גלזר מקבל עדיפות בין הקורות, קניקובסקי עשוי להחליף את ספורי

play
מקבל עדיפות. עומרי גלזר | אודי ציטיאט
תיקתקנו - סיכום אירועי היום, 23.9 04:07

מרציאנו עשוי להישאר על הספסל מול אלבניה, קשר באר שבע סבל מכאבים, גם אצילי או נאתכו עשויים לתפוס את מקומו בהרכב. הקפטן במסיבת העיתונאים: "זהבי לא פעל מתוך אגו, מי שפה מספיק טוב כדי לנצח". מאמן אלבניה הזהיר מעבדה, וייסמן וחזיזה

(גודל טקסט)

סערת ערן זהבי חלפה, וכעת מנסה נבחרת ישראל להתעסק בכדורגל בלבד. אלון חזן ושחקניו יפגשו מחר (שבת, 21:45) בבלומפילד את נבחרת אלבניה למחזור הרביעי והאחרון של ליגת האומות, בידיעה שניצחון יבטיח לה את המקום הראשון ואיתו העפלה לדרג א' של ליגת האומות, כמו גם כרטיס לפלייאוף ההעפלה ליורו 2024 (בהנחה שישראל לא תעפיל אליו משלב הבתים). מלבד זהבי ומנור סולומון, גם רמזי ספורי ייעדר. קשר באר שבע חש כאבים בשריר הירך האחורי ולא ייכלל בסגל. חזן עדיין לא החליט מי יחליף את ספורי בהרכב. האפשרויות הן גבי קניקובסקי, עומר אצילי או ביברס נאתכו כשמאחורי דן גלזר ונטע לביא. לפי שעה, עומרי גלזר מקבל עדיפות על פני אופיר מרציאנו בין הקורות. כל הכרטיסים למשחק נמכרו והאצטדיון יהיה מלא.

"המטרה שלנו לעשות את הכל כדי להשיג שלוש נקודות", אמר אלון חזן במסיבת העיתונאים. "אין לי שום ספק שנבחרת אלבניה תהווה יריבה חזקה מאוד, למרות החיסורים שלה. יש לי אמון מלא בשחקנים שלנו, כל מי שיעלה מחר בהרכב יוכל לקחת אותו לניצחון. אני הכי גאה בעולם שנמכרו כל הכרטיסים. המשימה הראשונה שלנו לפני כל ניצחון כזה או אחר היתה להחזיר את הקהל שלנו, ומגיע לכולם מילה ענקית. נצטרך את הקהל איתנו, לשחקנים יש תחליף אבל לקהל אין. יש לנו נבחרת שלא משנה גישה ולא משנה דרך, חשוב לנו לא רק להשיג תוצאות אלא גם דרך טובה ומוצלחת. המטרה היא לשחק כדורגל התקפי, אגרסיביות לא מפחידה אותנו כי גם אנחנו יכולים לשחק אגרסיבי. לא נשנה את הדרך שלנו בהתאם לאף יריבה".

המאמן הלאומי הוסיף ואמר: "גם נבחרת אלבניה יודעת שהיא הולכת לפגוש נבחרת עם המון אמביציה, נבחרת טכנית שרוצה לצאת קדימה. יש לנו שחקנים מהירים וטכניים, אנחנו רוצים להגיע כמה שיותר מהר לשער של היריבה. חילופי דורות? אין לנו סף של גיל, היכולת של השחקנים היא זו שקובעת. התהליך האמיתי והנכון הוא שהשחקנים הוותיקים יחשלו את הצעירים. אני מקווה שהשילוב הזה ייתן גם לוותיקים וגם לצעירים את מה שאנחנו מחפשים".

על עמדת השוער וההתלבטות בין עומרי גלזר ואופיר מרציאנו אמר המאמן: "זו לא התלבטות רק שלי, יש לי גם מאמן שוערים, יש את אלון חרזי ויוסי בניון. אנחנו משתדלים לקבל החלטות ביחד, וזה מה שיפה בצוות שלנו. בסיום האימון היום, מי שצריך לעמוד בשער יידע את זה. יש לנו כיוון".

שוער נבחרת ישראל עומרי גלזר
מקבל עדיפות. עומרי גלזר | אודי ציטיאט
שחקן נבחרת ישראל רמזי ספורי
סיבה לדאגה לבאר שבע? ספורי | אודי ציטיאט
שחקן נבחרת ישראל גבי קניקובסקי
בכוננות. קניקובסקי | אודי ציטיאט
שחקן נבחרת ישראל איתמר שבירו
חולם על הופעת בכורה. איתמר שבירו | אודי ציטיאט
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן
דרוך. חזן | אודי ציטיאט

קפטן הנבחרת ביברס נאתכו אמר במסיבת העיתונאים: "אחת המטרות שלנו כבר הרבה שנים היא למלא את האצטדיון, והנה אנחנו שם. עכשיו העבודה תהיה יותר קשה – לשמור אותם איתנו. זו המטרה שלנו. יש לנו שחקנים חסרים, אבל יש פה מספיק שחקנים טובים ומי שנמצא פה מספיק טוב בשביל לעשות את העבודה. אנחנו לא מסתכלים על מי לא נמצא. נעשה את העבודה כמו שצריך. החבר'ה עשו עבודה מדהימה במשחקים הקודמים והכל תלוי בנו. כל השחקנים מוכנים, יש לנו שחקנים בכושר טוב. יש לנו כבוד גדול לאלבניה".

על פרשת ערן זהבי והחדר אמר הקפטן: "יש מאמן, יש מנהל מקצועי והם קובעים את הנהלים. אני דיברתי עם אלון כמה פעמים לפני, ברגע שהוא אמר שאלה הדרישות, אלה הדרישות. ערן לא עשה את זה מאגו. זה לא הסתדר, הוא לא פה, אני מקווה שאולי בעתיד הוא יחזור ויעזור לנבחרת. בסופו של דבר יש מי שקובע ומחליט מה יהיה".

הרכב משוער: עומרי גלזר, אלי דסה, מיגל ויטור, שון גולדברג, דורון ליידנר, נטע לביא, ביברס נאתכו, גבי קניקובסקי, דולב חזיזה, ליאל עבדה, שון וייסמן.

קפטן נבחרת ישראל ביברס נאתכו
סומך על החברים שלו. נאתכו | אודי ציטיאט

מנגד, אלבניה צברה עד כה נקודה אחת בקמפיין, כשסיימה ב-1:1 עם איסלנד ולאחר מכן הפסידה לישראל 2:1 בביתה. אם תנצח מחר תשאיר לעצמה סיכוי לסיים בראש הבית לקראת משחקה האחרון, מול איסלנד. החדשות הגדולות מגיעונות מכיוונו של מירטו אוזוני, שחקן ההתקפה הטוב ביותר שלה שכבש העונה 6 שערים ב-6 משחקים בליגת המשנה בספרד במדי גרנאדה. היה קיים חשש שמא לא יוכל להיכלל בסגל, אך אוזוני הגיע ארצה ועשוי לפתוח.

המאמן הוותיק אדי רייה שוקל לנטוש את המערך בו דבק מאז שמונה למאמן – ושעליו ספג הרבה מאוד ביקורות מהפרשנים. האיטלקי בן ה-76 שיחק עד כה תמיד במערך של שלושה בלמים, אבל תרגל השבוע מערך 4-4-2 יהלום, בין היתר בגלל ההיעדרויות של שחקני מפתח במרכז ההגנה.

רייה אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "החיסרון של זהבי ערן זהבי לא באמת ישנה או ישפיע. אני מכיר היטב את היכולת של נבחרת ישראל, ויודע שהיא תתן את המקסימום. יש לה את דולב חזיזה, שון וייסמן וליאל עבדה, כך שהאיכות שלה עדיין גבוהה. נצטרך לשחק עם נחישות ואופי".

המגן אלסעיד הוסאי הוסיף: "אנחנו לא מתייחסים לחיסרון של זהבי. הלחץ על שתי הנבחרות, אבל אנחנו מספיק בוגרים ומנוסים כדי לעלות מהמקום הראשון. אנחנו מרגישים מוכנים מנטלית ופיזית".

הרכב משוער: אטריט ברישה, איבן באליו, ארדיאן איסמעילי, פרדי וסלי, אלסעיד הוסאי, קלאוס ג'אסולה, כריסטיאן אסלאני, אמיר אברשי, נדים באירמי, סוקול ציקאלשי (מירטו אוזוני), ארמנדו ברויה.

המשחקים הקודמים של ישראל בקמפיין

ישראל – איסלנד 2:2
אלבניה – ישראל 2:1
איסלנד – ישראל 2:2