מכבי נתניה עלתה לחצי גמר גביע הטוטו עם 4:5 בפנדלים על מכבי תל אביב

play
יובל אשכנזי שחקן מכבי נתניה עם גיל יצחק | ברני ארדוב
תואר אחד הלך: מכבי ת"א הודחה מגביע הטוטו אחרי 5:4 לנתניה בפנדלים 04:22

אחרי 0:0 ב-90 דקות בבלומפילד, הצליחה הקבוצה של בני לם לנצח בתום שש בעיטות מהנקודה הלבנה לכל צד. עידן נחמיאס החמיץ את הפנדל המכריע למכבי תל אביב, רז שלמה כבש בצד השני

(גודל טקסט)

עונת 2022/23 בכדורגל הישראלי נפתחה הערב (חמישי) עם מפגש "האירופיות" של גביע הטוטו בין מכבי תל אביב למכבי נתניה בבלומפילד, ובסופו הצליחה הקבוצה של בני לם לעלות לחצי הגמר. שתי הקבוצות לא כבשו ב-90 דקות, מה שהוביל לדו קרב פנדלים, בו אבי ריקן ועדן קארצב החמיצו את הבעיטות הראשונות. שמונה הבעיטות הבאות הלכו פנימה, אבל אז עדן נחמיאס החמיץ ורז שלמה כבש. נתניה ניצחה 4:5 בפנדלים ועלתה לחצי גמר גביע הטוטו. מכבי תל אביב סיימה את דרכה במפעל אחרי 90 דקות ועוד 6 בעיטות מהנקודה הלבנה.

אילון אלמוג שחקן מכבי תל אביב
אילון אלמוג | ברני ארדוב
יובל אשכנזי שחקן מכבי נתניה עם גיל יצחק
עלו לחצי הגמר. אשכנזי עם יצחק | ברני ארדוב

מכבי תל אביב נאלצה להסתדר עדיין ללא ערן זהבי, שמתאושש מפציעה, וגם בלי ניר ביטון, אוסקר גלוך ודן גלזר. מי שכן שיחק היה יוריס ואן אובריים בהופעת בכורה שלו בכדורגל הישראלי ולא בלט במיוחד, בלשון המעטה. היחיד שהיה די פעיל היה דווקא ברנדלי קובאס, שאולי רוצה עדיין להרוויח את מקומו בקבוצה. מכבי תל אביב הגיעה למספר הזדמנויות מסוכנות ולא הצליחה לכבוש, אבל מבחינה הגנתית היא נראתה לא טוב במיוחד ואפשרה גם לנתניה לשלוט וגם להגיע למצבים מסוכנים מאוד בעצמה.

מנגד, נתניה פתחה טוב את המשחק עם לחץ גבוה, הגיעה למצבים, אבל לא הצליחה לכבוש. בסך הכול הקבוצה של בני לם שלטה במחצית הראשונה והייתה יכולה להוביל. במחצית השנייה המשחק התאזן ומכבי תל אביב השתפרה וסיכנה את השער של איתמר ניצן. נתניה בסך הכול נראתה טוב ורשמה משחק ראשון טוב יחסית לשלב המוקדם של העונה. פלוריאן הארטהרץ, לירן רוטמן ואיתמר ניצן רשמו בכורה, גיל יצחק פספס שני מצבים מסוכנים מאוד, שהיה צריך לעשות מהם יותר.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב עם דן גלזר, ניר ביטון, אוסקר גלוך
זהבי, גלזר, ניר ביטון ואוסקר גלוך עדיין לא היו בסגל | ברני ארדוב

הרכב מכבי תל אביב: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, עידן נחמיאס, שרן ייני, אנריק סבוריט, אייל גולסה, יוריס ואן אובריים, דן ביטון, ברנדלי קובאס, פארפה גיאגון, ג'ורג'ה יובאנוביץ'.

הרכב מכבי נתניה: איתמר ניצן, שי קונסטנטין, רז שלמה, פלאמן גלאבוב, פלוריאן הארטהרץ, עדן קארצב, בוריס אנו, אביב אברהם, לירן רוטמן, גיל יצחק, פטריק טוואמסי.