האקס ניצח את האקס: סלליך נתן 0:1 לב"ש על בכר וחיפה

הקשר שעזב את הירוקים בקיץ כבש והעניק לדרומיים ניצחון נגד המאמן שהוביל אותם לשלוש אליפויות. האדומים סיימו במקום ה-5 בגביע הטוטו, הקבוצות צריכות לדאוג לקראת מוקדמות הליגה האירופית

(גודל טקסט)

מכבי חיפה, יש לך עוד הרבה מאוד עבודה אם את רוצה לזכות באליפות העונה. הירוקים הפסידו הערב (שבת) 1:0 להפועל באר שבע במשחק על המקום החמישי בגביע הטוטו, משחק שהיווה הכנה אחרונה עבור שתי הקבוצות לקראת משחקי הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית. כידוע, ביום חמישי הקבוצה מהכרמל תארח את ז'לייזניצ'אר הבוסנית בסמי עופר (19:45, שידור ישיר בספורט4), בעוד הדרומיים יארחו באצטדיון המושבה את דינאמו באטומי הגאורגית (20:30, שידור ישיר בספורט1).

ברק בכר רשם הפסד שני בארבעה משחקים רשמיים במכבי חיפה, וזה היה קצת יותר כואב מההפסד לסכנין – מכיוון שהפעם הוא נכנע מול האקסית. הירוקים צריכים לדאוג מחוסר היכולת שלהם לייצר מצבי הבקעה – ובארבעת משחקיהם עד כה העונה הם כבשו שני שערים בלבד, ושניהם הגיעו ממצבים נייחים, כך שהמצב ללא ספק מדאיג. בינתיים, אפשר להגיד בפה מלא שמכבי חיפה לא נראית מספיק טוב בשלב הזה של העונה.

מן העבר השני, אקס אחר, הפעם של הירוקים, חגג. זה היה סינטיהו סלליך, שעזב את הקבוצה מהכרמל הקיץ וכבש את השער היחיד במשחק ואחריו חגג באיפוק מתוך כבוד. ב"ש קיבלה בחזרה לראשונה העונה את הזרים שלה והיא אמנם ניצחה, ומגיע לה כל הכבוד על כך, אך גם היא לא הציגה יכולת מזהירה בלשון המעטה – ולשתי הקובצות צריכה להידלק נורת אזהרה רצינית מאוד לקראת ההמשך ולקראת המשחקים שהסופר-שחובים שמחכים להם בחמישי.

ברק בכר | דני מרון

המשחק החל בקצב טוב. מכבי חיפה הייתה עדיפה במעט, אך ניכר שהקבוצה מניעה את הכדור לא רע עד לשליש האחרון של המגרש, וכשהיא מגיעה לאיזורים המסוכנים באמת היא מתקשה לייצר מצבי הבקעה ממשיים. מצב אחד מצוין נרשם עם הגבהה של ארנסט מאבוקה לירדן שועה בדקה ה-14, והחלוץ היה קרוב לכיבוש, אך הכדור שלו פספס במעט את המסגרת. הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים, שוב, למרות שהקצב היה לא רע – אך זה לא היה זה, בעיקר מבחינת הפועל ב"ש.

המחצית השנייה התנהלה באופן דומה מאוד לראשונה. הירוקים שלטו, לא הגיעו למצבים מספיק טובים, ובדקה ה-58 דווקא ב"ש עלתה ל-0:1 למרות שכמעט לא הגיעה למצבים. ומי כבש את השער? דווקא סלליך, שכאמור הצליח להכניע את האקסית אותה עזב עם סיום העונה הקודמת ואולי גרם לה קצת להתחרט. דוד קלטינס ביצע פעולה גדולה ושלח מסירה לשחקן, שבבעיטה חדה ומצוינת מתוך הרחבה הכניע את ג'וש כהן ולא חגג מול הקבוצה בה גדל.

לקראת הסיום מכבי חיפה החלה ללחוץ יותר במטרה להשיג את השוויון, אך לא הצליחה לכבוש, למרות מצב אחד גדול של ירדן שועה בתוספת הזמן. בכלל, בינתיים נראה שבעונה הזו לירוקים הרבה יותר קשה למצוא את הרשת מאשר בעונה הקודמת, אז סיימו עם הכי הרבה כיבושים בליגה.

ירדן שועה מאוכזב | דני מרון
יוסי אבוקסיס | דני מרון
יאניק ווילדסחוט מאוכזב | דני מרון

הרכבים

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור (לואי טאהא, 46), שיר צדק, שון גולדברג, דוד קלטינס, איליי מדמון, ז'וסואה (גל לוי, 87), סינטיהו סלליך (מרואן קבהא, 73), אלטון אקולטסה (רותם חטואל, 73), איתמר שבירו (אנתוני וארן, 80).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה (סאקו טורה, 83), עופרי ארד, עאיד חבשי, סאן מנחם (רז מאיר, 83), מוחמד אבו פאני, יובל אשכנזי (טימוטי מוזי, 73), דולב חזיזה, צ'רון שרי (מאור לוי, 73), ירדן שועה, סתיו נחמני (יאניק ווילדסחוט, 60).

חימום | דני מרון
חימום | דני מרון

מהלך המשחק

אחרי 14 דקות, סוף סוף הגיע המצב הראשון במשחק, ומכבי חיפה הייתה קרובה מאוד לעלות ליתרון. ארנסט מאבוקה פרץ באגף הימני ושלח הגבהה מצוינת לעבר הרחבה. ירדן שועה היה חופשי ושלח את הרגל, אך הבעיטה שלו פספסה במעט את המסגרת.

מוחמד אבו פאני, ז'וסואה, דולב חזיזה | דני מרון

בדקה ה-17 הפועל ב"ש הגיע למצב מצוין, הראשון שלה במשחק. ז'וסואה שלח כדור עומק כדור לאיתמר שבירו, שהגיע למצב מצוין מקצה הרחבה מול ג'וש כהן, אך הסיומת של החלוץ הייתה רעה מאוד והכדור היה חלש ורחוק מהמסגרת.

ז'וסואה | דני מרון

הקצב במשחק אמנם היה לא רע, אך מצבים רציניים כמעט שלא נרשמו. בדקה ה-40 ירדן שועה, שהיה פעיל, ביצע מהלך אישי יפה בסיומו בעט מחוץ לרחבה וסחט קרן. הקרן הסתיימה בנגיחה של סאן מנחם והצלה יפה של אוהד לויטה לקרן.

סינטיהו סלליך, ירדן שועה | דני מרון

בדקה ה-53 סוף סוף מכבי חיפה פיתחה התקפה מסודרת, ומאבוקה קיבל את הכדור באגף הימני. המגן הקמרוני הגביה, דולב חזיזה ביצע תנועה מצוינת לפינה הקרובה, נותר חופשי ונגח, אך פספס את המסגרת.

סינטיהו סלליך, סאן מנחם | דני מרון

בדקה ה-58 הקרח סוף סוף נשבר, והפועל ב"ש עלתה ל-0:1. ומי כבש את השער? דווקא סינטיהו סלליך, שהכניע את האקסית. דוד קלטינס עשה פעולה גדולה כשעבר את דולב חזיזה ומסר כדור נהדר לסלליך, שעצר את הכדור בתוך הרחבה ושלח בעיטה שטוחה וחדה לעבר השער ולרשת. אחרי הכיבוש, הקשר חגג באיפוק.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
סינטיהו סלליך | דני מרון

ירדן שועה היה אחד הבולטים לטובה בחיפה, ובדקה ה-66 הוא הגיע למצב נוסף: החלוץ קיבל מסירה מיאניק ווילדסחוט, היה בתוך הרחבה והגיע למצב בעיטה ברגל שמאל, אך הכדור שלו הלך אל ידיו של אוהד לויטה.

צ'רון שרי, איליי מדמון | דני מרון

בדקה ה-89 מכבי חיפה קיבלה הזדמנות טובה להשוות. דולב חזיזה הגביה כדור חופשי מהאגף הימני ומצא את ראשו של רז מאיר, אך המחליף נגח רע ממצב טוב.

מוחמד אבו פאני, איליי מדמון | דני מרון

בדקה ה-90+3 מכבי חיפה הגיעה למצב אולי הטוב ביותר שלה במשחק, אך הכדור פשוט לא נכנס. יאניק ווילדסחוט קיבל מצב טוב בצד השמאלי של הרחבה, אך הכדור שלו נבלם והגיע לירדן שועה. משמונה מטרים החלוץ לא הצליח להכניע את אוהד לויטה ובעט חלש בלבד לידיים של השוער.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | דני מרון
ג'וש כהן | דני מרון
יובל אשכנזי, איתמר שבירו | דני מרון
עאיד חבשי, ז'וסואה | דני מרון
איתמר שבירו, עופרי ארד | דני מרון
שיר צדק נאבק עם סתיו נחמני | דני מרון
דוד קלטינס, ירדן שועה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי