התחיל בבום: שער ענק לבריירו, 1:2 להפועל באר שבע באשדוד

עונת 2021/22 נפתחה עם משחק נהדר ברבע גמר גביע הטוטו: הקשר שיגר פצצה לחיבורים (49), אבו עקל השווה עם בעיטה יפה משלו (58). אנסה הכריע (62) עם שער בהופעת הבכורה וסידר לרוני לוי כרטיס לחצי הגמר. באיו נפצע

(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי חזר ובגדול. הפועל באר שבע התארחה הערב (שלישי) אצל מ.ס. אשדוד לרבע גמר גביע הטוטו, במפגש בין שתי הקבוצות שיפתחו בשבוע הבא את דרכן בקונפרנס ליג. בינתיים, השתיים הראו כי הן באו מוכנות לעונה, ובסיומה של מחצית שנייה נהדרת, הקבוצה של רוני לוי ניצחה 1:2 ויצאה עם הכרטיס לחצי הגמר.

הפועל באר שבע הציגה לראווה לא מעט שחקנים שערכו הופעת בכורה רשמית בקבוצה, כאשר שניים מהם, רועי גורדנה ואיתי שכטר, שיתפו פעולה בדרך להזדמנות הראשונה במשחק. החלוץ השלים דאבל פס עם אקס מ.ס. אשדוד, ולאחר מכן שחרר בעיטה שטוחה שפספסה את המסגרת של יואב ג'ראפי. בדקה ה-29, המארחת ספגה מכה לא פשוטה, כאשר פאהד באיו נאלץ לצאת מכר הדשא בעודו מחזיק את שריר הירך האחורי. ההזדמנות הכי טובה של המחצית הראשונה הגיעה שניות בודדות לפני שהסתיימה, כאשר קרן של רמזי ספורי מצאה את ראשו של איתן טיבי, שבהופעת הבכורה באדום זעזע את המשקוף של ג'ראפי.

פחות מדקה מתחילת המחצית השנייה, יוג'ין אנסה פגש את עמוד השער של המארחת, וזה ככל הנראה בישר על מה שעומד לקרות בהמשך. בדקה ה-49, מריאנו בריירו סיפק מועמד לשער העונה, הרבה לפני פתיחת ליגת העל. ננאד סבטקוביץ' נגח והרחיק את הכדור, אך הוא הגיע לקשר ששיגר מהאוויר בעיטה נפלאה שנחתה בחיבורי השער של ג'ראפי. 0:1 מדהים לקבוצה מבירת הנגב. היתרון החזיק מעמד תשע דקות, בסיומן פיראס אבו עקל רשם מבצע מרשים משלו. אבו עקל היטל בבריירו, שחרר בעיטה שטוחה שחדרה לרשת הקרובה של עומרי גלזר.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים | לירון מולדובן

הקצב לא נרגע, ובדקה ה-62 היתרון שב להיות אדום. ג'ראפי לא הצליח להשתלט על כדור רוחב של דוד קלטינס, ולאחר נגיעה קטנה של אלטון אקולטסה, הכדור הגיע אל אנסה שהבקיע שער בכורה בקבוצתו החדשה. לאחר מכן, המשחק התאפיין בעיקר בחילופים, כאשר הבולט בהם קרה בדקה ה-75. רועי גורדנה פינה את מקומו לרכש הנוצץ של חלון ההעברות – דור מיכה. הקבוצה מעיר הנמל לא הצליחה למצוא את שער השוויון, ובכך רוני לוי הבטיח את מקומו בחצי גמר גביע הטוטו. רן בן שמעון וחניכיו יתמקדו במפגש מול קרבאח בקונפרנס ליג, בעוד באר שבע תתכונן לקראת צמד המפגשים מול ארדה קרדז'אלי.

צפו בשער הענק של בריירו:

הרכבים:

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן (זוהר זסנו, 63), גיל כהן, ננאד סבטקוביץ' (נאור סבג, 63), מונטרי קמאהני, פיראס אבו עקל (נואף בזיע, 78), דייויד רוי ניאנג, מרטין ראינוב (מוסא בגאיוקו, 63), יעקב בריהון פאהד באיו (חמזה מוואסי, 29), אור אינברום

הפועל באר שבע: עומרי גלזר, איאד אבו עביד, מיגל ויטור, איתן טיבי, דוד קלטינס, מריאנו בריירו, רמזי ספורי (תומר יוספי, 66), רועי גורדנה (דור מיכה, 75), יוג'ין אנסה (איתמר שבירו, 83), אלטון אקולטסה (מרואן קבהא, 75) ואיתי שכטר (שגיב יחזקאל, 66)

מהלך המשחק

דקה 16: דאבל פס יפה בין גורדנה לשכטר מסתיים בבעיטה של החלוץ, אך הכדור השטוח לא מצא את המסגרת של ג'ראפי.

דקה 29: מוואסי החליף את באיו, לאחר שהאחרון החזיק את שריר הירך האחורי.

דקה 30: הגבהה מסוכנת של ספורי לרחבה מצאה את ראשו של אנסה, אך החלוץ החדש נגח מעל השער.

יעקב בריהון, יוג'ין אנסה | לירון מולדובן

דקה 43: בן זקן הגביה נהדר, אינברום בעט מהאוויר אך נעצר אצל גלזר. השחקן שהגיע הקיץ ממכבי פתח תקווה עט על הריבאונד אבל ההגנה הרחיקה את הסכנה.

דקה 45: שניות בודדות לסיום המחצית, טיבי זעזע את המשקוף אחרי קרן של האורחת. הכדור הגיע אל אנסה, אך הוא לא הצליח להשתלט עליו ולייצר מצב. זה היה ללא ספק המצב המסוכן ביותר של המחצית הראשונה.

דקה 46: הפועל באר שבע פתחה את המחצית השנייה בדיוק כפי שסיימה את הראשונה. אנסה הגיע למצב נהדר על סף הרחבה, אך הבעיטה המסובבת שלו פגעה רק בעמוד השער.

דקה 49: הפועל באר שבע עולה ל-0:1! הגבהה של אבו עביד לרחבה הורחקה על ידי סבטקוביץ', אך הכדור הגיע לבריירו ששיגר בעיטה מושלמת מ-25 מטרים לחיבורים.

מריאנו בריירו | לירון מולדובן
מריאנו בריירו חוגג | לירון מולדובן

דקה 58: מ.ס. אשדוד משווה ל-1:1! היתרון של האורחת החזיק מעמד תשע דקות בלבד. אבו עקל היטל בבאריירו ושיגר בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה שנכנסה לפינה הקרובה של גלזר.

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים | לירון מולדובן

דקה 62: 1:2 להפועל באר שבע! קלטינס העביר מסירת רוחב, ג'ראפי לא הצליח להשתלט על הכדור. אקולטסה הצליח לגעת בכדור והעביר אותו לאנסה שהבקיע מול שער חשוף.

יוג'ין אנסה | לירון מולדובן
יוג'ין אנסה, איתי שכטר | לירון מולדובן

דקה 68: יחזקאל, שנכנס שתי דקות קודם לכן, הגיע למצב ברחבה מזווית לא פשוטה ובעט למרכז השער אך נבלם אצל ג'ראפי.

דקה 74: אנסה ממשיך להיות פעיל. החלוץ התקדם לעבר רחבת המארחת ובעט, אך לצערו הבעיטה השטוחה והחלשה לא מצאה את המסגרת.

יוג'ין אנסה, ננאד סבטקוביץ', טום בן זקן | לירון מולדובן
דור מיכה | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי