צומת דרכים: לאן הקריירה של שון וייסמן הולכת?

play
חלוץ ויאדוליד שון וייסמן | GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.1 06:53

התפוקה שירדה העונה אחרי שהיה גיבור העלייה, הטרגדיה המשפחתית שלקחה לו את הקרדיט בהרכב והחיזורים מקבוצות ליגת המשנה בספרד. החלוץ הישראלי נמצא בנקודה בה הוא רוצה דקות משחק ולהוכיח שמקומו בלה ליגה. מול אתלטיקו מדריד (19:30), הוא ינסה להראות לכולם שהוא ראוי

(גודל טקסט)

ריאל ויאדוליד חווה משבר עמוק בהתקפה, לא כבשה בשלושת ההפסדים שנרשמו לחובתה מאז חזרת הליגה הספרדית מפגרת המונדיאל, ובסך הכל השיגה העונה 13 שערים בלבד ב-17 מחזורים. המצב העגום דירדר אותה למאבקי התחתית, ובינתיים נאלץ המועדון בעיקר להתרפק על זכרונות העבר. אז אתמול חגגו בחשבון הטוויטר הסגול-לבן את השער המהיר בתולדות הליגה, שנכבש על ידי חוסבה יורנטה בדיוק לפני 15 שנה. 7 שניות ו-22 מאיות השניה עברו בין שריקת הפתיחה לרגע בו נשק הכדור של חלוץ הבאסקי לרשת של אספניול ממסירה של ויקטור, בדרך לניצחון 1:2 – וזו היעילות שהקבוצה היתה מעדיפה לראות גם בהווה. "הראשון שיגיב יזכה בחולצה החתומה בידי כל שחקני הסגל", הבטיחה ויאדוליד בטוויטר. אחד האוהדים הגיב כעבור מספר דקות: "אני לא יכול לזכות כי איחרתי, אז אגיד לכם רק דבר אחד – אל תתנו לשון וייסמן ללכת".

וזו בדיוק האמירה שמשקפת במדויק את דעת הקהל ביציעי איצטדיון חוסה סורייה. התקשורת המקומית מלאה בדיווחים על עזיבתו הקרובה של החלוץ הישראלי, אבל האוהדים מתנגדים לכך נחרצות. יש קונצנזוס כמעט מוחלט לפיו וייסמן חייב להישאר ולקבל דקות משחק רבות יותר, ופעולות ההנהלה נגדו מתקבלות באכזבה, תסכול, ואפילו עוינות. שון הוא אחד השחקנים האהובים ביותר בעיר, ואם אכן יחליט המועדון להיפרד ממנו, זה לא יעבור בשקט – במיוחד אם הדבר לא יביא לשיפור בחלק הקדמי. לקהל הגדול שעומד מאחורי וייסמן אין ספק שהוא לא האשם בבצורת, או לכל הפחות אינו האחראי המרכזי.

שון וייסמן שחקן ויאדוליד חוגג שער
האוהדים בצד שלו. וייסמן חוגג | אימג'בנק GettyImages, Angel Martinez

תפוקתו של הישראלי העונה באמת לא מזהירה בלשון המעטה. אחרי שהפציץ 20 פעמים בליגה השניה בעונה שעברה, והיה אחד הגיבורים הגדולים של קמפיין העליה, מצא וייסמן את הרשת פעם אחת בלבד העונה, והיה זה די מזמן – בניצחון 0:1 על אלמריה בתחילת ספטמבר. עם זאת, יש הבדל קריטי נוסף בין שתי העונות המדוברות. אשתקד היה וייסמן הבאנקר האולטימטיבי בהרכב של המאמן פאצ'טה, פתח ב-37 משחקי ליגה, והגיבוי המוחלט איפשר לו לפתח ביטחון עצמי גבוה. העונה, במקום להמשיך להאמן בו, בחר פאצ'טה לדחוק את הישראלי הצידה כבר בשלב מוקדם של העונה, העניק עדיפות לסרחיו גווארדיולה ולסרחיו ליאון, והמצב החמיר כאשר לבעיה המקצועית של וייסמן נוספה הטרגדיה האישית.

מות סבו האהוב של החלוץ היווה מכה דרמטית מאוד עבורו, והמועדון אמנם העניק לו את החופשות על מנת לחזור לישראל ולהיות עם המשפחה, אך לא בדיוק התחשב במצבו הנפשי העדין כאשר חזר לפעילות. ניתן היה עקרונית לגלות סבלנות רבה יותר, במיוחד לאור העובדה כי גם גווארדיולה לא כבש העונה אפילו פעם אחת.

כאשר מצא וייסמן את הרשת במשחק מול יריבה נחותה בגביע מיד אחרי פגרת המונדיאל, אפשר היה לנסות להחזירו למסלול הנכון, אבל המאמן בחר להשאירו מחוץ להרכב – פרט למפגש מול אלאבס בסיבוב הבא בגביע, בו הפסידה הקבוצה 1:0 ושוב לא הבקיעה. במחזור האחרון, שולב וייסמן כמחליף כבר במחצית הראשונה בעקבות הפציעה של קנדי, אבל ויאדוליד רשמה הפסד 1:0 אחד, ואחרי התרבו הדיווחים על פרידה מתקרבת. הסגולים-לבנים מנסים להעזיב כעת גם את גווארדיולה, ומחפשים לפי המקורות המקומיים חלוץ חדש בתקווה שיושיע אותם מירידה, אך נכון לעכשיו אין שום דבר ממשי באופק.

שון וייסמן חוגג עם סרחיו לאון ריאל ויאדוליד
מקבל עדיפות על פניו. סרחיו לאון | אימג'בנק GettyImages

"זה מצער, כי וייסמן היה אמור לקבל הרבה יותר קרדיט. 95 אחוזים מהאוהדים חושבים כך, וגם רוב העיתונאים. בהנהלה רוצים לחפש סקורר אחר, אבל הם לא מבינים שהבעיה הרבה יותר עמוקה. הקבוצה פשוט לא מתפקדת בהתקפה ולא מייצרת מצבים. האוהדים אוהבים את שון, ושון אוהב את האוהדים. הוא לא רוצה לעזוב, אבל מתוסכל מהמצב, ואולי יצטרך לעשות זאת. מבחינת המועדון זה יהיה הימור גדול, כי הוא הגיבור עבור היציעים, והמתח יאמיר אם יפגעו בו", מספר העיתונאי איגנסיו ביילאדור.

חוליו, אחד האוהדים שתומכים בחלוץ, טוען: "וייסמן האליל שעזר לנו לעלות ליגה וכבש 20 שערים. עכשיו דחקו אותו להיות השלישי בסדר העדיפויות ומונעים ממנו להוכיח את עצמו. מה הוא יכול לעשות? הזכרון של ההנהלה קצר מאוד, וזה פשוט לא בסדר, מה גם שאין מישהו ראוי שיחליף אותו".

איך או כך, גרנאדה מעוניינת מאוד להשיב את וייסמן לליגה השניה, שם יש לו רקורד הבקעה מוכח. האנדלוסים, שפיטרו בנובמבר את אייטור קראנקה, מתקשים לכבוש, והיו שמחים לקלוט את הישראלי כאן ועכשיו, אבל ויאדיוליד דורשת לפי הדיווחים 4 מיליון יורו. לגרנאדה אין אמצעים מסוג זה, ולכן הצדדים דנים כעת בהשאלה עם אופציית רכישה בהנחה שהקבוצה תעלה לליגה הבכירה. התסריט הזה אינו ודאי כלל בגלל מאזן החוץ העלוב שמותיר את גרנאדה במקום השביעי בשלב זה.

שון וייסמן חוגג עם שחקני ריאל ויאדוליד
ישוב לליגה השנייה על מנת להחיות את הקריירה? וייסמן | רויטרס

אלאבס, שירדה אף היא בעונה שעברה, מקדימה אותה כרגע – וגם היא מוזכרת כיעד אפשרי עבור וייסמן. נציגה נוספת מחבל הבאסקים, שירדה כבר ב-2021 ומועמד אף היא לכאורה לקלוט את וייסמן, היא אייבר.

אופציות מגוונות פתוחות, אם כך, אבל החלוץ היה מעדיף להישאר במקומו בויאדוליד, שם הוא מרגיש נוח בעיר ונהנה מאהבה גדולה. זה יוכל לקרות ככל הנראה רק אם מצבו ישתנה בימים הקרובים. הייתכן שהמהפך המיוחל יתרחש הערב דווקא במפגש המאתגר מול אתלטיקו מדריד?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי