חכמה, חזקה, אמיצה ועדיפה: בית"ר יצאה מנצחת ממשחק העונה

שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים | דני מרון

סירושטיין העלים את וואקמה, בן זקן הגיע מוכן למשחק האגפים של ב"ש, סילבסטר קילר וקלאודמיר? כל מילה מיותרת. אייל לחמן על ערב אירופאי ענק בטרנר ואיך יהפוך חנן ממן לשחקן נבחרת?

(גודל טקסט)

בשנים האחרונות הייתה הפועל באר שבע קבוצת האגפים של המדינה. העזיבה של מאור בוזגלו, הנפילה עם איסק קואנקה וחוסר ההשתלבות של ניב זריהן, הותירו את ברק בכר עם מאור מליקסון וטוני וואקמה בלבד. ואכן המאמן, לא מוותר עליהם, בטח לא במשחק עונה. בכר שדרג מאוד את עמדת המגנים ולאחרונה הוא הולך על צמד ההתקפיים – דור אלו ואורן ביטון – שלא היו חלק מהקבוצה הכובשת הקטלנית של העונות הקודמות. רק להדגיש שבעונה הקודמת, לאחר 24 מחזורים, לבאר שבע היו 11 כיבושים יותר מהעונה, ממוצע של חצי שער יותר למשחק.

בית"ר הגיעה ערוכה לקראת האגפים של באר שבע ולשם כך ויתרה על חן עזרא בקווים ומיקמה לפני אנטואן קונטה ושון גולדברג את אריק סאבו ומרסל הייסטר, שניים חזקים ואגרסיביים. ואכן, פתיחת המשחק של הירושלמים היתה מצוינת. בית"ר חטפה וחתמה שמונה דקות ראשונות עם ארבע מתפרצות מסחררות ופצצה של קונטה למשקוף שנשמעה עד רהט.

בכר התעשת והבין שאם האגפים נסגרו, האמצע נפתח. מאחר וחן עזרא יישר קו עם איתי שכטר, בית"ר נותרה עם קלאודמיר פריירה ואופיר קריאף אל מול משולש אדום באר שבעי: מרואן קבהא, דן איינבינדר וחנן ממן. בכר דחף גם את מליקסון לאמצע ובאר שבע השתלטה כליל על מרכז השדה, משם השיגה מכות נייחות וקרנות ואף הבקיעה. באותה קרן, תומאש פקהארט סחב את מיקי סירושטיין לקצר, השאר רצו לרחוק ובעמידה האישית בקרנות בית"ר נתקעה 20 שנה אחורה.


שמעו את הפצצה שלו עד רהט. קונטה (דני מרון)

היה נראה שהקאמבק המפורסם של בית"ר ייעצר הפעם, לאור פציעתו של האס אנתוני וארן. מתוך 13 השערים האחרונים, בית"ר נהנתה משער עצמי ומשאר ה-12, וארן כבש שישה. מהצד השני, בשער שלו, הציב עצמו חנן ממן עם ארבעה כיבושים מתוך ששת השערים האחרונים של באר שבע. המיקום החדש של הבן של ברוך מציב עצמו בעמדת זינוק לנבחרת ישראל החדשה. בעמדתו בשנים האחרונות כמספר 10, זכה ממן לביקורות על רכות. הגיע ניר קלינגר ודרש עבודה באגף הימני וברק בכר משלים שינוי אדיר של חנן כקשר 50-50. כמו תמיד, העבודה הקשה מביאה גם תוצרת וממן כבש שוב.

באר שבע נתקלה לאורך כל המשחק בחוסר מוכנות לאיתי שכטר. הקפטן ממוקם אמנם כחלוץ, אך מחלקת הסקאוטינג היתה חייבת לזהות כי שכטר נע תמיד על הבלם השמאלי. ואכן לואי טאהא הוחלף ומחליפו מתן אוחיון איבד שני כדורים לקפטן בצהוב שחור. מנגד, מחלקת הסקאוטינג של בית"ר הייתה אמורה להסביר לזרים כי הצד החזק של גיא חיימוב הוא שמאל וכך היו נמנעים הייסטר ופריירה לטווח את השוער על הצד החזק שלו.

סילבסטר ממשיך להתגלות כהברקה החלוץ שכבש לא פחות מ-32 שערים בשלוש עונות בבונדסליגה 2 לא איכזב. הפעם שיחק באגף הימני ולא השמאלי, אך את השער כבש מאותה נקודה של השער הקודם. הרכש החדש של טביב סגר שני גולים ב-70 דקות משחק. כדי להמחיש כמה רצתה לנצח, בית"ר סיימה את המשחק עם וארן, שכטר וסילבסטר, באר שבע סיימה עם בן שהר אחד ובעיות קשות של הגעה למצבים.


באר שבע לא התכוננה אליו. איתי שכטר (דני מרון)

מחמאות מגיעות לבלמי בית"ר ובעיקר למיקי סירושטיין האינטיליגנט שבכל עלייה של קונטה נפתח ימינה לקו, חיפה וקיבל את טוני וואקמה. לסירושטיין יש חלק גדול בכך שהניגרי הוחלף. זה היה ערב אירופאי של כדורגל אירופאי. רק שני שערים, המון קשיחות ובעיקר קצב, כשחנן ממן מוצב בפיסגת השחקנים שרצים את הקילומטראז' הגדול וכך גם בטבלת המיאוצים.תעודת כבוד להגנת בית"ר שלא ספגה במחצית השנייה מול קבוצה שעד אמש כבשה 28 מ-40 שעריה במחצית השנייה, שיחקה משחק רשמי מספר 49 ונראית כמי שנמצאת במומנטום הכי פחות טוב לפני הישורת האחרונה.

ואי אפשר בלי מילה על קלאודמיר. בשנים שג'ון אוגו היה מחליף בפורטוגל, פריירה הנהיג את נסיונאל עם 10 שערים בשנה אחת – כולם במצבים נייחים. אתמול היה קרוב לשער מספר שמונה ממצב נייח כששלח כדור קרן לקורה הרחוקה ואיים עוד פעמיים בכדורים חופשיים. ואם כבר מנתחים עניינים של מצ' אפ לקראת הישורת האחרונה, קשה שלא להתפעל מעניין פעוט שנקרא השפעה. איזה זרים יש לבית"ר. איפה ההשפעה של הזרים של באר שבע?


מוטרד מחוסר היעילות של הזרים? ברק בכר (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי