"שנתיים לא היינו באירופה, זה לא צריך לקרות במכבי ת"א"

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

הכישלון במפעל עדיין מהדהד אצל האלופה, שתנסה להכשיר את ייני וסבוריט למשחק מול ריגה ברביעי. ייני אחרי התואר: "אני קצת מקנא, כי התחלתי פה בתקופות פחות טובות"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אספה אתמול (חמישי) עוד תואר לארון שלה, אבל עם כל הכבוד, במועדון מבינים מה המשימה העיקרית שלהם בתקופה הקרובה – במשחק מול ריגה ביום רביעי. איתי שכטר יהיה כשיר למשחק אחרי שיסיים היום את הבידוד, יונתן כהן ייעדר בשל הרחקה מהמשחק הראשון במפעל ובמועדון מקווים ששרן ייני ואנריק סבוריט יהיו כשירים. אבל מעבר לרשימת הפצועים, נראה כי האיש שיצא מעודד אתמול היה פטריק ואן לובן, שצירף תואר חשוב לארון שלו למרות שמדובר במאמן זמני.

שחקני מכבי תל אביב נשמעו אופטימיים אתמול בעקבות הזכייה, אבל הפצע שנוצר מההדחות מאירופה בשנתיים האחרונות עדיין לא הגליד. "המועדון לא היה שנתיים באירופה וזה לא דבר שצריך לקרות במכבי", הודה טל בן חיים. "אני בטוח שזו המטרה מספר אחת שלנו מהשחקנים ועד הדרגים הגבוהים של המועדון – שנעלה לשלב בתים אירופי. נעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי להשיג את זה".

"יש לזה, משמעות לפתוח עונה עם תואר, לשחק מול יריבה לא פשוטה שזכתה בגביע לפני מספר שבועות ואחת הקבוצות הדומיננטיות בכדורגל הישראלי", הוסיף בן חיים. "אני חושב שהיינו בתור קבוצה הרבה יותר דומיננטיים והרבה יותר טובים לאורך כל 180 הדקות. בזירה המקומית זו הצהרת כוונות ויצירת כוח הרתעה שמאוד חשוב בשלבים האלה של העונה. אני שמח שעשינו את זה ועכשיו אפשר לשים את המדליה ואת הגביע בארון ונתמקד במשימה שלנו – להעפיל לשלב בתים אירופי".

טל בן חיים | דני מרון

"תקופה לא פשוטה בכל העולם, לא רק בכדורגל, משהו שהתחיל במרץ ונמשך עד עכשיו. הייחודיות והכוח והעוצמה של מכבי זה לנטרל רעשי רקע. זה משהו שהתגעגעתי אליו, מהרגע שאתה מגיע לקריית שלום אתה מקבל את כל הכלים והאמצעים להיות הכי טוב על הדשא, את שאר העבודה מבחוץ עושים בשבילך. לא נתרץ, אנחנו רוצים לעלות וקורונה או לא קורונה זה לא מעניין. ברור שזו לא הכנה אידאלית וברור שהיינו רוצים לשחק מול בלומפילד מלא אחרי ארבעה חודשים שזה לא קרה, עבורי שלוש שנים זה לא קרה ואני אחרי שנת נדודים בנתניה, אז ארבע שנים לא שיחקתי כאן".

"אין באירופה משחקים קלים בשום שלב, אין דבר כזה משחק קל. נבוא הכי מוכנים שאנחנו יכולים להיות. השחקנים הוותיקים יותר שיחקו במעמדים האלה, יחד עם הצוות המקצועי נצטרך להכין את מי שחסר ניסיון ולהגיע הכי מוכנים שאפשר. שיחקתי לא מעט באירופה ואף פעם לא היה לי קל".

צפו בתקציר: מכבי ת"א זכתה באלוף האלופים אחרי 0:2 על הפועל ב"ש

שרן ייני שלא שיחק, אך במועדון יעשו מאמצים להכשירו לריגה, אמר: "היו לי כמה תארים כאלה שלא שיחקתי, גמר הגביע נגד באר שבע למשל. המסורת פה היא לזכות בתארים ואני שמח שהילדים גדלים למסורת הזאת. אני קצת מקנא כי התחלתי בתקופות פחות טובות, חוויתי שנים פחות טובות אישית וקבוצתית אבל זה גרם לי להתפתח ולהבין ששום דבר זה לא מובן מאליו ואני מנסה להעביר את המסרים לילדים היום. קצת קשה, כי כולם קצת באופוריה וצריך להוריד אותם לקרקע".

"זה כבוד גדול לשחקן שגדל במכבי מגיל שש וחצי, לא הייתי שחקן הרכב והייתי חסר ביטחון ורק בגיל נוער התחלתי ממש לשחק. מפה לצמוח ולהיות קפטן ולהניף כל כך הרבה תארים זה לא דבר של מה בכך. אנחנו לא צריכים לצאת מגדרנו. הפסדנו במפעלים האירופים כבר שנתיים. זה חסר לנו, זאת המשימה שלנו והדבר היחיד שאנחנו חושבים עליו כרגע".

שרן ייני. מקנא בדור הצעיר | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי