הכוכב הבא: חמישה צעירים שחובה לשים אליהם לב בקופה אמריקה

ג'ובאני לו צ'לסו
ג'ובאני לו צ'לסו | BENJAMIN CREMEL/AFP/Getty Images

ילד הפלא היפני, היורש של רנה היגיטה, האלטרנטיבה לניימאר, המגן המבטיח וגם שם אחד קצת יותר מוכר עם משימה חשובה במיוחד. רגע לפני שהמסיבה הגדולה של הקיץ תצא לדרך בברזיל, הנה הסיפורים שלהם

(גודל טקסט)

קופה אמריקה 2019 זו המסיבה הגדולה של הקיץ. חגיגה של קהלים, מקצבים, כוכבים (כן, גם בלי ניימאר). היא גם חגיגה של סקאוטים והזדמנות לצעירים שמסומנים בפנקס להפוך למלפפונים חמים. בחרנו חמישה צעירים שחובה לשים אליהם לב, כאלה שבסוף הקיץ אמורים להיות במקום הרבה יותר גדול: ילד הפלא היפני, היורש של רנה היגיטה, האלטרנטיבה לניימאר, המגן המבטיח וגם שם אחד קצת יותר מוכר עם משימה חשובה במיוחד. הנה הסיפורים שלהם.

טאקפוסה קובו (יפן)
יפן עצרה לפני תשעה ימים את נשימתה. הסיבה: ילד הפלא המקומי חגג יום הולדת 18 ועכשיו, כשהוא יכול לחתום בכל מועדון שירצה, הוא בחר בריאל מדריד. קובו הוא תופעה. שחקן התקפה נמוך קומה, מהיר וטכני שמשגע את היפנים. מבחינתם, הוא יהיה הגדול ביותר שצמח אי פעם בארץ השמש העולה ולכן זוכה לכתבות שער, מעקב צמוד ודיווחים בלתי פוסקים על היעד הבא. אה כן, הם קוראים לו "מסי היפני". ויש לזה סיבה.

בגיל 10, עבר קובו הצעיר לברצלונה, אבל ב-2015 נשלח חזרה ליפן. בארסה הסתבכה אז בפרשת החתמות לא חוקיות של צעירים וספגה סנקציות רכש. לפיכך, במועדון שלחו הביתה 12 שחקנים זרים שהוחתמו בצורה לא חוקית. לקובו, טוענים, הובטח שיחזור ללה מאסיה כשיהיה בן 18. מעין הסכם ג'נטלמני. אלא שבשבוע שעבר טענה התקשורת בקאטלוניה שהיפני לא יחזור.

את השנים האחרונות העביר בפ.צ טוקיו. בכורה בבוגרים ערך לפני גיל 16, אבל העונה הנוכחית היא עונת הפריצה שלו ולמעשה הראשונה המשמעותית כשחקן הרכב. לרגל יום הולדתו, קיבל מתנה – זימון בכורה לנבחרת הבוגרת. בכלל, הסמוראים הכחולים, שקיבלו הזמנה לטורניר, יופיעו עם סגל צעיר מלא בשמות לא מוכרים וללא ניסיון בינלאומי. המטרה לחשוף אותם למועדונים אירופאים וגם לבנות דור חדש אחרי הכישלונות האחרונים.


כוכב שנועד לגדולה. טאקפוסה קובו

גם אם סיפור הסינדרלה הזה נשמע לכם מופרך קצת, אסור לזלזל באספקט השיווקי. סנסציה יפנית שווה הרבה כסף – מרצ'נדייז, תיירים, זכויות שידור. בימים בהם מועדוני הפאר באירופה מתרפסים בפני השוק האסייתי, אף אחד מהם לא יוכל להתעלם מכישרון כזה שהסיכון בהחתמתו קטן מאוד והוא יכול להכניס רווח עצום. כן, גם אם הוא עדיין לא קרע זוג נעליים.

ווילקר פארינייס (ונצואלה)
רנה היגיטה חוזר לאופנה בגרסה מחודשת. פארינייס קצת יותר גבוה מהקולומביאני האגדי (1.81 לעומת 1.76), אבל מזכיר אותו באתלטיות, בחתוליות ובהצלות הבלתי נתפסות שיגרמו לכם לתפוס את הראש. פארינייס בן 21, אבל הוא כבר מזמן שם דבר. במו ידיו הוביל את הנבחרת עד גיל 20 לגמר אליפות העולם לפני שנתיים, אחרי שספג רק שלושה שערים בטורניר ושמר על רשת נקייה במשך 506 דקות רצוף.


סומן בוונצואלה כ"שוער ל-20 שנה". פארינייס (Gettyimages)

הוא גדל בשכונת עוני בקרקאס, התגלה בגיל צעיר כששיחק כחלוץ ורק בגיל 14 שוכנע לעשות הסבה לעמדת השוער. ב-2013, יצא למחנה כישרונות מיוחד של ריאל מדריד, הרשים ונכנס לפנקס. למרות הקילומטראז' המצומצם בשער, במהרה סומן בוונצואלה כ"שוער ל-20 שנה". לכן הוחלט להריץ אותו בלי לדפוק חשבון לגיל. למעשה, הוא היה בסגל לקופה כבר ב-2015 ולא שיחק, אבל העניינים קיבלו תאוצה כששוער העבר רפאל דודאמל מונה למאמן הנבחרת. בקמפיין מוקדמות המונדיאל, פארינייס רשם משחקי ענק מול קולומביה וארגנטינה. בטורניר הנוכחי, הוא ינסה לעשות את זה מול המארחת ברזיל.

לפני שנה וחצי הצטרף פארינייס למיז'ונאריוס הקולומביאנית, שם הוא חתום עד 2020. המאמן חורחה לואיס פינטו דורש ממנו להיות "שוער ליברו", והנה לכם עוד נקודת השוואה להיגיטה. פארינייס כנראה יגיע רחוק יותר בעיקר כי הוא חי בתקופה הנכונה. לפני חודש, אביו לואיס נקב בברצלונה כמי שעוקבת וציין שישנן הצעות מאנגליה, פורטוגל, ארגנטינה ומקסיקו. השוער עצמו, אגב, דווקא הצהיר שהוא מעריץ את איקר קסיאס ו"חולם ללכת בצעדיו ולהגיע לריאל מדריד".

אברטון סוארס (ברזיל)
בסגל ברזיל לקופה יש שלושה שחקנים מהליגה המקומית: השוער השלישי קאסיו, המגן פאגנר והחלוץ המבטיח של גרמיו. אברטון מזכיר בסגנון, בתנועה ואפילו קצת בדריבל את ניימאר וכמוהו, מרגיש נוח כשהוא בא מהאגף השמאלי. גם המספרים בעלייה ועד כה ב-2019 כבש 10 שערים ב-24 משחקים בכל המסגרות. גם בלי ניימאר, לא ברור כמה שברירי הזדמנויות יקבל אברטון, אבל עצם העובדה שצ'יצ'ה בחר בו לפני שמות כמו לוקאס מורה או ויניסיוס אומרת הכל.


מעבר גדול מעבר לפינה. אברטון סוארס (Gettyimages)

וחוץ מזה, במשחקי ההכנה אפשר היה לראות ממנו כמה ניצוצות של קסם. גם מבחינתו, מעבר גדול מעבר לפינה. אחרי שזכה עם גרמיו בקופה ליברטדורס ובסודאמריקנה ורשם במדיה מעל 100 הופעות, הזימון לנבחרת אמור לקדם מעבר. במהלך העונה, הוא נקשר לשתי הקבוצות של מנצ'סטר וגם למילאן. לאונרדו דחף לעסקה, אך פיטוריו שמו סוף למגעים. גרמיו הדביקה על השחקן בן ה-23 תג מחיר של 80 מיליון יורו בשאיפה לקבל מחצית מהסכום. היא תקבל.

סנטיאגו ארסמנדיה (פרגוואי)
המגן השמאלי בן ה-21 יכול היה בקלות לשחק בנבחרת ארגנטינה, שם נולד. לפני שנה, כשהמאמן סקלוני התעניין, ארסמנדיה אף טען שישמח לקבל זימון למשחק ידידות לפני שיחליט את מי לייצג. הוריו מפרגוואי, הוא הרגיש שייכות לפרגוואי ו"אחרי התייעצות משפחתית", חזר בו מההתלבטות והלך עם הלב. בארגנטינה, אגב, ידעו למה נלחמו על שירותיו.

הוא מגן עם אוריינטציה התקפית מובהקת, בעל הגבהות נהדרות, מדויקות ומבוצעות בשלמות, מהיר, טכני, מצטיין באחד על אחד וגם מתמחה במצבים נייחים. שחקן קו שמרבה לתקוף וכמובן יכול להשתלב נהדר גם במערך של שלושה בלמים. מכיוון שהוא משחק בליגה המקומית בפרגוואי ואף האריך חוזה לאחרונה, לא מעט סבורים שלפני אירופה, הוא יצטרך לעבור בארגנטינה, ברזיל או מקסיקו. הופעה טובה בקופה יכולה לגרום לו לדלג על השלב הזה.

ג'ובאני לו סלסו (ארגנטינה)
הקשר של בטיס הוא כנראה השם המוכר ברשימה. בכל זאת, הוא נרכש ב-2016 על ידי סן ז'רמן והעונה הנהדרת שלו אשתקד הפכה אותו ליורש של כריסטיאן אריקסן עם תג מחיר מטורף. לו סלסו לא צריך את הקופה כדי לפרוץ, אלא כדי להראות שהוא כבר שם. שחקן לרמות הגבוהות באמת. בסגל של ארגנטינה לא חסרים שמות או כוכבים. ארגנטינה באמת משוועת למישהו שלא ייעלם ברגע האמת, שלא יסתתר מאחורי ליאו מסי ויידע לשתף איתו פעולה ולהוביל יחד איתו. לו ס'לסו צריך להיות האיש ולכן הוא השחקן המעניין לראות אצל האלביסלסטה.


יוביל את ארגנטינה יחד עם ליאו מסי? ג'ובאני לו סלסו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי