הניצחון הכי משמעותי מאז עזיבת פרגוסון: סיכום הדרבי של מנצ'סטר

play פרננדס ורשפורד חוגגים ניצחון יוקרתי
פרננדס ורשפורד חוגגים ניצחון יוקרתי | Shaun Botterill / Staff
עם מהפך תוך שלוש דקות: 1:2 אדיר ליונייטד על סיטי בדרבי של מנצ'סטר 05:57

התוצאה ובעיקר הדרך משקפות את הרוח של טן האח הפנטסטי. השנה מנצ'סטר יונייטד לא תתמודד כנראה על האליפות, אבל בעונה הבאה היא עשויה לחזור לדרבי הזה ולראות בו את נקודת המפנה של השנים האחרונות. אורי אוזן, פרשן המשחק, מסכם

(גודל טקסט)

הדרבי הקודם של מנצ'סטר, ב-2 באוקטובר, הסתיים בניצחון מוחץ של סיטי 3:6, אבל עוד לפני המפגש הנוכחי בין השתיים באולד טראפורד היה ברור שהפעם יהיה כאן משחק שונה לחלוטין. אז זו הייתה תחילת הדרך של טן האח, כריסטיאנו רונאלדו היה בסגל, אמנם לא בהרכב אך רוחו שררה על אלה שכן שיחקו. באותם זמנים נראה היה שהפער בין הקבוצות הוא בלתי סגיר, לפחות בטווח המיידי.

מאז עברנו לא מעט. יונייטד השתפרה, הייתה פגרת מונדיאל, רונאלדו כבר לא פה. יונייטד הגיעה במומנטום טוב יותר, בזמן שעבור סיטי הדברים מתנהלים בעצלתיים.

ברונו פרננדש והחברים | רויטרס

 יונייטד נכנסה טוב למשחק. מלכתחילה היה ברור שהיא תוותר על הרצון להיות דומיננטית יותר עם הכדור, ובפועל סיטי אולי שלטה, אבל השדים האדומים היו קרובים יותר לשער במחצית הראשונה. לאחר ההפסקה עשה פפ גווארדיולה כמה שינויים ודחף את המשחק לכיוון של ווקר, מחרז ודה בריינה. דרך השינוי הזה סיטי הגיעה ללא מעט מצבים של שלושה מול שניים. פפ הכניס את ג'ק גריליש, חילוף שהשתלם לו בפעם השנייה ברציפות (בניצחון על צ'לסי הוא בישל למחרז לאחר שנכנס) עם שער יתרון. 

טן האח, מצדו, הגיב, הכניס את גרנאצ'ו המוכשר ובא על שכרו בדקה ה-79 עם המהלך המדובר של המשחק. קסמירו מסר לראשפורד שהיה בנבדל, והכדור ברח לברונו פרננדש, שכבש. שופט הקו הרים דגל, אבל לאחר שדיבר עם השופט הוחלט לאשר את השער, לטעמי בצדק, משום שהנוכחות של ראשפורד לא השפיעה על המהלך.  

בכדורגל, כמו בכדורגל, המשחק השתנה ברגע. גרנאצ'ו הכין לרשפורד, שהבקיע ושם את יונייטד במרחק של נקודה מסיטי, אבל זה לא רק הפער הקטן בין השתיים בטבלה. מדובר ברגע של שינוי דינמיקה שהוא, אולי, המשמעותי ביותר מאז שאלכס פרגוסון עזב. כן, זה הישג חשוב ויוקרתי מאוד, אבל הוא הרבה יותר גדול מעוד ניצחון על סיטי. המשחק הזה מראה שיונייטד פה כדי להישאר.

הרבה יותר מעוד ניצחון. אריק טן האח חוגג
הרבה יותר מעוד ניצחון. אריק טן האח חוגג | Ash Donelon / Contributor

האם זה יספיק לאליפות? לטעמי לא, לא השנה. יונייטד בכיוון נכון, אבל הסגל עדיין לא שלם. כאדם שמאמין בתהליכים, אני חושב שהמועדון עובר תהליך בריא, אבל הוא צריך עוד שחקן או שניים בחלק הקדמי, חיזוק שיעזור לרשפורד, ישדרג את המערכת וייתן יותר עומק. בשנה הבאה ייתכן שיונייטד כבר תהיה שם, כשלאחר חיפושים רבים יש לה סופסוף מאמן שמתאים את עצמו למה שיש, הוא מגוון, טקטי ואיכותי בצורה בלתי רגילה, מאמן שלמד מגווארדיולה והתעלה על מורו ורבו. 

המשחק הבא של מנצ'סטר יונייטד יהיה במגרש הקשה של קריסטל פאלאס. "היום נחגוג ומחר נתכונן, אחרת כל מה שעשינו אפשר לזרוק", אמר פרננדש בסיום. אפשר לסמוך על טן האח שיוריד את השחקנים לקרקע, ועדיין – אין להמעיט בחשיבות הניצחון המכונן הזה. אולי בעוד שנה, כשיונייטד תתמודד על התואר, נחזור אליו. 

כך או אחרת, מנצ'סטר יונייטד חזק בטופ 4 ובתמונת ליגת האלופות. כרגע נראה שהכיוון שלהמאוד נכון והיא תישאר הצלע השלישית שמדגדגת את הצמרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי