לי קוכמן שביעי בגרנד סלאם דיסלדורף‎

לי קוכמן
לי קוכמן | AFP

הישראלי (90 ק"ג), סגן אלוף אירופה, לא הצליח להבטיח את מקומו בטוקיו ונעצר ברבע הגמר מול יריבו האוקראיני. בבית הניחומים הפסיד לסגן אלוף העולם

(גודל טקסט)

היום האחרון של גרנד סלאם דיסלדורף יצא לדרך הבוקר (ראשון) כשלישראל יש נציג אחד בלבד: לי קוכמן (90 ק"ג), שנעצר ברבע הגמר, הפסיד בבית הניחומים וסיים בסופו של דבר במקום השביעי. כזכור, ביום שישי הוכרע הקרב בין ברוך שמאילוב לטל פליקר על הכרטיס הבודד לריו במשקל של עד 66 ק"ג. כמו כן, גילי כהן (52 ק"ג) ותמנע נלסון-לוי (57 ק"ג) סיימו במקום החמישי.

קוכמן פתח את היום שלו נהדר וגבר בסיבוב הראשון על מתחרה מקירגיסטן, לאחר שזה צבר שלושה עונשים לחובתו. בסיבוב שלאחר מכן פגש קוכמן יריב ממצרים וגבר עליו באיפון. לעומת קרבות רבים בין ישראלים למצרים שנגמרו בחוסר פירגון מצד השכנה הדרומית של ישראל, הפעם המצרי לחץ את ידו של הישראלי בסיום. בשמינית הגמר גבר קוכמן על יריב מקוריאה לאחר שהעלה ווזארי על לוח הניקוד. לקראת סוף הקרב היה נדמה שהצליח סגן אלוף אירופה הישראלי לנצח באיפון, אולם השופטים החליטו לבטל את המהלך. קוכמן בן ה-24 שמר על יתרון הניקוד ועלה לשלב הבא.

ברבע הגמר קוכמן לא ניצל את העובדה שהעלה על לוח הניקוד ווזארי מהיר- 3:23 דקות לפתיחת הקרב. כשהשעון הראה שנותרו עוד 3:05 דקות לגונג המבשר על סיום הקרב, איבד הישראלי את היתרון באיפון למתחרה האוקריאני ונשר אל בית הניחומים.

קוכמן רצה לעלות לקרב על מדליית הארד כדי לזכות בניקוד יקר שיבטיח את מקומו בטוקיו, אולם יריבו היה סגן אלוף העולם, סויצ'ירו מוקאי היפני. במהלך ארבע הדקות החוקיות של הקרב אף מתחרה לא העלה ניקוד על הלוח, אך קוכמן היה בפיגור מבחינת עונשים. כשהקרב נכנס אל ניקוד הזהב, צבר הישראלי את העונש השלישי לעומת השניים שהיו לחובת היפני ובכך סיים את יום התחרות שלו במקום השביעי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי