העונש הוכיח: הפועל ת"א בזבזה את ההזדמנות שלה

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

פיפ"א דורשת שישולם החוב לאבדג'י והקבוצה בסכנת הפחתת נקודות ואפילו הורדת ליגה, אך עמיקם זוכר שמדובר במי שזכתה להנחות על שלל גלגוליה. קבוצת הראל או ניסנוב, מדובר במועדון שראוי לבעלים אמיד

(גודל טקסט)

אם פיפ"א תדרוש להפחית שש נקודות ממאזנה של הפועל תל אביב, על כך שהיא מסתייגת מהחובה שלה לשלם את פסק הדין המורה להעביר לשחקנה לשעבר אבדג'י שלושה מיליון שקלים, אני לא חושב שאזיל דמעה. יותר מזה, גם אם יוחלט להוריד אותה ליגה ואחר כך להפסיק כליל את פעילותה, גם אז לא אזיל דמעה. למען האמת, את ההזדמנות שלה להימלט מרוב החובות שרבצו לפתחה היא קיבלה מבית המשפט כשהוגשה לפירוק. אין שום סיבה לתת לה הזדמנות שנייה.

כמועדון, הפועל ת"א היא עבריינית מועדת. זה כלל לא מעניין אם מדובר בהראל אחזקות או בקבוצת ניסנוב. ברגע ששחקן ששיחק בהפועל ת"א שלא קיבל את שכרו הלך לבית משפט וקיבל פסק דין חלוט, הרי שמהרגע הזה חובתה של הפועל ת"א היא לדאוג לו. הוא שיחק אצלה, היא נהנתה משירותיו, היא התחייבה לשלם לו – והיא לא עמדה בהתחייבות. נקודה.

קבוצת ניסנוב מגלגלת עיניה לשמיים. היא הצליחה לגלגל את החובות לפתחו של ה-CAS, כאילו ה-CAS ישלם אותם. המפרק מתנער, השופט נתן לניסנוב את הפועל ת"א תמורת התחייבות לטפל בחובות, ולגלגל את החוב לפתחו של בית משפט שווייצרי לא יביא לתשלום החוב לשחקן המסכן. אני מניח שאף אחד מכם הקוראים, וגם מאיתנו הכתובים, לא היה רוצה שילינו את שכרו, שלא ישלמו את מה שהתחייבו לנו, ושאחר כך גם יידחו את הקץ, שמא אולי נתייאש מלדרוש את המגיע לנו. זה לא מוסרי, זה לא צודק, זה לא מסביר פנים, זה לא הפועל. וכן, בין אם מדובר בהראל, טביב, רמון, כבירי או ניסנוב, זה עדיין הפטיש, המגל והפועל שביניהם. מאז 1923.


בין אם מדובר בהראל, טביב, רמון, כבירי או ניסנוב, זו אותה הפועל ת"א (אודי ציטיאט)

צריך גם לומר בפה מלא: הרבה קבוצות היו שמחות לקבל את שלל ההנחות שמקבלת הפועל ת"א על גלגוליה השונים (כדאי לאוהדי בית"ר להחניק את שאגות הקיפוח. לא שכחנו את פתיחת עונת 2001/2 שנדחתה עד שכבודה תתארגן) ומקבלות קבוצות שנקראות פה "גדולות". גלזגו ריינג'רס, הקבוצה שמחזיקה בשיא האליפויות העולמי (54), הורדה לליגה הרביעית בסקוטלנד כי הגיעה למצב של פשיטת רגל. פארמה, קבוצה שזכתה בשלושה גביעים אירופיים, הורדה גם היא לליגה הרביעית. אפילו יובנטוס – לא של רונאלדו, אלא של דשאן – הורדה לליגה השנייה לאחר חשיפת פרשת שחיתות. להפועל ת"א הורדו בסך הכל תשע נקודות, נמחקו לה רוב החובות, והבעלים החדשים התחייבו לטפל בחובות החלוטים. אין דבר יותר מקומם מזה.

לכן צריך לעודד את פיפ"א במאבקה הצודק להסדרת החובות לאבדג'י, וצריך לקוות שהמאבק של פיפ"א בגלגול החובות והעיניים לשמיים יילך עד הסוף, גם במחיר פירוק. הגיע הזמן שהפועל ת"א תמצא לעצמה בעלים שיכולים להחזיק קבוצת כדורגל תחרותית, או שהקבוצה תהפוך לחובבנית. יסלחו לי עשרות אלפי האוהדים הנפלאים של הפועל ת"א – אתם לא אשמים (למרות שיש שיגידו שחלקכם כן). אתם לא ניהלתם את המועדון, אתם לא יצרתם חובות, ואתם גם לא מבריחים אף אחד, לא קונים ולא נושים.


אבדג'י. "לא עמדו בהתחייבות כלפיו, נקודה" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי