השחקן ה-18 מאז קום המדינה: יונתן כהן עומד להיכנס לרשימה מפוארת

דן גלזר, יונתן כהן
דן גלזר, יונתן כהן | אריאל שלום

כוכב מכבי ת"א במרחק אסיסט ממאזן דו ספרתי של שערים ובישולים. וגם: אחוזי ההצלחה של בית"ר בטדי, כמה נקודות יספיקו לפלייאוף עליון והמאזן של אביטן. עמיקם עם מספרי המחזור

(גודל טקסט)

1. בית"ר ירושלים ספגה את הפסד הבית הרביעי שלה העונה, ומהרהרת כמה שבועות בקול רם על האפשרות לארח מחוץ לטדי בעונה הבאה. אז הגיע הזמן שנפריך את האגדה: אין כמעט מגרש ביתי מובהק בארץ, בוודאי לא אחד מהמגרשים הגדולים.

אחוזי ההצלחה של בית"ר בטדי העונה עומדים על 55.6 אחוזים ובהשוואה לשאר המגרשים הגדולים, הוא נמצא במקום לא רע באמצע. טרנר ראשון עם 69.4 אחוזים, סמי עופר עם 56, טדי שלישי, נתניה רביעי עם 53.8, בלומפילד לפני אחרון על 43.8 אחוזים ואחרון המושבה עם 26.9 אחוז הצלחה.

2. גם לכם נדמה שלמכבי ת"א ולמכבי חיפה יש הרבה נקודות? גם לנו. ביחד זה יוצא 110 נקודות. מצד שני, לפני ארבע שנים בלבד היו להפועל ב"ש (60) ולמכבי ת"א (55), כלומר 115 נקודות יחד לאחר 24 מחזורים.

3. כמה נקודות יספיקו לפלייאוף עליון? מאז שהונצח בעונת 2012/13 הפורמט הנוכחי – 14 קבוצות, שני סיבובים ופלייאוף – הספיקו גם 31 נקודות (2013/14) לפלייאוף עליון ולפעמים 36 (עונות 2012/13 ו-2016/17). בשנתיים האחרונות הספיקו 33 נקודות. עושה רושם שהעונה יישבר רף הנקודות לפלייאוף העליון ויש מצב שאפילו 37 נקודות לא יספיקו לכניסה.


יש מצב שאפילו 37 נקודות לא יספיקו לפלייאוף העליון (דני מרון)

4. הפועל ת"א בתנופה? לגמרי. בסיבוב המשחקים השני צברה הפועל ת"א שלוש נקודות פחות ממכבי ת"א, זה הכל. היא גם השיגה את אותו מספר נקודות כמו מכבי חיפה. לו עשינו טבלה היא הייתה שלישית בגלל הפרש שערים שלילי. 22 הנקודות שלה ב-11 מחזורים מאז פתיחת הסיבוב השני, לעומת שבע בלבד של הפועל רעננה, רק מנציחות את ההבדל שבין הפועל ת"א לתחתית. במילים אחרות: 66.6 אחוזי הצלחה.

5. ניסו אביטן היה השבוע המאמן התשיעי – חוץ ממאמני חירום או מאמנים זמניים – שסיים את עבודתו העונה. אלא שלמעשה סופרים אותו פעמים, גם לאחר שסיים את עבודתו בהפועל ת"א. בהשוואה לשנים האחרונות, המצב הוא חלומי. אז בשלב הזה היו כבר 12-11 מאמנים שהוחלפו. הפרמטר לפיו רק שישה מאמנים שרדו מהיום הראשון זהה לעונה החולפת.

6. ואפרופו אביטן. אחוזי ההצלחה שלו מאז החל לאמן בליגת העל בעונה שעברה עומדים על 32.7 אחוז. זה כולל את ההישג עם הפועל חדרה. רק לשם השוואה, העונות האחרונות של גיא לוזון, מאז חזר מחו"ל ועד שירד זמנית לליגה הלאומית, הניבו 38.2 אחוזי הצלחה. כלומר, אביטן נמצא בתחתית.


עמוק בתחתית. ניסו אביטן (אודי ציטיאט)

7. ליונתן כהן חסר בישול אחד כדי להיות השחקן ה-18 מאז קום המדינה שיסיים עונה עם מאזן דו ספרתי גם בשערים וגם בבישולים. לכהן עשרה שערים ותשעה בישולים והאחרון שעשה זאת היה ערן לוי לפני שנתיים במכבי נתניה, כשכבש עשרה ובישל 12. מוטל'ה שפיגלר עשה זאת שלוש פעמים, חיים רביבו, אבי נמני, יוסי בניון ומאור בוזגלו פעמיים כל אחד. זכריה רצאבי היה הראשון. אגב, גם עומר אצילי נמצא בסביבה עם שבעה שערים ושבעה בישולים מאז פתיחת העונה.

8. כהן גם רחוק שער אחד מכניסה ל-50 הכובשים הגדולים בליגה בתולדות מכבי ת"א. אצילי נכנס ל-200 הכובשים הגדולים מאז קום המדינה בליגה הבכירה ודחק מהרשימה את פיני קינן (קינסטליך). עומרי אלטמן נכנס אל בין 500 הכובשים הגדולים בכל הזמנים.

9. הסקציה מנס ציונה שברה השבוע בצורת, אך קבעה שיא עונתי של 577 דקות ללא כיבוש שער ליגה – "שיפור" של חמש דקות לשיא העונתי שהחזיקה בו הפועל כפ"ס. ה"הישג" של נס ציונה מדרג אותה במקום ה-22 בכל הזמנים.

10. עומר פדידה כבש השבוע את שער הליגה ה-52 שלו במדי הפועל כפ"ס והשתווה בכך לשלמה שרף, המדורג שמיני בהפועל כפ"ס בכל הזמנים. ניקיטה רוקאביצה כבש את שער הליגה ה-39 שלו במדי מכבי חיפה ובכך השתווה לרוברטו קולאוטי שבמקום ה-17 ברשימת כובשי מכבי חיפה בליגה מאז קום המדינה.

צפוי להיכנס לרשימה מפוארת. יונתן כהן (אריאל שלום) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי