דוניס: "רוצים לזכות בכל התארים", דן ביטון: "ה-VAR הציל אותנו"

מאמן מכבי ת"א היה מרוצה אחרי הזכייה בגביע הטוטו והניצחון על בני סכנין: "מכבד את איביץ', אבל רוצה להכניס רעיונות חדשים". הקשר: "התגעגעתי לארץ", שביט: "מאוכזב"

(גודל טקסט)

הרכב משני או לא, אף אחד לא יכול על מכבי תל אביב. הקבוצה גברה הערב (שבת) 0:2 על בני סכנין בגמר גביע הטוטו וזכתה בתואר, והיא סופרת כבר שני תארים העונה אחרי שזכתה באלוף האלופים. זה היה התואר הראשון של המאמן גאורגיוס דוניס אצל הצהובים, כיוון שבאלוף האלופים עוד הדריך פטריק ואן לוון.

אז כולם אומרים שהקבוצה נחלשה משמעותית, אבל הדשא זה נראה אחרת, ועדיין היא נראית הטובה ביותר בישראל, בטח ובטח כשמסתכלים על שאר הקבוצות בשלב זה – ושוב נראה שמכבי ת"א היא המועמדת הברורה ביותר לתואר האליפות, ובפער. ביום רביעי הקבוצה תפגוש את סודובה במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, וביום ראשון הבא תפתח את הליגה במשחק מול מכבי פתח תקווה.

דוניס המאושר רשם את משחקו הראשון הכדורגל הישראלי אחרי שאת הבכורה שלו ערך מול ריגה ואמר בסיום: "אנחנו שמחים מהזכייה בתואר כי המשחקים הללו נותנים לנו ביטחון, במיוחד בתקופה הזו כי אנחנו חייבים להכין את הקבוצה למטרה הכי גדולה – להילחם באירופה ולעבור שלב. היה קשה לשחקנים במחצית הראשונה, אבל מצאנו את האיזון במחצית השנייה. שיחקנו כדורגל יותר טוב ויצרנו הרבה מצבים. אני חושב שהגיע לנו לנצח".

גאורגיוס דוניס | דני מרון

על כך שביצע 11 שינויים בהרכב: "עבורנו, השבועיים האלו להכנה היו לא פשוטים. ניסיתי להכין את הקבוצה לסיבוב הראשון מול ריגה. עברנו אותם ובראש שלי חשבתי על זה שאתן פה מנוחה להרכב הראשון כבר לפני כמה ימים. אני סומך על כל שחקני הסגל. אמרתי לשחקנים שהם חייבים לקחת את הצ'אנס ושאנחנו מאמינים גם בהם, לא רק באלה שפתחו במשחק מול ריגה".

הנעליים הגדולות שנכנס אליהן: "אני מכבד מאוד את ולדימיר איביץ'. הוא עשה עבודה מצוינת וזכה בשתי אליפויות,אבל אנחנו חייבים להמשיך מכאן. מאוד חשוב עבורי להכניס לשחקנים שלי רעיונות חדשים לפי מה שאני מאמין בו ולתת להם עוד ביטחון. אנחנו צריכים להמשיך את הרוח של לקחת את כל התארים שאפשר".

האם הקבוצה מוכנה לקרב מול סודובה: "התקופה הזו לא פשוטה ואי אפשר להגיד שאנחנו מוכנים במאה אחוז. זה משחק שהוא כמו גמר, כי זה משחק אחד ללא גומלין. אני מאמין שהקבוצה שלנו מספיק טובה כדי לעבור את השלב הבא".

מכבי תל אביב מחזיקת גביע הטוטו | מאור אלקסלסי

דן ביטון, שכבש שער בכורה ואולי היה המצטיין במשחק: "אני שמח על השער אבל יותר על התואר הראשון, זה כיף מאוד. כולנו עם הפנים ליום רביעי, זה המשחק הכי חשוב שיש העונה. ה-VAR הציל אותנו, אני מבין את זה. היה משחק קשה, סכנין יריבה חזקה. אי אפשר שלא להתגעגע לארץ, חיכיתי למעבר הזה האמת, הייתה חוויה לא פשוטה. למדתי מהחוויה הזו המון והתחשלתי לכל החיים, אבל כיף כאן בארץ".

איתי שכטר הוסיף: "שמחים על תואר חשוב למועדון וידענו שיהיה משחק קשה. במחצית הראשונה לא היינו במיטבנו. אנחנו שמחים ומאושרים. דן ביטון? הוא עשה מחצית שנייה מצוינת, זה כוח משמעותי עבורנו להמשך העונה, אנחנו צריכים שחקנים עם איכות כזו. הוא היה מעורב בגול הראשון והבקיע בשער השני,
אני נותן לו את הגביע והולך לחגוג עם החברים, הוא אלוף".

המאמן המפסיד של סכנין, אלדד שביט, דיבר על כך ששני השערים של מכבי ת"א נפסלו תחילה ואושרו לאחר בדיקה ב-VAR: "בשביל זה יש את ה-VAR. לא ראיתי את השערים בטלוויזיה, אבל אני יוצא מנקודת הנחה שכנראה באמת הם היו שערים חוקיים. זה חלק מהמודרניזציה בכדורגל. אנחנו מקבלים את ההחלטות. אמנם בלב כבד, אבל זו המציאות".

דן ביטון | מאור אלקסלסי

"למען האמת, אני מאוכזב", אמר שביט. "עד השער שספגנו נתנו משחק טוב. זה מאכזב מאוד גם שאוסאמה חלאיילה נכנס כמחליף ונפצע. שיחקנו כמעט עשרים דקות בעשרה שחקנים וזה כבר הרגיש שאנחנו לא מסוגלים להשוות ולנסות לעשות משהו. אני גאה בבחורים שלי. עברנו מסע יפה שהסתיים הערב. ברמה האישית, הארון שלי מתחיל להתמלא במדליות כסף ואני צריך לחשוב איך אני הופך אותם למדליות זהב. זו פעם שלישית ברצף שלי בגמר גביע הטוטו שאני מסיים עם מדליית כסף. אני גאה בשחקנים שלי והיווינו היום יריב טוב. מכאן אנחנו צריכים לקחת את זה לליגה".

האם העובדה שהקבוצה לא עברה בבקרה הייתה נגדם: "יש למועדון עניינים כלכליים ואני לא נכנס לדברים האלה, זה עניין של הנהלה. אני לא בא בטענות, הרווחתי חבר'ה צעירים נהדרים שנחשפתי אליהם במהלך גביע הטוטו. ניקח את זה למקומות טובים. לכל דבר יש את חצי הכוס המלאה. חצי הכוס הריקה היא שהעומס נפל על מעט שחקנים".

אלדד שביט | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי