לסבול ולנצח: הרוח של מכבי חיפה התעוררה לחיים בטרנר

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | דני מרון

הירוקים היו רחוקים מלהרשים נגד הפועל ב"ש, אבל דרך משחק יעיל הם הוכיחו שבניגוד לשנים קודמות, נבנתה סוף סוף קבוצה ווינרית. ארד שופן על סוד ההצלחה והמבחן הגדול של בלבול

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

בעוד עשרה ימים מרקו בלבול יחגוג שנה במכבי חיפה. ב-355 הימים האחרונים, כולם פקפקו בו ועל כל ספק הוא ענה בניצחון. זה התחיל ב-0:5 על הפועל מרמורק, ומאז הוא גבר על כל קבוצה בליגת העל, חוץ מאחת.

הניצחון של מכבי חיפה לא הגיע משום מקום. אולי האוהדים עדיין לא התרגלו לראות קבוצה ווינרית, אבל מסתבר שיש להם אחת כזאת. אחרי סיבוב ראשון היסטורי של האלופה, הירוקים עדיין חזק במירוץ האליפות, ועל פי איך שזה נראה, הם יישארו בו עד השנייה האחרונה.

למרות המחמאות, אי אפשר להסתיר את האמת: מכבי חיפה לא הבריקה אמש (שני) בטרנר. רחוק מכך. במשך 90 דקות הקבוצה של מרקו בלבול סבלה על הדשא. מזג האוויר הקשה, האווירה העוינת בבירת הנגב, ה-24 השעות הרועשות שעברו על חדר ההלבשה אחרי ההתפוצצות של ירדן שועה, ועם שני שחקני נוער על הספסל הם גילו הרבה אופי והשיגו ניצחון גדול על יריבה מהצמרת.


מכבי חיפה קבוצה ווינרית. האוהדים עדיין צריכים להתרגל (דני מרון)

הם עשו את זה למרות 67% שליטה בכדור של היריבה, ולמרות שבעטו רק שלוש פעמים למסגרת. וזה חלק מהסוד, הסוד של קבוצה שרצה לאליפות. קבוצה שמציגה יכולת בינונית, ולמרות זאת יעילה. כזאת שמצליחה לנתק את רעשי הרקע לאורך כל המשחק ולסבול על המגרש, לסבול ולנצח.

לא מזמן שמעתי את סטיב קר, המאמן של גולדן סטייט, ואחד שזכה בשמונה אליפויות NBA בקריירה (חמש כשחקן ושלוש כמאמן) מדבר על 'הסוד' שיש לקבוצה מנצחת, והרוח של האליפות הראשונה. זה מתחיל בחדר ההלבשה, נמשך ביציעים ומתנקז על המגרש כל הדרך לאליפות. מעין רוח כזו שנושבת מעל המועדון, תחושה מרעננת שמורגשת בכל ניצחון ובכל מבחן אופי.

חיפה הצליחה נגד בית"ר, באר שבע והפועל תל אביב, אך תעבור עוד מבחנים רבים בדרך, ורוב הסיכויים שתיכשל. החבורה של ולדימיר איביץ' מתפקדת כמכונה משומנת, מנוסה שיודעת בדיוק איך לזכות באליפות. הסיבוב האחרון הוכיח את העליונות של הצהובים על הליגה והרצף ההגנתי הוא רק הדובדבן שבקצפת

.ולדימיר איביץ'. מכבי תל אביב מתפקדת כמכונה משומנת שיודעת בדיוק איך לזכות באליפות (דני מרון)

אך הירוקים בהחלט עלו על המסלול, והמבחן הגדול הבא כבר בדרך. בקרוב מרקו בלבול יצטרך לקבל החלטה שעשויה להגדיר את תקופתו בכרמל. למבחן הזה קוראים ירדן שועה. מדובר באתגר לא פשוט, לעיתים קרובות הוא גורם לך להתרגז. בכל זאת, אף שחקן לא גדול יותר מהמועדון שבו הוא משחק, בטח לא ילד בן 20 כישרוני ככל שיהיה. יעקב שחר שילם סכום אדיר בעבור כוכב כדורגל והוא לא רואה תמורה לכך.

זה לא מכיוון ששועה לא טוב, אלא פשוט בגלל שהוא לא משחק. מאז שהחלוץ הצעיר הצטרף, בכל פעם שהוא עולה על כר הדשא בסמי עופר משהו קורה. מהרגע שבו הוא עולה מהספסל ורץ בטירוף להתחמם, ועד הדקות בהם הוא מסתכל בחוסר סבלנות על מאמנו ומחכה להיכנס. מעין ריגוש כזה, באז לא מוסבר ביציעים. על הסוד כבר דיברנו?

הכישרון משכונת התקווה עשוי להיות קריטי לעתידו של בלבול בכרמל, כי גם הוא יודע: אף אוהד, שחקן או איש צוות לא רוצה לראות (שוב) כישרון גדול כזה פורח בקבוצה אחרת.


עתידו של ירדן שועה על מכבי חיפה עשוי להשפיע גם על מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי