בתוך הקצב: מכבי חיפה מציגה מספרים של אלופה

שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

הירוקים שוטפים את הדשא, לא מפסיקים להבקיע ולנצח ומאמינים שיצליחו להשיב את הצלחת לכרמל, אבל יש להם בעיה אחת לא פשוטה - מכבי תל אביב. רון עמיקם על משחקי השבת

(גודל טקסט)

1. הפרשנים יתווכחו ביניהם אם היה למכבי חיפה משחק טוב אתמול (שבת) או משחק בינוני שהתפתח טוב, אבל יש שורה תחתונה: 0:4 מול קבוצה שבאה עם אוטובוס לרחבה, בזכות חילופים שרמסו את היריב ועם שני מהלכי כדורגל שהכפילו את התוצאה, אבל היו מרהיבי עין.

נדמה שמרקו בלבול, בדרכו העצית, מסביר לנו בצורה הפשוטה ביותר מה זו קבוצת כדורגל: כזו שמשחקת 90 דקות ומשתמשת ב-14 שחקנים. העובדה שמכבי חיפה כובשת בעיקר במחצית השנייה, לא רלוונטית כשהיא כובשת 43 שערים ב-19 משחקים, שזה קצב של יותר מ-80 שערים בעונה.

בלבול עושה עונה גדולה וצריך לדעת לפרגן לו על כך, בעיקר נוכח גלי הביקורת שיש כלפיו בכל מיני מקומות. קצב צבירת הנקודות של מכבי חיפה היה מספיק לחמש אליפויות בעשור האחרון, והעובדה שמול שאר הקבוצות שהן לא מכבי ת"א, יש לה יותר הצלחה מיריבתה לאליפות, רק נותנת לה תקווה שפלייאוף מושלם ישנה את המצב. מכבי חיפה טובה מאוד, יש לה ארסנל שחקנים מרשים, ועכשיו גם את ירדן שועה שכובש שני שערים בשני המשחקים האחרונים ונראה רעב ומאוד איכותי.


שועה והירוקים חוגגים הצגה נוספת (מאור אלקסלסי)

2. חלשה הליגה שבה קבוצה המפסידה 3:0 מקבלת מחמאות מקיר לקיר. היא לא התבצרה, היא ניסתה להבקיע, היא תקפה עם כמה וכמה שחקנים והיא חטפה שלושה שערים. שניים מהם מאותה קרן, מאותו שחקן ומאותה בלטה, תוך שתי דקות. מחמאות? אפילו לא הפסד בכבוד.

אוהדי מכבי חיפה צועקים געוולד, ובצדק. שלומי בן אברהם סמך על עוזר שופט המסך שפסל שער של רועי זיקרי, שמכל זווית אפשרית נראה חוקי לחלוטין, גם אם הקביעה הזו עדיין שנויה במחלוקת. מצד שני הוא לא הרחיק את סלים עמאש על ניסיון לגמור קריירה לאנריק סאבוריט. אפילו לא ניגש למסך. פעמיים.

מעבר לעובדה שמכבי תל אביב הייתה מנצחת את המשחק גם אם השער של זיקרי היה מאושר וסאבוריט היה מורחק במקום עמאש, נדמה שאין שום דבר מוזר בשיפוט של בן אברהם. זה מה שהוא שווה. את רשימת השופטים הראויים בליגת העל אפשר לספור בקושי על כף יד אחת. די מבאס שבליגה כל כך מושקעת רמת השיפוט מחפירה, וזה לא שיש עתודה מרטיטה בליגות היותר נמוכות. גם מסכי וידאו לא יעזרו פה, גם לא שלושה גרינפלדים ביורו הקרוב.


מכבי ת"א ניצחה בצדק, אבל חבל שזו רמת השיפוט לה אנו זוכים (אודי ציטיאט)

3. סוגיית ה-VAR עלתה אתמול מדרגה. יצחק אספה גלש לכדור של הפועל קריית שמונה ברחבה והציל שער. עוזר שופט המסך אותת לשופט לירן ליאני שיש מצב לפנדל. ואז הוצגו על המסך שתי זוויות צילום משתי מצלמות שונות. לצופים הוצגה זווית שבה נראה בבירור כי אספה מסיט ביד, ובזמן שליאני צפה באירוע, הוצגה לצופים זווית צילום שבה נראה הכדור פוגע בבטנו של אספה. אם ליאני צפה בזווית השנייה, ברור מדוע לא פסק על פנדל ואם צפה בזווית הראשונה לא ברור מדוע לא פסק על פנדל. אם צפה בשתי הזוויות, יהיה מעניין לראות מה תחליט הוועדה המקצועית.

תארו לעצמכם שקריית שמונה הייתה מקבלת פנדל וכובשת שער שלא הגיע לה אתמול – במשחק נרפה ובטלני – הרי שהאשמה הייתה כולה על אכזבת העונה, מ.ס. אשדוד. קבוצה שמצליחה לבעוט בדלי יותר פעמים ממה שהיא משיגה קרנות. יוצרי 'הטוב הרע והמכוער' היו יכולים לתסריט סרט המשך שאפשר היה לקרוא לו 'האגואיסט, השחצן והמחמיצן' בכיכובם של שגיב יחזקאל, רועי גורדנה ודין דוד. לא ברור איך זה נגמר בסוף עם ניצחון.


מה תגיד הוועדה המקצועית על האירועים בי"א? ליאני ורפואה (לירול מולדובן)

4. מבין שבעת השערים שכבשו אמש מכבי חיפה ומכבי ת"א, נכבשו ארבעה על ידי שלושה בלמים שונים. רק ז'איר אמאדור לא כבש והוא לא היה רחוק מכיבוש. ככה זה שהקבוצות משחקות בזו אחר זו וחייבות לנצח, בהפרש ובצורה משכנעת, כדי לא לשמוט את התחרות השברירית ביניהן על תואר האליפות. כשהיריבות כבר נופלות מהרגליים, ומתקשות לזכור כמה שחקנים תוקפים אותן, תוספת של שחקני הגנה בתוך הרחבה רק הופכת את המשימה שלהן לבלתי אפשרית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי