הרשקו: "הציפייה מגפן היא לעמוד על הפודיום בכל תחרות"

שני הרשקו, גפן פרימו | איגוד הג'ודו

מאמן נבחרת הנשים גאה בג'ודאית הצעירה שזכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה ואליפות העולם בגיל 21: "אין גיל להישגים. היא דור העתיד שלנו". וגם: הקורונה שפגעה בה, גילי כהן ומי תהיה במשחקים האולימפיים?

(גודל טקסט)

גפן פרימו המשיכה להסב גאווה לג'ודו הישראלי כשזכתה אתמול (ראשון) במדליית ארד באליפות העולם. היום (שני) נודע כי באיגוד הג'ודו שוקלים לשלוח אותה למשחקים האולימפיים בטוקיו במקומה של גילי כהן שהשיגה את הקריטריון. שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים של ישראל, התראיין לתכנית הספורט של רדיו 103FM ודיבר על שתי הג'ודאיות המובילות.

הרשקו נשאל תחילה על ההצלחה האדירה של פרימו שזכתה בשתי מדליות ארד – באליפות אירופה ואז באליפות העולם, כשהיא בסך הכל בת 21, וענה: "אני לא אוהב לייחס משמעות לגיל, אין גיל להישגים. כמובן שאנחנו מאוד-מאוד שמחים, מדליה באליפות עולם זה לא טריוויאלי. גפן היא הספורטאית הרביעית שעשתה מדליה בג'ודו. היא התנהלה נהדר בכל הקרבות. אפשר היה להתגבר על ההפסד אולי אבל אנחנו מרוצים. זה מגיע מספר שבועות אחרי הזכייה במדליה באליפות אירופה. היא זכתה במדליות משמעותיות תוך פרק זמן קצר. זה כיף גדול".

האם היא סומנה כדבר הגדול הבא: "המילה 'לסמן' היא קטנה עבור גפן, היא זכתה במדליה בכל תחרות אפשרית וחסרה לה רק עוד מדליה אחת. היא מסומנת מזמן – היא דור העתיד שלנו. הדור של גפן הוא דור של ספורטאיות מדהימות והיא חוד החנית שלהן. היא עשתה המון הישגים. הציפייה מגפן היא לעמוד על הפודיום בכל תחרות".

גפן פרימו | איגוד הג'ודו

עד כמה היא נפגעה מנגיף הקורונה: "האמת שיש נטייה לזלזל בהשפעה של הקורונה על הצעירים אבל היא חטפה קורונה מאוד-מאוד קשה, היו לה סימפטומים לא נעימים בנובמבר. זה פגע לה ביכולות האירוביות והפיזיות. להערכתי לקח לה משהו כמו שלושה חודשים להתחיל לעבוד בקצב. היא עדיין סובלת מכמה סימפטומים קטנים והיא נמצאת ב-80-90% מהיכולת שלה. אני מקווה שהיא תצא מזה לגמרי בהקדם".

האם תחליף את גילי כהן בטוקיו: "אני לא מתעסק בזה בכל הנושא של קריטריונים. רצה הגורל ויש לנו שתי ספורטאיות באותה המשבצת שהן ברמה עולמית וזה די טראגי. שתיהן עשו את הקריטריון והן מדורגות גבוה. מההחלטה לקריטריון הראשון ועד עכשיו. אני הוצאתי את הידיים שלי מזה וזה לא מתערב בזה. אני מאמין שיש לי השפעה בהמון תחומים אבל בתחום הזה בחרתי יחד עם היו"ר שלנו – לקחת צעד אחורה. מה שיחליטו מקובל. אנחנו משתדלים להביא כל ספורטאיות עם הפוטנציאל הכי גבוה להצליח. היו כמה חודשים של חוסר וודאות ולאחר מכן הוחלט על קריטריון חדש".

על גילי כהן הודחה בסיבוב הראשון ונמצאת במצוקה: "כמובן שהמטרה של הספורטאיות היא לנצח בתחרויות החשובות. יש עובדות שאי אפשר להתעלם מהן. זה היה עבור גילי חלק מההכנה למשחקים האולימפיים. היא עשתה תוצאות טובות בחודשים האחרונים. זה חתיכת סיפור טראגי כמו שאמרתי".

גילי כהן | עודד קרני, איגוד הג'ודו

האם ההחלטה לשלוח את כהן למשחקים האולימפיים היא נכונה: "גילי עשתה מדליה. חוכמה בדיעבד היא לא חוכמה גדול, עלינו לדבוק בכנות. הג'ודו מאוד אכזרי וכך גם השיטה של הקריטריון האולימפי. בכל יום יש קטגוריה באליפות עולם ויש דרמות וטרגדיות. אני לא יכול לבחור את מי אני רוצה באולימפיאדה, אין לי עניין אישי כאן, אני רוצה להצליח באולימפיאדה. בגלל זה יש הפרדת רשויות אצלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי