ששון: "לצפות מספורטאים שלא התאמנו לחזור לשגרה תוך יום – לא הגיוני"

אורי ששון
אורי ששון | Elsa/Getty Images

עוד לפני שהתקבלה ההחלטה, הג'ודוקא הישראלי קרא לדחות את המשחקים האולמיפיים: "אמנם התאמנתי 3.5 שנים והשגתי את הקריטריון, אך אסור לסכן אלפי ספורטאים. אולימפיאדה אמורה לסמל אחווה ושוויון וזה לא המצב כעת"

(גודל טקסט)

אולימפיאדה היא אחד מרגעי הספורט הגדולים ביותר שיש. בכל העולם מצפים לתחרות הגדולה שאמורה להיערך בטוקיו, אלא שלאור המשבר העולמי בשל התפרצות נגיף הקורונה, אולימפיאדת טוקיו 2020 נדחתה. עוד לפני שההחלטה התקבלה, אורי ששון שפך את כל אשר ליבו בפוסט ארוך ברשתות החברתיות. למרות שמדובר ברגע שיא של כל ספורטאי באשר הוא, הג'ודוקא הישראלי בן ה-29, זוכה מדליית הארד באולימפיאדת 2016 בריו, לא הבין למה חיכו עם ההכרזה הרשמית על דחיית הטורניר.

ששון התייחס בפתח דבריו למאמציו ברמה האישית: "אמנם התאמנתי שלוש וחצי שנים יום אחר יום והשגתי את הקריטריון האולימפי כאשר אני מדורג שמיני בעולם. אבל למרות הכל – צריך לדחות את האולימפיאדה, קודם כל בשל העניין הבריאותי".

הג'ודקא המשיך: "להכניס 11 אלף ספורטאים לתוך מקום אחד ולצפות שלא יהיה ביניהם מגע וקרבה כזו או אחרת – זה מסוכן מאוד בריאותית. אני לא לבד בדעתי, אני שומע מכל הסביבה שלי שכולם מסכימים שצריך לדחות את הטורניר. גם יו"ר איגוד הג'ודו, פונטי, הודיע שהוא בעד דחיית המשחקים. גם מדינות כמו קנדה ואוסטרליה הודיעו שהן יחרימו את המשחקים אם ייערכו בקיץ, וזה אומר המון".


אורי ששון.  (עדי אבישי)

בתחילת החודש (החמישה במרץ) חזר ששון מגרמניה ונכנס מייד לבידוד. לאחר מכן לא היה יכול לחזור לשגרת האימונים הרגילה כמובן: "אסור לי להתאמן בג'ודו לפי הנחיות משרד הבריאות. אני אמנם שומר על כושר אבל זה רחוק מלהיות מספיק".

לדבריו הציפייה שהספורטאים יגיעו בשיא המוכנות ולחזור לשגרה במהירות היא לא ריאלית: "לצפות מספורטאים ששבועות ארוכים לא התאמנו כמו שצריך, בפרק זמן כה קרוב לאולימפיאדה, שפשוט יחזרו יום אחד לשגרה ויתכוננו ככה לאולימפיאדה – זה לא הגיוני".

"אולימפיאדה אמורה לסמל אחווה ושוויון וזה לא מתחבר לי עם מה שקורה עכשיו". לסיום הודה הג'ודוקא לספונסרים שלו שממשיכים לעמוד לצידו גם בתקופה הקשה הזו כדי שיזכה במדליה.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

נכון לרגע זה, אולימפיאדת טוקיו 2020 חייבת להדחות! אמנם התאמנתי 3 וחצי שנים יום אחרי יום והשגתי את הקריטריון האולימפי כאשר אני מדורג שמיני בעולם, ולמרות הכל צריך לדחות. קודם כל בגלל העניין הבריאותי. להכניס 11 אלף אנשים (ספורטאים) לתוך מקום אחד ולצפות שלא יהיה ביניהם מגע וקרבה כזו או אחרת זה מסוכן מאוד בריאותית. אני לא לבד, אני שומע מכל הסביבה שלי שכולם מסכימים שצריך לדחות. גם פונטי יושב ראש איגוד הג'ודו הודיע שהוא בעד דחיית המשחקים. גם מדינות כמו קנדה ואוסטרליה הודיעו שהן יחרימו את המשחקים אם הם יתקיימו בקיץ. זה אומר המון. אסור לי להתאמן בג'ודו, לפי ההנחיות של משרד הבריאות. אני אמנם שומר על כושר אבל זה רחוק מלהיות מספיק. לצפות מספורטאים ששבועות רבים לא התאמנו כמו שצריך, כל כך קרוב לאולימפיאדה, שפשוט יחזרו יום אחד לשגרה ויתכוננו לאולימפיאדה זה לא הגיוני. אולימפיאדה אמורה לסמל אחווה, שוויון, זה לא מתחבר לי עם מה שקורה עכשיו. שוב זו הזדמנות להודות לספונסרים שלי "בנק יהב" שממשיכים וימשיכו לעמוד לצידי גם בתקופה קשה כזאת כדי שאשיג את המדליה! צילום : @oren_aharoni_photographer

A post shared by Sasson Ori (@ori_sasson) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי