לצאת מהקופסה: כך מכבי חיפה תהיה רלוונטית בקרב האליפות

שחקני מכבי חיפה, אוהדי מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה, אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

בלבול יכול להיות מרוצה, אך גם הוא יודע שללא זרים איכותיים יהיה בלתי אפשרי להתחרות בליגה. וגם: התאמתו של ווילדסחוט, השחקנים שהרוויחו את מקומם בסגל והשילוב בין שועה לרוקאביצה. אורי אוזן מסכם

(גודל טקסט)

כולם אוהבים לנצח. ניצחון מביא שמחה, מחביא בעיות ונותן אמונה בדרך. למרבה הצער, לא תמיד אפשר לנצח וקורה שמפסידים. אם כבר מפסידים, אז כמו שמכבי חיפה 'נוצחה' אמש (חמישי) בסמי עופר על ידי שטרסבורג. המשחק הראשון בצרפת נתן לירוקים הרבה אמונה בדרך שמוביל הצוות המקצועי. מחצית ראשונה נפלאה מבחינה טקטית שהשתבשה עם ההרחקה של חבשי ומחצית שנייה בה הציגה הקבוצה לכידות, קבוצתיות וכושר גופני מרשים ביחס לשלב המוקדם של העונה, נתנה אמונה שניתן להפוך פיגור של שני שערים בסמי עופר ולהעפיל לשלב הבא.

מרקו בלבול ביצע שני שינויים לעומת ההרכב שפתח בצרפת – הראשון כפוי, דוס סנטוס במקום חבשי המורחק, והשני מקצועי, מאבוקה ירד לספסל, רז מאיר עבר לאגף ימין וסאן מנחם פתח בצד שמאל. כך יצא שבחולית ההגנה פתחו שלושה שחקנים שלמעשה שוחררו ממכבי חיפה בקיץ (גרשון, מנחם ודוס סנטוס) והרוויחו את מקומם בסגל רק בשל העיכוב בהגעת הרכש.

חיפה פתחה את המשחק בהיסוס, התקשתה להסתדר עם אגף ימין הצרפתי ממנו תקפו סימאקן ותומאסון ולא הצליחה למנוע את הבידודים בפינה הנגדית של אז'ורק על ארד הנמוך ממנו ב-20 ס"מ. דווקא השער המוקדם שחרר את השחקנים הירוקים, שניצלו את היעדר הלחץ על הבלמים כשההגנה הצרפתית עומדת גבוה, לשני שערים מבריקים של שועה ורוקאביצה אחרי בישולים דומים של ארד ודוס סנטוס.


נותרו עם המחמאות בסיום. מרקו בלבול וירדן שועה (מאור אלקסלסי)

בלבול, שידע מה המצב הפיזי של שחקניו, לא ניסה ללחוץ בפתיחת המחצית השנייה כדי שרוקאביצה ושועה יחזיקו כמה שיותר דקות, אבל שניהם נפלו מהרגליים וגם הכניסה של עוואד וחזיזה והדחיפה האדירה מהקהל, לא הביאו את השער השלישי המיוחל והשאירו את הירוקים רק עם המחמאות בסיום.

הצוות המקצועי של חיפה יכול להיות מרוצה מהדרך בה הקבוצה מגיבה למערך, מההשתלבות הטובה של אשכנזי וחזיזה, ההתאוששות של גרשון, היכולת הנהדרת של רז מאיר והשילוב שרק הולך ומשתפר בין רוקאביצה לשועה שמשלימים אחד את השני בתכונותיהם ונראים אידיאליים למערך של 3:5:2. מצד שני, אנחנו מקבלים משחק שני ברציפות שחיפה עולה בו עם זר אחד כשהשחקן שהובא בקול תרועה, יאניק ווילדסחוט, לא מקבל שנייה בשני המפגשים והתאמתו למערך מוטלת בספק.

אמנם יש ירידה מתמדת באיכות הזרים שבאים לארץ, אבל גם בחיפה יודעים שללא תוספת של שני זרים איכותיים בעמדות מפתח (בלם וקשר), יהיה להם קשה להתמודד על האליפות. הבעיה בהבאת זרים משותפת לכל קבוצות הצמרת ויש לה סיבות רבות – בין היתר, הרצון להביא שחקנים ללא דמי העברה כשבעולם הסכומים עולים ועולים גם בליגות הביניים (לדוגמא – סטיאווה בוקרשט הוציאה 2.25 מיליון יורו על דמי העברה, לודוגורץ 3.15 מיליון) וחוסר האטרקטיביות של הליגה גורמת לכך ששחקנים איכותיים מעדיפים לחכות לסיום חלון ההעברות לפני שהם חותמים במקום שהוא פשרה מבחינתם והיעדר סקאוטינג איכותי ומחשבה קדימה.

אולי המשחקים הללו נגד שטרסבורג יגרמו לראשי מכבי חיפה לשבור את חלק מהשקפות העולם שלהם בנוגע להבאת שחקנים, בעיקר את הניסיונות לחפש מציאות מתחת לשטיח ובחינם (אפשרי, אבל הופך למורכב משנה לשנה), ולהחזיר את המועדון למקום שהקהל מוכיח שהוא ראוי להיות בו – רלוונטי מהרגע הראשון במאבק על צלחת האליפות.


משלימים אחד את השני. רוקאביצה ושועה לאחר השער השני (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי