החיזוק היחיד של מכבי ת"א: האלופה תולה את תקוותיה בבלומפילד

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

הצהובים זכו באליפות בפער חסר תקדים, אבל פתחו את העונה הנוכחית בצורה מזעזעת, שגררה הדחות משני המפעלים האירופיים. הסגל נחלש ומה שנותר במועדון הוא הציפייה למגרש החדש-ישן שיתמלא במספר שיא של מנויים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

 כדי לקבל את התשובה לשאלה האם מכבי ת"א נחלשה לעומת העונה שעברה, או התחזקה? צריך פשוט לשאול שתי שאלות מקדימות: מי שוער טוב יותר – אנדראס יאניוטיס או פרדראג ראיקוביץ'? ומי עדיף בעמדת המגן הימני – הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש או אלי דסה?

נדמה שבשני המקרים לא צריך להזעיק את מינה צמח ואפילו מיותר לעשות סקר קוראים. התשובות ברורות וגם התוצאות והיכולות שהוצגו במשחקים עד כה מחזקות את הדעה הכללית בתום הסקר שלא נעשה: האלופה נחלשה לעומת העונה שעברה. הפסימיים, או המלעיזים, יציגו את הסגל שהוכן לעונה החדשה כתוצאה של יהירות.

האופטימיים, ויש כאלה לא מעטים, משוכנעים שבליגה הכל ייראה אחרת, והכישלון הצורב מההדחות המוקדמות מליגת האלופות ומהליגה האירופית, לא יבואו לידי ביטוי מול ב"ש ומכבי חיפה, ובוודאי לא מול נס ציונה והפועל כפר סבא.


פרדראג ראיקוביץ'. לא הגיע תחליף ברמתו (דני מרון)

המאמן ולדימיר איביץ' נכנס להיסטוריה של מכבי ת"א דרך השער הקדמי בזכות עונה יוצאת מן הכלל, שהובילה לאליפות בהפרש של 31 נקודות. ההצלחה המסחררת שלו "השכיחה" מאמנים רבים שהדריכו בקריית שלום והובילו לאליפויות.

משטח הסמכויות שלו גדל כמעט ללא הגבלה וזה כלל פיטורים והבאת מחליפים לפי הרוח המכבית שלו. "אלו שני המשחקים הכי חשובים שלנו העונה", אמר איביץ' במסיבת עיתונאים אחרי הנחיתה מליגת האלופות לליגה האירופית, ולפני המפגשים הכושלים מול סודובה הליטאית.

הכי חשובים? כבר בחודש אוגוסט? מוקדם להעריך אם סר חינו בעיני אוהדי הקבוצה, אבל דבר אחד ברור מעל לכל ספק: איביץ' החוגג והמדושן בחודש מאי אינו איביץ' של חודש אוגוסט. לא בגישה שלו לנושאים רבים, לא במבט הקפוא ואפילו לא בשילוב הידיים מתחת לבית השחי המתפרשות על ידי מומחים לשפת הגוף כעמדה שלילית מתגוננת, או לחלופין כתחושת עליונות. יכול להיות שהשילוב הוא אותו שילוב, אבל באפריל-מאי זה נראה עליונות, היום זה נראה התגוננות.


ולדימיר של חודש מאי אינו מזכיר את זה של חודש אוגוסט (אודי ציטיאט, ליטא)

סקנדל או פסטיבל
האלופים יעשו את הצעדים הראשונים שלהם לשמירה על התואר בלי עומר אצילי הפצוע גם במפשעה וגם בירך ומתקשה להתאושש. לכולם ברור שזה ייקח זמן ואף אחד לא מדבר עליו כרגע כפקטור בקבוצה. הקפטן שרן ייני לא שיחק מאז 21 הדקות הראשונות מול בני יהודה במשחק אלוף האלופים, אבל הוא כבר מתאמן ואיביץ' רמז שהחזרה שלו קרובה.

הפציעה של יאניוטיס בקרסול, בחצי גמר גביע הטוטו מול הפועל ק"ש, לא גרמה לדאגה רבה ובכל מצב מחליפו דניאל טננבאום בן ה-24 פותח עונה רביעית במכבי ת"א אליה הגיע מפלמנגו הברזילאית.

שני פצועים "ותיקים" הם אייל גולסה ואורוש ניקוליץ', שלא שיחקו מאז חודש נובמבר בשנה שעברה. ניקוליץ' עוד היה אז בדינמו מינסק. "הם התחילו להתאמן איתנו אחרי תקופה ארוכה", אמר איביץ' והבהיר: "נצטרך לעקוב אחריהם באימונים ואני מקווה שיחזרו כמה שיותר מהר".


אורוש ניקוליץ'. טרם רשם הופעה רשמית בישראל (מכבי תל אביב האתר הרשמי)

מלבד המגן אנדרה ג'ראלדש שמגיע מספורטינג חיחון והשוער יאניוטיס שמגיע מהספסל של אולימפיאקוס, חזר לקבוצה ניק בלקמן אחרי תקופה לא מלהיבה בחיחון. כמוהו שבו המושאלים עדן קארצב ואילון אלמוג מהפועל חדרה, מתן חוזז מהפועל חיפה ועומר כץ מבית"ר תל אביב/בת ים.

גם הבלם איתן טיבי, שנגרע מהסגל בתום העונה שעברה, חידש חוזה והוא שוב צהוב. "רציתי אותו מתחילת העונה. מגיע לו להישאר פה. הוא עובד קשה והוא לוחם. הוא שיחק פחות בעונה שעברה מכיוון שעל התפקיד שלו היו שחקנים אחרים ששיחקו גם טוב. מבחינתי הוא אחד המגנים הטובים ביותר בישראל", אמר איביץ', שבשלהי העונה הקודמת נראה כסיבה המרכזית לרצונו של הבלם לעזוב.

לעומת זאת ויתרה הקבוצה על המגן מתן בלטקסה, שהיה מהמצטיינים של בני יהודה בעונה שעברה ואולי המגן השמאלי הטוב ביותר בליגה כולה. למכבי ת"א יש בעמדה הזו את אנריק סאבוריט וכגיבוי את אופיר דוידזאדה. עוד עונה מוצלחת כזו בבני יהודה בוודאי תגשים לבלטקסה את חלום החולצה הצהובה היוקרתית.


מתן בלטקסה שב לבני יהודה אחרי עונה נהדרת בכתום (האתר הרשמי)

החידוש הגדול ביותר מבחינת מכבי ת"א, לעומת העונות הקודמות, הוא כמובן החזרה לאצטדיון בלומפילד. הדבר בא לידי ביטוי במכירה "מטורפת" של 18,500 מנויים וכבר היום ברור מעל לכל ספק שהיא תשבור העונה את שיא ההכנסות של המועדון. נכון שהיו עונות בהן מכרו הצהובים 22 אלף כרטיסים למשחקי הבית בבלומפילד, אבל השנה ינופץ השיא הזה בזכות התכולה שמגיעה ל-30 אלף מקומות.

צעירי הקבוצה יתרגשו במיוחד לקראת הופעת הבכורה שלהם בבלומפילד כשחקני בוגרים. הקשר דן גלזר הספיק לשחק ב"בלומפילד הישן" אבל רק בגביע הטוטו. "אנחנו כל הזמן מדברים בינינו ומשתפים אחד את השני בהתרגשות לקראת החזרה לאצטדיון הזה", אמר גלזר לאתר הרשמי של הקבוצה. לגבי העונה החדשה הוא הוסיף: "זה שעשינו עונה אדירה בשנה שעברה לא נותן לנו שום יתרון. נבוא צנועים, אנחנו רוצים להתקדם ממשחק למשחק ולשמור על התואר אצלנו".

מכבי ת"א תפגוש את שתי העולות החדשות בשלושה המחזורים הראשונים, ובין לבין את הכבשה השחורה שלה: בשבת באצטדיון המושבה נס ציונה, אחר כך בבלומפילד מול בני יהודה, ובמחזור השלישי בחוץ מול הפועל כפר סבא, ואז מכבי חיפה בבלומפילד ובית"ר ירושלים בטדי בשני משחקי שיבהירו האם זה שוב פסטיבל, או אולי סקנדל.

דן גלזר. מתרגש לקראת בחזרה לבלומפילד (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי