סופית: נבחרת הג'ודו לא תצא למחנה האימונים ביפן

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

לאחר שראשי איגוד הג'ודו הודיעו כי הם מתכננים לטוס לעבר המדינה באסיה, ראשי הענף ביפן הודיעו לנציגים הישראלים כי בשל נגיף הקורונה המתפשט במדינה הוחלט לסגור את שעריה לנבחרות זרות

(גודל טקסט)

רק לפני יומיים בדיוק החליט איגוד הג'ודו בישראל בכל זאת לצאת למחנה האימונים של ביפן, למרות נגיף הקורונה שמתפשט ברחבי יבשת אסיה בימים אלו. היום (שלישי) הודיע האיגוד כי ראשי הענף ביפן הודיעו כי לא יתקבלו נבחרות זרות למחנות אימונים כיאה למצב במדינה, ולכן הנבחרת הישראלית תישאר בישראל.

בהודעה רשמית נכתב: "איגוד הג’ודו היפני הודיע הבוקר לאיגוד הג’ודו הישראלי כי בשל נגיף הקורונה, לא יתקבלו נבחרות זרות למחנות אימונים ביפן. על פי הודעת היפנים מספר מועדונים ביפן אף ביטלו גם אימונים יומיים של היפנים עצמם. בשל כך מסתמן כי הנבחרת לא תמריא ליפן. בשעות אלה אנו עובדים על בניית מחנה אימונים חלופי".

נכון לעכשיו, ביטול מחנות האימונים ביפן לנבחרות זרות מהווה סימן שאלה גדול כלפי הקיץ הקרוב, שכן עוד חמישה חודשים אמורים לצאת לדרך המשחקים האולימפיים בטוקיו. 

את ההודעה לכך שלא יוכלו להגיע לארץ השמש העולה קיבלו באיגוד הג'ודו הבוקר ובה נכתב בין היתר: "אוניברסיטת קוקושיקאן (בה מתארחת נבחרת ישראל וכן נבחרות ממדינות אחרות המגיעות להתאמן עם היפנים) הודעה לנו עכשיו שהם לא יכולים לקבל אף מדינה מחו"ל בגלל נגיף הקורונה. יותר מכך, כמה אוניברסיטאות החליטו שלא יקיימו אימונים יומיומיים, ולכן אנחנו לא יכולים לשאת באחריות השהייה שלכם במחנה ביפן". עוד נכתב בהודעה כי יו"ר איגוד הג'ודו היפני, סאיאקו אונוקי, החתום בשמה, מציע לישראלים לשקול מחדש את קיום המחנה ביפן.

אי הודאות סביב קיום המחנה, שהחל בסוף השבוע עם הקשחת הנחיות משרד הבריאות, גרם לכך שבנבחרת שקלו מחדש את היציאה למחנה. בנבחרת אף סיפרו לספורט1 על החשש מבידוד במשך 14 יום, כפי שמורה משרד הבריאות לעשות למי שחוזר מיפן, בתקופה קריטית כזו של תחרויות ואימונים. ביום ראשון פרסם האיגוד שאת תקופת הבידוד יעשו הג'ודאים ברוסיה לפני הגרנד סלאם שייערך במדינה באמצע מרץ, אולם כעת התוכניות השתנו.

נבחרת הגברים בג'ודו רשומה לגרנד פרי מרקש שייערך בעוד כשבוע וחצי ומעניין יהיה לראות אם אכן בסופו של דבר יבחרו לנסוע למרוקו או ימצאו יעד חלופי לקיום המחנה הטרום-אולימפי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי