היי ג'וד: הכירו את ילד הפלא בן ה-16 ששווה 35 מיליון יורו

ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם | Nick Potts - PA Images / Contributor

צ'לסי, ליברפול ויונייטד חשקו בו. גם ברצלונה וריאל גיששו, אך דורטמונד היא זו שצפויה לזכות בג'וד בלינגהאם - היהלום הכי נוצץ שנולד בשנת 2003. יוכין על הנער שצפוי להצדיק את המחיר

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד כבר הפכה לקבוצה של כוכבים ילידי המילניום החדש. ג'יידון סאנצ'ו, שיחגוג את יום הולדתו ה-20 בסוף החודש, הוביל את המהפכה. ארלינג הולאנד, החלוץ הכי טוב יליד 2000, הצטרף בינואר מזלצבורג והפך לסנסציה בקנה מידה מפלצתי אשר כל העולם מדבר עליה. הנורבגי הבקיע שלושער בהופעת הבכורה מול אאוגסבורג וגרף את כל הכותרות, אך אוהדי דורטמונד אהבו מאוד לראות באותו יום גם את ג'ובאני ריינה האמריקאי, יליד שנת 2002 אשר הוכיח מאז יכולות פנומנליות בקישור ועשוי לקבע את מעמדו כשחקן מפתח תוך זמן קצר.

כעת, כרעם ביום בהיר, התפרסמה הידיעה המרעישה כי הצהובים-שחורים עשויים לשים את ידם גם על אחד השחקנים המבטיחים ביותר שנולדו בשנת 2003. למעשה, אולי מדובר בטוב מכולם, ולא במקרה מוכנה ההנהלה לשלם תמורתו שיא מועדון בגובה 35 מיליון יורו. קבלו במחיאות כפיים סוערות את ג'וד בלינגהאם.

הנסיקה המזהירה של סאנצ'ו, אשר העדיף את בורוסיה וברח ממנצ'סטר סיטי על מנת לקדם את עצמו מקצועית, עומד לנגד עיניו של הקשר האנגלי בן ה-16, ובבריטניה מתחילים להבין כי בבונדסליגה יכולים לקלוט את הצעירים הטובים ביותר שגדלים בממלכה. כי הרי סיפורו של בלינגהאם שונה באופן מהותי מאוד מזה של סאנצ'ו. הוא לא גדל באקדמיה של מועדון פאר, אלא דווקא בברמינגהאם סיטי הצנועה, אותה אהד מאז שהוא זוכר את עצמו. הוא קיבל בה את הבמה המרכזית, פרח מעל ומעבר לכל התחזיות האופטימיות ביותר, הפך לשחקן דומיננטי מאוד בליגת המשנה, והביא עשרות סקאוטים של כל מועדוני הפאר שצפו בביצועיו.


אחד השחקנים המבטיחים ביותר שנולדו בשנת 2003. ג'וד בלינגהאם (Gettyimages)

שמו נקשר לכל הגדולות של אנגליה. צ'לסי, ארסנל וליברפול חושקות בו, ומנצ'סטר יונייטד אפילו שקלה להגיש בינואר הצעה רשמית. גם ברצלונה וריאל מדריד גיששו, כי הן לא יכולות להישאר אדישות כאשר מדובר ביהלום נדיר. ובכל זאת, בלינגהאם יעבור ככל הנראה לגרמניה. אם הכל ילך כשורה, עוד יזכירו את הפרשה הזו כפספוס ענק של השדים האדומים שלא היו גמישים מספיק במהלך משא ומתן ברגעים הקריטיים. מצד שני, לא כולם מוכנים לשלם סכומים כה גבוהים עבור שחקן כה צעיר. אז מדוע צפוי הנער להצדיק את המחיר האסטרונומי?

לשם התחלה, הוא שבר את אחד השיאים המיתולוגיים ביותר באנגליה. טרבור פרנסיס, מהכוכבים האהובים ביותר באנגליה בשנות ה-70' וה-80', ערך את הופעת הבכורה שלו במדי ברמינגהאם כאשר היה בן 16 ו-138 ימים. איש לא האמין שאפשר להתעלות על כך ללא צורך בתרגיל מיותר כלשהו ביחסי ציבור, אך כבר בתחילת העונה הנוכחית סימן המאמן הספרדי פפ קלוטט את בלינגהאם כקלף בטוח בהרכב. הילד נזרק למים העמוקים בגיל 16 ו-38 ימים בלבד, וכבר במשחקו השלישי הפך גם לכוכב הצעיר ביותר בתולדות המועדון, כאשר הבקיע את שער הניצחון מול צ'רלטון של תומר חמד ובירם כיאל. מהרגע בו דרך על הדשא, הוא בלט בבגרות יוצאת דופן – והתכונה הזו שבתה את ליבם של האוהדים באופן מיידי.

"אני נרגש מאוד לשבור את השיא", הוא הצהיר בקול רגוע ושקול. זה מאפיין אותו תמיד – בלינגהאם מדבר כמו שחקן מנוסה, והוא גם משחק כך. הוא לוקח אחריות, מקבל החלטות נכונות במרכז המגרש, מנווט את המשחק, ומבצע עבודה שחורה מרובה. כמעט ואין בליגת המשנה שחקנים שמגיעים לממוצע של 3.2 תיקולים ל-90 דקות כמוהו. כמעט ואין שחקנים ניידים כמוהו. הוא רץ מרחבה לרחבה עם אנרגיות בלתי מוגבלות, וסגנונו מזכיר לרבים את סטיבן ג'רארד הצעיר. זו היתה ההשוואה זרק לאוויר ג'רמיין פנאנט, שזכה לשחק עם הקפטן האגדי לשעבר באנפילד. "ג'וד משחק כמו סטיבי-ג'י. הוא מקריב את עצמו בלי סוף, יודע למסור, יודע לבעוט, יודע לכדרר. יש לו הכל. הפוטנציאל שלו מטורף".


כל מועדוני הפאר בעקבותיו (Gettyimages)

ג'רארד ערך את הבכורה בליברפול בגיל 18, ולקח לו מספר חודשים כדי להיכנס לעניינים. בלינגהאם תפס פיקוד כבר בגיל 16, וגם אם מדובר בקבוצת מרכז טבלה בליגת המשנה מדובר בנסיקה מטאורית בכל קנה מידה. קלוטט נותן לו אשראי בלתי מוגבל, ואף משתמש בו במגוון תפקידים, כי יכולותיו של הנער מגוונות מאוד. אחרי שהצטיין כקשר מרכזי קלאסי, הוא נוסה גם באגף הימני ובאגף השמאלי – ועשה עבודה מזהירה גם במשבצות אלה. עדיין מוקדם להכריע לגבי העמדה האופטימלית שלו, ואולי בכלל אין כזו. שחקני כלבו שמסוגלים להשתלב במערך במספר תפקידים מוערכים מאוד, קל וחומר בקבוצה כמו דורטמונד – אשרף חכימי, המושאל מריאל מדריד, שיחק כמגן ימני, מגן שמאלי, קשר ימני, קשר שמאלי, קיצוני ימני וקיצוני שמאלי. אולי גם בלינגהאם יתאים לכך.

דניאל דודס, שהדריך את בלינגהאם בנבחרות הצעירות של אנגליה, גאה מאוד בדור הצעיר בממלכה, אבל בלינגהאם בולט מאוד לדעתו אפילו בהשוואה לכישרונות גדולים אחרים. "השליטה הטכנית של ג'וד בכדור מופלאה. האופן בו הוא נע על המגרש נהדרת. הוא חכם מאוד, מבין את המשחק טקטית הרבה מעבר לגילו, ותמיד רוצה ללמוד עוד. הוא יודע לא רק מה לעשות עם הכדור, אלא גם איפה להיות בלעדיו. מעולם לא ראיתי שחקן כמוהו", הוא אומר.

נכון לעכשיו, נטל בלינגהאם חלק ב-34 משחקי ברמינגהאם בכל המסגרות, כבש ארבעה שערים ובישל פעמיים. מעולם לא היה בכדורגל האנגלי שחקן בן 16 עם מספר הופעות כה רב בקבוצה בוגרת, והוא אפילו עדיין לא רשאי לחתום על חוזה מקצועי עד גיל 17. כעת, אם להאמין לדיווחים במקורות מהימנים מאוד בגרמניה, החוזה הזה יהיה בדורטמונד, והוא יצטרף לצוות יוצא דופן של כוכבים צעירים מאוד.

אי אפשר לדעת אם סאנצ'ו יישאר בבורוסיה בקיץ, וקשה גם להתנבא עד מתי יחזיקו הצהובים-שחורים בשירותיו של הולאנד, אבל תארו לעצמכם את הקבוצה האפשרית בעונת 2020/21. בלינגהאם בן ה-17 בקישור המרכזי, סאנצ'ו בן ה-20 מימין, ריינה בן ה-18 משמאל והולאנד בן ה-20 בחוד. זה לא חלום. זו יכולה להיות המציאות. זו יכולה להיות הקבוצה הצעירה הטובה ביותר בתבל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי