פחות מיואשת: נקודות האור שבית"ר ירושלים מנסה להיאחז בהן

אחרי שני משחקי נפל, התיקו נגד הפועל ת"א נתן לקבוצה מהבירה מעט תקווה, אך אסור להתבלבל: היא עדיין חייבת בלם וקשר ומחכה לבואצ'י כמו למושיע. יאנקוביץ' כעס על פדידה: "תמסור למי שנמצא במצב הכי טוב"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

1. בבית"ר ירושלים היו מוכנים לקנות תוצאת תיקו לפני המשחק עם הפועל תל אביב אמש (שבת) בבלומפילד. העובדה כי הקבוצה לא הצליחה עד עתה להבקיע שער במשחקי ההכנה ובגביע הטוטו, היכולת הרעה בשני המשחקים נגד הפועל ירושלים ומכבי פתח תקוה והמציאות העגומה לפיה אין כרגע חלוץ טבעי אחד לשחק איתו, הביאו גם למסקנות איתן הגיע ארווין קומאן למשחק אתמול. אם לאחר מכבי פתח תקוה הייתה אווירה של ייאוש, המשחק בבלומפילד נתן לירושלמים תקוה שיכול להיות אחרת. מצד שני, הפועל תל אביב לא מחוברת והרגעים האלה מאוד משקרים ואסור שיבלבלו אף אחד – בית"ר עדיין חייבת בלם וקשר ואולי עוד מגן דומיננטי.

2. בית"ר הייתה מאוד מאורגנת בהגנה במערך של שלושה בלמים, הקשתה על הפועל תל אביב ויצאה לארבע-חמש התקפות מעבר שעם חלוץ נורמלי היו מסתיימות בשערים. בדרך כלל מאמן זר משלם מחיר יקר של שכר לימוד בכדורגל הישראלי, במקרה של קומאן אולי עדיף שיש לו דווקא עוזר מאמן ישראלי, גל כהן, שמכיר את הליגה שלנו היטב. לעלות במערך של שלושה בלמים זה כבר להפנים את המגבלות של הקבוצה – להבין שהפנטזיה של תחילת האימונים והמחנה היא היסטוריה, הדבר הראשון הוא לנסות להפוך לקבוצה שקשה לשחק נגדה , לדעת לעשות את המעברים כמו שצריך ואם אפשר גם לסיים אותם טוב. לירן רוטמן פעמיים, רועי פדידה, אדווין ג'סי, ארבעה מצבים שעם קצת ריכוז לפחות שניים מהם נכנסים: ג'סי הגיע עייף מול ארנסטס שטקוס, רוטמן יכול היה למסור, גם פדידה, אך את ההתקפות האלה אמור להשלים חלוץ, מה שלא היה לבית"ר אתמול.

3. הקבוצה מחכה לריצ'מונד בואצ'י שינחת בשני לפנות בוקר. גם חלאופילו פלייטר יצטרף ואולי יישאר בסגל, עם ירדן שועה רק אלהים יודע מה יוליד יום, או מה יוליד האימון הבא, אך ברגע שיהיו לבית"ר חלוצים דברים ייראו אחרת בחלק הקדמי. עדיין, עוד לפני שנחת, על הכתפיים של בואצ'י מונחת העונה של בית"ר: אלה לא רק המספרים שחסרים, מדובר בשחקן שיודע לשחק עם הגב, להזין את שחקני הכנפיים והקשרים שמצטרפים תחת לחץ וגם לבשל. אם הוא יבוא באנרגיות איתן הגיע חברו אדווין ג'סי, בית"ר בכל מקרה תשתדרג, גם אם המספרים שלו לא יהיו בשמיים. בשורה התחתונה, בית"ר עם 0 שערים ובואצ'י הוא סוג של מושיע שמחכים לו.

בואצ'י. מחכים לו כמו למושיע | Srdjan Stevanovic/Getty Images

4. בסיום המשחק כעס מרקו יאנקוביץ' על רועי פדידה שלא מסר לו לקראת הסיום. "גם ככה קשה לנו להבקיע, תמסור למי שנמצא במצב הכי טוב, אנחנו כל פעם נופלים על זה", צעק, ובבית"ר ניסו להרגיע את המונטנגרי. במועדון מקווים להתפתחויות השבוע בנוגע לבלם אך כרגע הדברים תקועים. מתאוסיניו צפוי לעבור צילום ובקרוב תתקבל החלטה על דרך הטיפול בכתפו. ירדן שועה סובל משבר קל באיזור הקרסול ואמור לחזור ולהתאמן בעוד שבוע. בבית"ר אמורים לשבת השבוע ולקבל החלטות בנוגע לזרים – מתאוסיניו, סנטיאגו אוקמפוס ופלייטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי