צעירים חסרי מנוח: שיתוף הפעולה בין סאנצ'ו להולאנד מצית את הדמיון

ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו
ארלינג הולאנד, ג'יידון סאנצ'ו | INA FASSBENDER / Contributor

ההתקפה של בורוסיה דורטמונד בלתי ניתנת לעצירה ומי שאחראיים לכך הם שני ילדים בני 19 שמסוגלים לקרוע את ההגנה של פריז סן ז'רמן לגזרים. יוכין על הצמד הכי מלהיב באירופה

(גודל טקסט)

בשלהי 2019, נפוצו בצהובוני אנגליה הדיווחים לפיהם תנסה מנצ'סטר יונייטד לבצע שתי החתמות גדולות בחלון ההעברות של ינואר. הכוכבים בראש הרשימה היו ג'יידון סאנצ'ו וארלינג הולאנד, ואם יש אוהדים שהאמינו לשמועות הם ניסו לדמיין את שיתוף הפעולה החלומי הזה בין שני השחקנים הנוצצים ביותר שנולדו בשנת 2000. ובכן, לא צריך לדמיין – אפשר לראות אותו בפעולה, אבל לא באולד טראפורד. סאנצ'ו נשאר בדורטמונד, הולאנד הצטרף אליו מזלצבורג, והצמד הזה התחבר טוב יותר מהציפיות האופטימיות ביותר של מעריציהם המושבעים. ההתקפה של בורוסיה בלתי ניתנת לעצירה בשבועות הראשונים של העשור החדש.

אין עוד קבוצה עם צמד טינאייג'רים כזה. ריאל מדריד יכולה להתגאות בשני הברזילאים, ויניסיוס ורודריגו, אך הם טרם ביססו את עצמם בהרכב הראשון, ובוודאי לא מקבלים הזדמנויות רבות לשתף פעולה. בעצם, הם מתחרים על אותה משבצת. בדורטמונד, שני בני ה-19 הם המובילים. הם אמורים לסחוף את הקבוצה להישגים, וגם מקבלים את רוב הכותרות. הם שמים בצל את כל יתר חבריהם, אשר גם הם שחקנים מעולים בפני עצמם. החיוכים הזוהרים שלהם הפכו במהרה לסמל המסחרי של הצהובים-שחורים, ובזכותם זו אחת הקבוצות הפופולריות ביותר כיום. כיף לצפות במשחקי דורטמונד, וההנאה מובטחת.

למעשה, ההנאה גדולה במיוחד עבור חובבי הכדורגל הנייטרלים, כי הגנת בורוסיה חדירה מאוד, והיא עלולה לספוג בכל רגע נתון. מהעבר השני, היא גם מאיימת לכבוש בכל רגע נתון. וכך, מתקבלים משחקים עם ממוצע שערים פנטסטי, לרוב לזכות החניכים של לוסיאן פאבר. זה החל עם קאמבק מטריף ל-3:5 באאוגסבורג, כאשר הולאנד הבקיע שלושער כמחליף, והכיבוש הראשון שלו היה, באופן טבעי, מבישול של סאנצ'ו שהוסיף מיד גם שער משלו. זה נמשך עם 1:5 על קלן, בו ביסס האנגלי את הניצחון עם בישול ושער, ואז נכנס הנורבגי והצטיין עם צמד. במשחק השלישי, מול אוניון ברלין, הולאנד כבר פתח והבקיע שוב צמד. סאנצ'ו תרם כהרגלו שער ובישול בניצחון 0:5, ודורטמונד הפכה לקבוצה הרביעית בלבד בתולדות בונדסליגה שכבשה שלוש חמישיות רצופות.


שיתוף פעולה חלומי. ארלינג הולאנד וג'יידון סאנצ'ו (Gettyimages)

צבירת הנקודות נעצרה בהפסד דרמטי 4:3 בלברקוזן, אשר הדגיש – בדיוק כמו בחגיגה באאוגסבורג – את המחדלים הגדולים בעורף, אך מבחינה התקפית הכל עדיין היה נפלא. סאנצ'ו בישל למאטס הומלס, והולאנד שבת לשם שינוי מהבקעות, אך הפגין יכולת נהדרת. לבסוף, ביום שישי האחרון פירקה הלהקה הסוחפת את פרנקפורט 0:4. גם סאנצ'ו וגם הולאנד הבקיעו.

בסך הכל, עומדת דורטמונד על 4.4 שערי זכות למשחק ליגה מאז תחילת השנה. הולאנד שם שמונה כדורים ברשת ב-305 דקות על הדשא, כלומר ממוצע של שער כל 38 דקות. את הסטטיסטיקה של סאנצ'ו צריך לספור מתחילת העונה, והוא שלישי בכיבושים עם 13, כאשר רק רוברט לבנדובסקי וטימו ורנר לפניו. במקביל, יש לו 13 אסיסטים, כאשר רק תומאס מולר לפניו. הוא מעורב ישירות ב-26 שערים ב-20 משחקים, וזאת מבלי לספור את המסירות שלפני הבישול, בהן מצטיין האנגלי, כי הוא מהנדס את ההתקפות. הוא השחקן הצעיר ביותר בהיסטוריה של בונדסליגה שהגיע לרף 25 השערים.

"מצאתי מיד שפה משותפת עם ג'יידון", מתלהב ארלינג, וזה לא מפתיע. הנורבגי הוא חיית רחבה עם תנועה אדירה ללא כדור וחוש מפותח מאוד למיקום הנכון. סאנצ'ו מתמחה במסירות זהב שמאתרות שחקנים שנמצאים בעמדות כיבוש. הוא פורח, כמובן, גם ללא חלוץ מטרה קלאסי, אך עם הולאנד על הדשא כישוריו באים לידי ביטוי אפילו יותר. הסקורר גם מספק לו אופציית מסירה באופן מתמיד, וגם מושך לעברו את תשומת הלב של שחקני ההגנה. עם הכדרור המיוחד והמהירות המסחררת, האנגלי מסוגל להגיע למצבי הבקעה רבים יותר בעצמו, ולבשל עוד יותר לחבריו. הצמד הזה מגדיר את משחק ההתקפה של דורטמונד, והשותפים הנוספים נכנסים היטב לפאזל – אשרף חכימי, רפאל גריירו, טורגן הזאר, יוליאן בראנדט ומרקו רויס.


לא פלא שהם מצאו שפה משותפת (Gettyimages)

סאנצ'ו הוא עילוי, ואפילו תומאס מולר – שחקן חכם באופן יוצא דופן – מעריך אותו במיוחד על תבונתו. "ג'יידון נדיר, כי הוא תמיד יוצר מצבים בזכות הטכניקה, המהירות והכדרור. יש עוד שחקנים עם תכונות כאלה, את סאנצ'ו טוב מהם בזכות קבלת ההחלטות המדהימה שלו", אומר כוכב באיירן מינכן. ואם מולר, אשר יודע לקבל החלטות תוך שבריר שניה טוב מרובם המוחלט של השחקנים, קובע זאת – הוא בוודאי צודק. לא לחינם חזר הגרמני הוותיק לפרוח כאשר קיבל מחדש את חופש הפעולה מהמאמן האנסי פליק. הוא מספק את התחמושת ללבנדובסקי, לסאנצ'ו יש כעת כתובת בדמות הולאנד.

כעת המפלצת ההתקפית הזו מגיעה לליגת האלופות – המגרש האהוב של הולאנד שהבקיע שמונה שערים בששת משחקי שלב הבתים במדי זלצבורג. גם סאנצ'ו נהנה מאוד העונה בצ'מפיונס-ליג, עם שני שערים ושני בישולים חיוניים. הוא זה שסיפק את האסיסט לחכימי בדרך להשלמת הקאמבק הגדול ב-2:3 על אינטר במחזור הרביעי. הוא זה שבישל והבקיע במחזור הנעילה ב-1:2 על סלביה פראג והבטיח את הכרטיס לשלב הבא על חשבון הנראזורי. ועכשיו, פריז סן ז'רמן עומדת בדרכם, וגם קיילור נבאס היציב חושש מאוד. החוד של דורטמונד עלול לקרוע את ההגנה של אלופת צרפת לגזרים. מנגד, החוד הנהדר של הפריזאים צפוי לאתר חורים רבים מאוד בעורף הגרמני. קשה לחזות מי יבקיע יותר, אבל אינספור הזדמנויות ליד שני השערים מובטחות בהחלט.

סביר להניח שרוב האוהדים הנייטרלים יהיו לצד דורטמונד, ויקוו להמשך החגיגה של סאנצ'ו והולאנד. מי יודע כמה זמן שיתוף הפעולה המופלא הזה יימשך? דיווחים מחודשים גורסים כי האנגלי יעבור לפרמיירליג בקיץ, עם תג מחיר של 125 מיליון יורו לפחות. גם על הולאנד צפויה מלחמה כבר בקיץ הקרוב, אם כי מובן לו שלא כדאי לקפוץ שוב ממקום למקום. למעשה, הולאנד הגיע לדורטמונד בין היתר בזכות ההצלחה של סאנצ'ו. בחירתו של האנגלי לעזוב את מנצ'סטר סיטי הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, והנורבגי הבין היטב שיקבל אף הוא את הבמה באופן מיידי. מבחינת שניהם, יהיה סיכון לא מבוטל במעבר לתחנה הבאה, אך ברור כשמש שהמעבר הזה יגיע מתישהו. וכל עוד הם ביחד, צריך ליהנות מהם.

חוץ מזה, עוד מעט הם כבר לא יהיו טינאייג'רים. סאנצ'ו יחגוג 20 בחודש הבא, הולאנד יהיה בן 20 ביולי. בקרוב כבר נתייחס אליהם כאל כוכבים מוכרים ומבוססים, ולא כאל נערים שפרצו לתודעה ברעש גדול. בינתיים הם עדיין נערים, וגילם המצטבר עולה רק מעט על גילו של טיאגו סילבה. כמה פעמים הם יביכו את הברזילאי?


כל עוד הם ביחד, צריך ליהנות מהם (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי