0:1 למכבי חיפה בדרבי, סכנין בגמר גביע הטוטו

הירוקים היו טובים יותר במחצית השנייה נגד היריבה העירונית, נגיחה של רוקאביצה (51) סידרה לבכר ניצחון ראשון בסמי עופר. הקבוצה מהמגזר תפגוש את מכבי ת"א בשבת אחרי 1:1 אצל ק"ש, אוטין נמצא חיובי לקורונה

(גודל טקסט)

שלב הבתים של גביע הטוטו יינעל הערב (ראשון) בתום שני משחקים מרתקים המשוחקים בשעה זו – מכבי חיפה המתחדשת של ברק בכר גברה 0:1 על הפועל חיפה בדרבי הראשון לעונה והייתה יכולה לעלות לגמר גביע הטוטו, אבל בני סכנין סיימה ב-1:1 נגד קריית שמונה ותפגוש את מכבי תל אביב ביום שבת הקרוב.

מכבי חיפה – הפועל חיפה 0:1

ברק בכר צלח את הדרבי הראשון. רק ביום רביעי האחרון רשם המאמן את הפסדו הראשון במכבי חיפה, והערב זה כבר היה אחרת לאחר שהירוקים גברו 0:1 על הפועל חיפה בדרבי הראשון של העונה במסגרת המחזור השלישי והאחרון של שלב הבתים בגביע הטוטו.

עוד לפני שריקת הפתיחה בסמי עופר, ניתן היה לראות שינוי גודל מאוד בסגל של בכר, שהשאיר את מוחמד עוואד בחוץ בשל החלטה מקצועית. ירדן שועה פתח פעם נוספת על הספסל, כאשר ניקיטה רוקאביצה פתח לבדו בחוד, כשלצידו דולב חזיזה ויאניק ווילדסחוט. עופרי ארד חזר למרכז ההגנה, נטע לביא נעדר בשל רגישות בשריר התאומים. המחצית הראשונה של סגנית האלופה הייתה אנמית מאוד ברוב דקותיה, כאשר האדומים מצידם הציגו יכולת טובה בדקות הראשונות.

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

לאחר מחצית ראשונה מאופסת, מכבי חיפה נכנסה לקצב בעלייה מחדרי ההלבשה, החלה לאיים יותר וגם באה מהר מאוד על שכרה – חזיזה סידר לרוקאביצה בדקה ה-51 נגיחה אל מול רשת חשופה, מהלך שגם הכריע את המשחק בסופו של דבר. שועה עלה למגרש כחצי שעה לסיום, אבל לא הצליח לרשום שער משלו. סתיו נחמני וטימותי מוזי הצעירים קיבלו גם הם דקות מבכר.

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי (רמי גרשון, 78), עופרי ארד, סאן מנחם, מוחמד אבו פאני, יובל אשכנזי, דולב חזיזה (טימותי מוזי, 89), צ'רון שרי (סתיו נחמני, 78), יאניק ווילדסחוט (ירדן שועה, 64), ניקיטה רוקאביצה (סאקו טורה, 78).

הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, עידו לוי, גיא משפתי, רז נחמיאס, לירן סרדל, תומר אלטמן (אפיק קטן, 89), סער פדידה (רז שטיין, 55), גל אראל, נס זמיר (אלמוג בוזגלו, 73), וויליאם אגאדה.

מהלך המשחק

דקה 6, איום ראשון של הפועל חיפה: התקפה מהירה הגיעה לרגליו של נחמיאס, שמצא את אלטמן ברחבה אבל האחרון פספס את המסגרת.

דולב חזיזה, תומר אלטמן | מאור אלקסלסי

דקה 22, איום ראשון מצידה של מכבי חיפה: שרי שבר את הקרח עבור הירוקים עם כדור חופשי לעבר המסגרת של בוריץ', השוער קלט את הכדור בקלות.

לירן סרדל, צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

דקה 27, כדור חופשי מסוכן של הפועל חיפה: האדומים-שחורים הגיבו עם בעיטה מסוכנת משלהם ממצב נייח, אבל הכדור של זמיר פגע רק בחומה ויצא.

ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

דקה 38, החמצה גדולה של רוקאביצה!: התקפה נהדרת של מכבי חיפה עברה מרגליו של אשכנזי, שהכניס לווילדסחוט כדור נהדר, וההולנדי העביר למלך שערי הליגה אשתקד, אך החלוץ החמיץ את המסגרת ממרכז הרחבה.

ברק בכר | מאור אלקסלסי

דקה 40, החמצה שנייה לרוקאביצה: תוך שתי דקות, החלוץ האוסטרלי פספס מצב שני, כשהפעם קיבל מחזיזה כדור נהדר אבל בעט ישירות לידיים של בוריץ'.

דקה 47, שריקת הסיופ של המחצית הראשונה: מכבי חיפה והפועל חיפה ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים, בכר היה נראה עצבני ולחוץ בדקות הסיום של החצי הראשון.

ברק בכר | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה |

מחצית שנייה

דקה 46, מלול כמעט כבש בפתיחת החצי השני: נחמיאס הרים מהאדף לעבר מרכז הרחבה, מלול הגיע לנגיחה טובה וסחט הדיפה מג'וש כהן.

דקה 51, 0:1 למכבי חיפה! שרי מסר לחזיזה כדור קרן, שחקן הכנף ראה את התנועה של רוקאביצה והניח לו כדור לראש, כאשר לחלוץ נותר רק לנגוח לרשת החשופה.

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

דקה 54, כמעט שער שני למכבי חיפה! שרי בעט בתוך הרחבה, סרדל הרחיק עם הראש אבל הכדור היה בדרך לשער ובמזל נעצר במשקוף.

דקה 62, ווילדסחוט בעט לקורה! שחקן הכנף ההולנדי ביצע מהלך אישי נהדר, עבר שני שחקנים ושלח כדור שטוח לקורה של בוריץ'.

יאניק ווילדסחוט | מאור אלקסלסי

דקה 90, שריקת הסיום של המשחק! מכבי חיפה ניצחה 0:1 את הפועל חיפה בדרבי הראשון לעונת 2020/21.

קריית שמונה – בני סכנין 1:1

פתיחת המשחק בק"ש התעכבה בכחצי שעה בשל העובדה שבדיקות הקורונה של שחקני בני סכנין עדיין לא אושרו על ידי משרד הבריאות. משקיף המשחק קיבל הוראה ממנהלת הליגה שלא לאפשר למשחק לצאת לדרך, לאחר שהגיעה האישור, המשחק המותח נפתח ואיתו הבשורה – הקבוצה של אלדד שביט עלתה לגמר גביע הטוטו.

זה לא היה פשוט נגד החניכים של קובי רפואה, כאשר בדקה ה-41 רועי קהת נגח לרשת של מחמוד קנדיל, ובמשך דקות ארוכות שלח את מכבי חיפה למשחק הגמר. הרגע במיוחל של האדומים הגיע בדקה ה-72, כשהגיבור הגדול היה שוב אוסאמה חלאיילה, שעשה זאת גם במשחק הקודם נגד הירוקים. כדור אדיר של החלוץ מחוץ לרחבה של דז'יוגאס ברטקוס קבע שוויון במשחק ואפשר את החגיגות הגדולות של האורחת.

לאחר המשחק התברר כי מגן בני סכנין איקוום אוטין נמצא חיובי לקורונה. המגן לא התאמן בשבוע האחרון עם הקבוצה בגלל פציעה וללא קשר לא עבר בבקרה התקציבית ולכן כלל לא שיחק עד כה במשחקי גביע הטוטו. לכן במנהלת הליגה דרשו הסברים מאנשי סכנין לפני המשחק ולאחר שהשתכנעו, הוחלט לקיים את המשחק מול קריית שמונה כהרגלו.

איקוום אוטין
איקוום אוטין | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי