השלושער של זהבי בלטביה היה אימון מצוין לקראת פולין

שחקני נבחרת ישראל חוגגים
שחקני נבחרת ישראל חוגגים | אודי ציטיאט

נבחרת ישראל השיגה ניצחון נגד נבחרת חלשה במיוחד שלא בטוח שהיא יכולה להיות בצמרת הליגה הלאומית, שבעיקר העלה את הביטחון לקראת ההתמודדות בוורשה. דני דבורין מנתח את הופעת היחיד של הסקורר מסין

(גודל טקסט)

ניצחון במשחק חוץ הוא תמיד משמעותי וחשוב, ובאותה קטגוריה מצוי לכן גם הניצחון בתוצאה 0:3, שהשיגה אמש (שישי) נבחרת ישראל בלטביה.

אם לפני המשחק היה למישהו חשש כלשהו, בגלל העובדה המוכרת שישראל מתקשה להשיג ניצחונות חוץ במשחקים רשמיים, הוא התפוגג במהרה. ערן זהבי הבקיע את השער הראשון שלו כבר בדקה התשיעית, בבעיטה חופשית נהדרת, ובהמשך התברר שלנבחרת הביתית לא היה מענה ליכולתו האישית של הכובש הישראלי. זהבי, שבמחזור שעבר, באצטדיון סמי עופר בחיפה, הבקיע שלושער לרשת נבחרת אוסטריה, סיים גם את המשחק הזה עם שלושער והוכיח עד כמה הוא נותר רעב לשערים.

כאשר אנדי הרצוג התמנה לתפקיד מאמן הנבחרת הלאומית, הוא דאג לכך שזהבי יחזור לשורותיה, והמציאות מוכיחה שהייתה זו ההחלטה החשובה ביותר שקיבל עם בואו לארץ. עובדה היא שגם אמש הייתה ישראל טובה בדרגות אחדות מהנבחרת הלטבית. אבל ערן זהבי, כוכב הליגה הסינית, הוא שניצח אותה במו רגליו.


ערן זהבי ניצח את המשחק במו רגליו (אודי ציטיאט)

בהבקיעו את כל השערים במשחק, הוא גם הוכיח שהצלחותיה תלויות הרבה בכושר ההבקעה שלו. לי אין ספק שאם לטביה עשתה שעורי בית מוקדמים, היה עליה לדעת שזהבי הוא האיש המסוכן ביותר בשורות ישראל. ועם זאת, כמו שחקנים אחרים גדולים בעולם, החלוץ המצוי בתנופה, השכיל למצוא את הדרך להתגבר על שומריו ולכבוש את השערים המכריעים.

על המשחק כולו קשה ומיותר לדבר וזאת בעיקר מהטעם הפשוט: נבחרת לטביה אינה יריבה של ממש, ובדקות לא מעטות נדמה היה כאילו נבחרת ישראל משתתפת במשחק אימון, שבו עליה לבחון את כוחה לקראת ההתמודדות הקשה, הקרובה, בפולין. שם כבר צפוי כנראה סיפור אחר לגמרי. ואכן, הניצחון שהושג היה מן הקלים הזכורים לי ברמה של משחק רשמי מול נבחרת לאומית. ספק בעיני אם נבחרת לטביה הייתה מסוגלת להיות בצמרת הליגה הלאומית בישראל.

מכאן שהנבחרת שלנו קיבלה איפוא הזדמנות פז לשלוט במגרש, ובסיכומו של דבר היא עשתה זאת ללא בעיות וזכתה בניצחון חלק. לא פעם קורה שדווקא יריבה נחותה גוררת למשחק ירוד גם את יריבתה, אך לא אתמול. שכן כל שחקני ישראל נתנו את חלקם במפגן קבוצתי שהעמיד בצל את הנבחרת המארחת.


לא בטוח שהייתה יכול להתברג בצמרת הליגה הלאומית. שחקני נבחרת לטביה (אודי ציטיאט)

כבר התייחסתי במאמר לערן זהבי, ומן הראוי שאוסיף ואדגיש את מחויבותו לנבחרת. הוא נע ללא הרף על פני שטחים נרחבים, השקיע מקסימום מאמץ, הבקיע כאמור שלושה שערים, ונתן דוגמה אישית לכל אחד ואחד מחבריו להרכב. היה תענוג לראותו בפעולה, ואת נחישותו להגיע לעמדות בעיטה לעבר השער. אין כמוהו כדי לדעת שבסיכומו של עניין, המטרה המרכזית במשחק הכדורגל היא לבעוט בכל הזדמנות אפשרית כדי להבקיע.

הניצחון הזה, חרף הקלות שבה הושג, מחזק עתה את ביטחון השחקנים והמאמן. הוא מעניק להם דחיפה מורלית לקראת המשחק בפולין, מול מי שנחשבת לבעלת הסיכויים הטובים ביותר לתפוס את המקום הראשון בטבלה.

הכדורגל כבר לימד אותנו שהכל בו אפשרי, ובפולין יהיה זה כמובן מבחן רציני, שיוכל אולי לספק תשובה לשאלה עד כמה ביצעה נבחרת ישראל התקדמות מקצועית. התקדמות עליה אנחנו חולמים כבר שנים רבות.


בפולין זה כבר יהיה מבחן רציני. ערן זהבי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי