל מדריד כשאתה יושב על הספסל, אלא להקפיד ללכת למקומות שהם יכולים להתפתח ואחר כך להגיע כמטבע לשון לריאל מדריד. אוסקר הוא אחד מהם. אני מאמין בכל ה־20, הם כולם שחקנים מצוינים. ואני קורא דרככם, אנחנו צריכים יותר כסף לתשתיות כדי לפתח את הספורט ואת הכדורגל בפרט".