ריאל מדריד כבר היתה פעמיים ברציפות אלופת אירופה

ליגת האלופות
ליגת האלופות | Gettyiamges

המפעל המוביל לקבוצות כדורגל באירופה שינה את שמו מספר פעמיים ולכן נוצר בלבול. דני דבורין מסביר מדוע ההישג עליו מפנטזים רבים אינו גדול כל כך

(גודל טקסט)

אני קורא על כך שאם במוצאי שבת תנצח ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות את יובנטוס, היא תהיה קבוצת הכדורגל הראשונה שעושה זאת ברציפות. מבחינה טכנית הדברים נכונים, זאת משום שמאז קיבל המפעל את השם ליגת האלופות, שום קבוצה לא עשתה זאת שנתיים בזו אחר זו.

ואולם, לי קשה לקבל זאת מהטעם הפשוט: קדם לליגת האלופות גביע אירופה לקבוצות אלופות, מפעל שהזוכה הראשונה בו, ב-1956, היתה ריאל מדריד. האם שינוי השם והוספת קבוצות לתחרות-יש בהם כדי שנשכח את זכיות העבר?


אני מדגיש זאת רק משום שריאל מדריד עצמה זכתה בגביע האלופות חמש (!) פעמים ברציפות, שלא לדבר על זכיותיהן של בנפיקה, אינטר, אייאקס, באיירן מינכן, נוטינגהאם, ליברפול ומילאן. כל אחת מהן הניפה לפחות פעמיים ברציפות את הפרס היקר לקבוצות באירופה.




"האם שינוי שמו של המפעל משנה כל כך?"

 

ולמה הדבר דומה? למשל לשינוי שמה של הליגה הבכירה בישראל לליגת העל. פעם, בתחילת הדרך, קראו לה ליגה א, אחר כך, הליגה הלאומית, בואכה ליגת העל. האם חמש זכיותיה הרצופות של הפועל פתח-תקוה באליפות הליגה הלאומית אינן נחשבות לזכייה באליפות ישראל בכדורגל? ודאי שכן! תארו לעצמכם שהיו מתחילים לספור את מספר האליפויות של ישראל רק מהיום בו קיבלה הליגה הבכירה את השם ליגת העל.

ויותר מזאת, דווקא השם ליגת האלופות שניתן ב-1992, אינו עונה בדיוק על הישגיהן של כל המשתתפות בה. הרי בין המשתתפות ישנן קבוצות שלא זכו באותה עונה באליפות. לעומת זאת, כשהחל המפעל, השתתפו בו רק אלופות ארצן. ההבדל הוא משמעותי.

סיכומו של דבר: אם ריאל תזכה העונה בליגת האלופות–מעשית לא תהיה זו הפעם הראשונה שתעשה זאת פעם שניה ברציפות. שינוי השם מגביע אירופה לאלופות לליגת האלופות, הוא כאמור עניין טכני בלבד. אם מחר יקראו לו בשם "ליגת היהלום", האם גם אז נתחיל ספירה מחודשת?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי