המוכן מול המגיב: סיכום משחק העונה של המאמנים

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | דני מרון

ברק בכר איבד את המשחק בכמה החלטות לא טובות מול ניהול משחק מוטרף של ההולנדי. וגם: הערך המוסף של דור מיכה וחוסר האמון באלחמיד. אייל לחמן מנתח את ה-0:1 של מכבי ת"א על הפועל ב"ש

(גודל טקסט)

1. ברק בכר בא ערוך למשחק הזה. אולי כי לא החליט עד הרגע האחרון מהי השיטה הנכונה לשחק נגד מכבי תל אביב ואולי כי חשש להציב שחקנים בעמדות שאינן מפרגנות להם. ג'ורדי קרויף מאידך שמר על ה-5-3-2 הקבוע של החודשיים האחרונים. שחקן המפתח של ברק בכר היה אמור להיות חאתם עבד אלחמיד. המאמן האורח החליט להישאר עם קו של ארבעה מאחור ולצוות את אלחמיד יחד עם ג'ון אוגו ודן איינבינדר מול שלישיית הקישור הצהובה.

המחשבה הייתה שברגעים בעייתיים חאתם יזוז לאחור, באר שבע תהפוך לקו עם חמישה בהגנה ולבכר תיוותר ההחלטה האם לעשות מעשה העונה שעברה ולהוריד את מליקסון לקישור, או להישאר עם איינבינדר ואוגו לבדם. שלוש שיטות במחשבה אחת.רק שמשום מה בכר לא לקח בחשבון שמשולש קישור הפוך יותיר את אוגו כציר בודד מול אייל גולסה ואבי ריקן, שני הקשרים הקדמיים של מכבי ת"א.

ג'ורדי הגדיל לעשות וביקש מניק בלקמן לחזור עד אוגו ומהשנייה הראשונה היה ברור שההצבה הזו על הניגרי לא תעבור בשלום, במיוחד בשל העובדה שאוגו הוא שמאלי ברגל, מתקשה לחלץ כדורים עם רגל ימין וסבירות גבוהה היא שריקן ובלקמן, שני שחקנים עם רגל שמאל, יכדררו על רגל ימין החלשה של הניגרי. פשוט מדהים היה לראות כיצד אוגו מבצע עבירה על ריקן ושתי עבירות על בלקמן, כאשר שניהם מכדררים מול רגל ימין החלשה שלו. זו הייתה קריסה צפויה ואת הבעיה הזו לא צפה מערך הסקאוטינג הבאר שבעי.

2. עוד קודם לכן בכר החליט ובצדק שלא לסחוט את מאור מליקסון וטוני וואקמה במירוצים אחרי דור מיכה ואופיר דוידזאדה והותיר את השלושה הללו, יחד עם בן שהר, במצב של שלושה על שלושה מול בלמי מכבי תל אביב, יובל שפונגין, ז'אן סילבן באבין ואיתן טיבי.


בכר. מוכן למשחק (דני מרון)

עוד שלישייה כאמור הייתה לברק במרכז השדה כשאת אורן ביטון ובן ביטון הוא הוציא לעבר מיכה ודוידזאדה. מה נשאר? לואי טאהא ומתן אוחיון מול שני חלוצי מכבי בלקמן ועטר. שלושה מול שלושה בצד אחד, שניים על שניים בצד השני. כמובן שמכבי הרויחה גם כאן.

שניים על שניים ברוחב מגרש של 66 מטרים פשוט בלתי אפשריים עבור שני בלמים. טהא הורחק, מתן אוחיון נסחט ובהעדרם של מיגל ויטור ושיר צדק, בבאר שבע מבכים את שחרורו של אובידיו הובאן שכבש מהקישור והיווה תחליף לעמדת הבלם. בשלב מסויי של המשחק עבר בכר לחמישה שחקני הגנה, אבל שימו לב להבעת אי האמון באלחמיד כבלם. בן ביטון הפך לבלם מימין, וחאתם למגן ימני.

3. הרגעים היחידים הטובים של באר שבע היו דווקא לאחר ההרחקה של אוגו. איינבינדר ואלחמיד עברו לעמדת שני קשרים בקו, התלבשו על גולסה וריקן, חטפו כדורים והשתלטו על מרכז השדה. זו הייתה אחת הסיבות להחלפתו של ריקן בכרסיטיאן באטוקיו. ג'ורדי רצה מישהו דינמי מול אלחמיד.


בלקמן. לטאהא ואוחיון לא היה סיכוי מולו ומול עטר (דני מרון)

במחצית, ההולנדי של מכבי ת"א לא ויתר על קו של חמישה מאחור והוריד את דור פרץ לעמדה של שפונגין המורחק. דור ודור, פרץ ומיכה, יצרו דאבל אפ על וואקמה ועוד כוכב ניגרי של באר שבע ננעל. בכר הכניס שחקן שלישי לקישור, את מהראן ראדי במקום שהר שמתח שריר, ועבר למשולש קישור מול באטוקיו וגולסה. קרויף הגיב מיד כשהוריד את בלקמן החרוץ לקישור ואיזן שוב את האמצע. אדיר.

4. אבל למכבי ת"א היה את האיש שעשה עבורה את ההבדל. בדקה ה-56 חצה דור מיכה בפסים של נגיעה בכדור את כל קו הרוחב, קיבל את הכדור בעמדת המגן השמאלי וחתך שוב את האמצע, הפעם בכדרור והקישור של באר שבע נפרץ. מאידך ידע מיכה גם לדהור על הקו שלו ובישל את שער הניצחון. מכבי שיחקה באותן דקות במערך 5-2-2 והסיכוי היחיד של השחקנים של אלונה היו הקווים הפנויים.

ואכן בן ואורן ביטון היו פנטסטיים, עד שבכר זנח את הקישור, הוציא את בן ביטון, הוריד את גיא מלמד לאגף והכניס את ניב זריהן לחוד, עם הגב, ללא כל סיכוי לפלס דרך מאמצע אגף ימין, שם מוקם טיבי המצוין. ג'ורדי הגיב עם ייני, הותיר את דור פרץ מאחור ודחף את הקפטן הצהוב למרכז אגרסיבי, סבוך, צפוף ומבולגן. מכבי משכה זמן, העיפה כדורים והשחקנים שלה ראו מאמן הולנדי מוטרף על הקווים, כפי שג'ורדי לא נראה מעודו.


מיכה. הקפטן התוסס עשה את ההבדל (דני מרון)

קרויף ידע שבאר שבע כבשה עד אמש 12 שערים בחצי השעה האחרונה, תשעה מהם ב-15 הדקות האחרונות. זאת ועוד, כשמכבי שלו סופגת עשרה שערים בשליש האחרון של המשחקים. סיבות מספיק טובות לכך שג'ורדי היה בפאניקה. כאחוז תזזית, כל האמצעים היו כשרים עבורו למען ניצחון נוסף של 0:1, בדיוק כמו שלושת הנצחונות האחרונים של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע, בסיבוב הראשון של עונת 15/16, בסיבוב השני של עונת 16/17 ובגמר גביע הטוטו העונה.

5. אחד המשחקים התוססים והמעניינים של הכדורגל הישראלי הציג כוכב חדש בשמי נתניה. זה היה הבישול הרביעי העונה של דור מיכה, המבשל המוביל של מכבי תל אביב, ואל הבישול הוסיף הקפטן התוסס 55 ריצות במהירות גבוהה, הכמות השנייה הכי גבוהה במשחק בנוסף למרחק כולל של 10 קילומטרים, שלישי בין שחקני מכבי ת"א שהחזיקו הכדור יותר וגם רצו 4.2 ק"מ יותר מהאלופה המותשת.

זה היה המשחק הרשמי ה-37 של מכבי העונה מאז מוקדמות ליגת אירופה בסוף יוני. עם שיטה מרעננת ודור מיכה שמטייל על פני כל המגרש, הצהובים חלפו על פני התקופה העמוסה. עבור באר שבע העומס רק לפניה, כשהאדומים מהדרום יוצאים למשחק הגביע עמוסים באדומים. כרטיסים אדומים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי