מאסטרס דוחא: שגיא מוקי זכה במדליית הארד

שגיא מוקי
שגיא מוקי | Kiyoshi Ota/Getty Images

אחרי שהפסיד ברבע הגמר, אלוף העולם גבר על יריבו הקוריאני בניקוד הזהבויעמוד על הפודיום בקטאר לאחר 11 חודשים ללא תחרויות. לפני כן, טוהר בוטבול הודח בסיבוב השני, גילי שריר סיימה את דרכה כבר בסיבוב הראשון

(גודל טקסט)

יומה השני של תחרות המאסטרס בקטאר יצא לדרך הבוקר (שלישי) ולאחר ההישג הגדול של ברוך שמאילוב שזכה אתמול במדליית הכסף במשקל עד 66 ק"ג, היום זכה אלוף העולם שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) במדליית הארד.

מוקי החל את דרכו בסיבוב השני ופתח את יום התחרויות שלו עם ניצחון, כאשר הכניע את הרוסי אסלן לפינגוב בווזארי בתום קרב שארך ארבע דקות. בסיבוב השלישי פגש מוקי את האיטלקי כריסטיאן פרלאטי, בקרב שהוכרע גם הוא בווזארי לטובת הישראלי – אך עמוק בתוך ניקוד הזהב, משמע בתום 6:09 דקות של מאבק.

בהתמודדות על חצי הגמר פגש מוקי את ההולנדי פרנק דה וויט, אבל לצערו בסך הכל דקה מתחילת הקרב נכנע באיפון ונשר לבית הניחומים, שם פגש בקרב את האוסטרי שאמיל בורצ'שווילי ועליו הוא גבר עם איפון אחרי 2:13 דקות. בשעות אחר הצהריים עלה לקרב על הארד, שם ניצח את סונג'ו לי הקוריאני עם איפון דרמטי בניקוד הזהב.

שגיא מוקי
מוקי. אחרי 11 חודשים ללא תחרויות, הישראלי זכה בארד | Kiyoshi Ota / Stringer

עוד קודם לכן, הראשון לעלות על המזרן הבוקר בדוחא היה בוטבול, שבקרב הראשון שלו גבר על הגאורגי לאשה שבדטואשווילי, האלוף האולימפי מלונדון וזוכה מדליית הארד בריו. דווקא אחרי ניצחון כה מרשים, בסיבוב השני פגש בוטבול את ויקטור סטרפו המולדבי ונכנע באיפון למדליסט הארד מאליפות העולם האחרונה.

בעניין אחר בקרב תחרות הגברים, הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, שמייצג את מונגוליה כיום, הפסיד בסיבוב השלישי וכך נמנע מפגש אפשרי מול מוקי.

נזכיר כי בוטבול ומוקי זכו במדליית הכסף בתחרות המאסטרס בדוחא בדצמבר 2019, אחרי שנמנעו מקרבות הגמר בשל פציעות. למעשה, עבור מוקי זוהי התחרות הראשונה אחרי 11 חודשי היעדרות.

בסבב הנשים, גילי שריר חזרה גם היא מפציעה ארוכה בברך וקיוותה לעשות דרך ארוכה במשקל עד 63 ק"ג, אבל סיימה את דרכה כבר בסיבוב הראשון לאחר הפסד לסופי אוזבש ההונגרייה.

טוהר בוטבול
טוהר בוטבול | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי