ברוכות הבאות: ריינה ונס ציונה ניצחו בגביע הטוטו, חדרה מושלמת

play
בליץ במחצית השניה. שחקני בני ריינה חוגגים | דני מרון
אחמד עאבד כיכב, בני ריינה ניצחה 1:3 את הפועל חיפה 03:22

בליץ של העולה החדשה תוך 12 דקות סידר 1:3 על הפועל חיפה, שער ובישול לעאבד. הכתומים ניצלו החמצת פנדל של בן זקן ועצמי של אוואני כדי לגבור 0:1 על אשדוד. 1:2 לחדרה בסכנין, בוראר ומלמד (עצמי) הפכו אחרי שער של דומיטרו

(גודל טקסט)

המחזור השני של גביע הטוטו נערך הערב (רביעי) עם שלושה משחקים. בבית א', במפגש בין שתי הקבוצות שקיוו להישאר מושלמות, הפועל חדרה השיגה 1:2 בחוץ על בני סכנין בדרך לניצחון שני במפעל, בבית המקביל חגגו שתי העולות החדשות – סקציה נס ציונה רשמה 0:1 קטן על מ.ס. אשדוד באדיבות שער עצמי והחמצת פנדל של האורחת, בני ריינה התפוצצה במחצית השנייה בדרך ל-1:3 מרשים על הפועל חיפה שנותרה ללא נקודה אחרי שני משחקים.

שחקני הפועל חדרה חוגגים
עדיין מושלמים. שחקני חדרה חוגגים | שלומי גבאי

בני סכנין – הפועל חדרה 2:1

שתי הקבוצות קיוו לסיים את המחזור השני של גביע הטוטו כשהן עדיין עם מאזן מושלם, רק האורחת עשתה זאת. הסיפתח של בני סכנין לעונה באצטדיון דוחא היה דווקא חיובי כשניקלאו דומיטרו הבקיע שער בכורה בדקה ה-11, אך כעבור 12 דקות היה זה סמי בוראר מן העבר השני שאיזן את התוצאה עם בעיטה נפלאה מחוץ לרחבה.

בדקה ה-62 חוסר המזל היכה בגיא מלמד, שראה כיצד הכדור פוגע בו אחרי בעיטה של ניב גוטליב ונכנס לרשת. השער שסידר לחדרה מהפך התברר גם כשער הניצחון, והמאזן המושלם יכול לגרום לנמני להיות אופטימי מאוד לקראת המשך המאבקים על המקום הראשון והכרטיס לחצי גמר המפעל.

בני סכנין: גד עמוס, פביאן ספורקסלדה (עובדיה דרוויש, 46), מרואן קבהא, חסן חילו, עבדאללה ג'אבר, מארון גנטוס, בירם כיאל (מוחמד פוקרא, 79), איהאב גנאים (רועי שוקרני, 63), איברהימה קונטה, ניקולאו דומיטרו (בסיל חורי, 63), גיא מלמד.

הפועל חדרה: רובי לבקוביץ', דיא לבאבידי (פיליפ אורייט, 78), ג'ונתן סיסה, עידו לוי, קלמן שטורם (תומר מכלוף, 78), טארק בושנאק, סמי בוראר (עמית יברבאום, 78), מנשקה זלקה (רון אונגר, 85), גלעד אברמוב, ליאב פרדה (אורן סיטבון, 56), ניב גוטליב.

שחקן בני סכנין בירם כיאל מול שחקן הפועל חדרה גלעד אברמוב
סכנין כבר לא מושלמת. כיאל מול אברמוב | שלומי גבאי

מהלך המשחק

דקה 11: גול! פביאן ספורקסלדה העביר כדור רוחב מאגף ימין, שחקן הרכש ניקולאו דומיטרו בעט מקרוב לקורה ומשם לרשת. שער בכורה לזר החדש של חיים סילבס, 0:1 לבני סכנין.

דקה 23: סמי בוראר השתלט על הכדור על סף הרחבה ושיגר בעיטה נהדרת שלא הותירה לגד עמוס סיכוי. חדרה משווה ל-1:1.

דקה 62: גול! ניב גוטליב בעט מהאוויר אחרי הגבהת קרן, הכדור פגע בגיא מלמד ונחת ברשת של קבוצתו. 1:2 לחדרה בדוחא.

פרדי פלומן, שחקן סקציה נס ציונה חוגג
פתיחה ברגל ימין. פלומן | אודי ציטיאט

סקציה נס ציונה – מ.ס. אשדוד 0:1

שתי הקבוצות שלא שיחקו במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו עלו הערב לדשא בפעם הראשונה העונה, והכתומים היו אלו שחגגו סיפתח מוצלח לעונת החזרה לליגת העל. הקבוצה של רן בן שמעון קיבלה הזדמנות לעלות ליתרון פז בדקה ה-13, אך הבעיטה של טום בן זקן מהנקודה הלבנה הלכה לשמיים.

העולה החדשה, שמחזיקה שחקנים רבים עם רזומה עשיר בליגת העל, ניצלה זאת כדי לעקוץ רגע לפני ההפסקה. אורי מגבו הגביה לפרדי פלומן, שחקן הפועל תל אביב אשתקד נגח על יואב ג'רפי, אך הכדור פגע בטימותי אוואני שראה את הכדור נכנס לרשת. נס ציונה שמרה על היתרון עד לסיום במשחק ה"ביתי" באצטדיון ברמת גן, ניר ברקוביץ' יכול לסמן וי על משחקו הראשון.

סקציה נס ציונה: יוסי גינזבורג, סתיו ישראלי (דור כוכב, 70), מיקי סירושטיין, איתי רוטמן, אורי מגבו (מור פדידה, 82), מוחמד אוסמן (ליאל צ'אנה, 59), פאד פלומן, אבובאקר קייטה, נס זמיר (אור רויזמן, 59), אלמוג בוזגלו (כחל יוסף, 82), ארי מורה.

מ.ס. אשדוד: יואב ג'רפי, טום בן זקן (זוהר זסנו, 62), טימותי אוואני, גיל כהן, דוד קופרמן, נאור סבג (פקה פולו, 62), מרטין אנדזי (ג'ורדן סבן, 62), שלו הרוש, מוחמד כנעאן (יניב מזרחי, 73), עוז בילו (נואף בזיע, 79), אבנעזר ממאטה.

שחקן מ.ס. אשדוד טום בן זקן מחמיץ פנדל
פספוס מהנקודה הלבנה. בן זקן מחמיץ פנדל | אודי ציטיאט
שחקני סקציה נס ציונה חוגגים
עקצו רגע לפני ההפסקה. שחקני נס ציונה חוגגים | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 13: טום בן זקן ניגש לבעוט את הפנדל שנשרק לזכות אשדוד, אך שיגר את הכדור הרחק מעל המסגרת.

דקה 45+1: גול! אורי מגבו הגביה לעבר ראשו של פרדי פלומן שנגח מתוך הרחבה, השוער יואב ג'רפי הדף את הכדור על ראשו של חברו לקבוצה טימותי אוואני והכדור נכנס לרשת. 0:1 לנס ציונה על סף ההפסקה.

שחקני בני ריינה חוגגים
בליץ במחצית השניה. שחקני בני ריינה חוגגים | דני מרון

בני ריינה – הפועל חיפה 1:3

גם בחלומות הכי ורודים לא דמיינו בריינה שכך תיראה הבכורה ההיסטורית כקבוצה בלית העל. כשהיא עדיין ללא אישור ניהול תקין מרשם העמותות ובלי המאמן אדהם האדיה שעדיין לא קיבל תעודת פרו, העולה החדשה התפוצצה עם שלושה שערים תוך 12 דקות על קבוצתו של ניר קלינגר שכבר סופרת שני הפסדים משני משחקים.

אחרי מחצית מאופסת היה זה אחמד עאבד שנכנס לעניינים והתחיל להזכיר את הימים בהם כיכב בקרית שמונה. עאבד חטף את הכדור לדינו שטיגלץ וסידר בישול למופלח שלעאטה בדרך ה-55, כעבור 12 דקות הוא מצא את הפינה הרחוקה של אוהד לויטה. בין לבין, בדקה ה-60, לואי חלף גבר במאבק על הבלם הזר של החיפאים קונסטנטינוס סוטיריו ולא התקשה להכניע את השוער האורח. גל אראל רק ניסה להמתיק את רוע הגזרה עם פנדל מדויק בדקה ה-85, אך לקלינגר יש עוד הרבה חומר למחשבה עד שהדבר האמיתי ייצא לדרך.

בני ריינה: אריק ינקו, נאעל חוטבא (נמיר אגא, 63), ניר ברדע, לוקאס שפנדלהופר, סמביניה, אשרף רבאח (אלון גינת, 88), יניב בריק (עלי עבאס, 88), רוסלן ברסקי, לואי חלף (דולב אזרואל, 72), מופלח שלעאטה (בנסון שילונגו, 72), אחמד עאבד.

הפועל חיפה: אוהד לויטה, ירין סרדל, אנדריי מירון, ניסו קפילוטו (קונסטנטינוס סוטיריו, 56), דינו שטיגלץ, לאנדרו סילבה (גל אראל, 64), קוואמי קווי (גידי קאניוק, 56), עמית מאיר, חנן ממן (שובל גוזלן, 56), ניקיטה מוצפאן, אלון תורג'מן (עבד ג'בארין, 64).

אחמד עאבד, שחקן בני ריינה חוגג
שער ובישול. עאבד חוגג | דני מרון
ניר קלינגר, מאמן הפועל חיפה
הרבה חומר למחשבה. קלינגר | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 55: גול! אחמד עאבד חטף את הכדור באגף ימין לדינו שטיגלץ, העביר כדור רוחב למופלח שלעאטה שבנגיעה אחת ברחבה בעט לרשת. 0:1 לבני ריינה.

דקה 60: גול! לואי חלף גבר על המחליף הטרי קונסטנטינוס סוטיריו ובעט לפינה הרחוקה של אוהד לויטה. 0:2 לבני ריינה.

דקה 67: גול! הערב הנהדר של אחמד עאבד ממשיך. החלוץ קיבל את הכדור מחוץ לרחבה, חתך לאמצע ובעט לפינה הרחוקה, לויטה לא זינק והכדור הלך לרשת. 0:3 לבני ריינה.

דקה 85: גול! גל אראל דייק מהנקודה הלבנה, הפועל חיפה מצמקת ל-3:1.