חוק כלים שלופים: היתרון של סיטי תורגם לקרב אליפות משולש

play
מיקל ארטטה, פפ גווארדיולה | David Price / Contributor
ניצחון של אלופה: סיטי גברה 1:3 על ארסנל ועקפה אותה בדרך לראשות הטבלה 04:44

גווארדיולה הימר על מערך לא שגרתי, אבל האפשרויות לשנות, העומק והכלים ההתקפיים שיש לרשותו הפכו לחלוטין את המשחק והעניקו לסיטי ניצחון שהחזיר גם את יונייטד למאבק. ארטטה מתמודד לא רק עם משבר, אלא גם עם סגל קצר

(גודל טקסט)

ארסנל הגיעה למשחק מול מנצ'סטר סיטי עם יתרון של שלוש נקודות ומשחק ביד, אבל עם מומנטום שלילי, כשהיא עושה תשע נקודות מ-15 אפשריות. בשני המשחקים האחרונים בליגה כבשה שער והוציאה נקודה בכל אחד, וגם הפסידה לסיטי בגביע. מנגד, גם האורחת לא הגיעה בכושר טוב אחרי שמונה נקודות מ-15, אבל במשחק האחרון מול אסטון וילה היא הפגינה יכולת טובה, בעיקר במחצית הראשונה, מה שהביא אותה למשחק עם מעט יותר ביטחון.

המאזן בשנים האחרונות נוטה בצורה ברורה לכיוון סיטי. מיקל ארטטה מעולם לא ניצח את מורו ורבו פפ גווארדיולה, וזה עמד ברקע של המשחק. סיטי פתחה עם מערך שונה, כפי שפפ אוהב לעשות בעיקר במשחקים גדולים. יש שיקראו לכך התחכמות, אחרים יקראו לזה הברקה. הוא פתח עם שלושה בלמים – אקה, רובן דיאש ו-ווקר, שהוא מגן אבל מתופקד לא אחת כבלם, ובלי מגנים טבעיים. המערך שבו פתח הספרדי היה א-סימטרי – בהתקפה סיטי שיחקה עם ברנרדו בקישור וקו 3 מאחורה עם שלושה בלמים, ובהגנה ברנרדו היה מגן שמאלי דווקא באזור הכי טוב התקפית של ארסנל.

הצהרת כוונות. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | רויטרס

התותחנים פתחו בהרכב הרגיל שלהם, 4-3-3, עם ז'ורז'יניו במקום תומאס, וההפתעה היחידה בהרכב היציב – טומיאסו פתח בעמדת המגן הימני במקום בן וייט שלאורך כל השנה שיחק בהרכב וירד לספסל.

ארסנל נראתה לא רע בפתיחת המשחק, הניעה את הכדור, לחצה וסיטי לא נראתה טוב במערך הזה. זה היה המשחק שבו סיטי החזיקה הכי פחות בכדור בעידן פפ גווארדיולה – 36 אחוז, נתון מדהים בהתחשב בתפישה שלו – אבל בניגוד גמור למהלך המשחק, טעות של טומיאסו העניקה לדה בריינה את ההזדמנות שהיה צריך והוא העלה את סיטי ל-0:1. ארסנל לא הורידה את הראש, המשיכה להיות טובה יותר, סיטי לא איימה על השער לעומת שבעה איומים של המארחים, שאחד מהם הניב את שער השוויון של סאקה בפנדל.

במחצית השנייה פפ שינה את המערך, שיחק מעט יותר שמרני, הכניס את אקאנג'י די מהר ועבר ל-4-4-1-1 די סטנדרטי. סיטי השתלטה לחלוטין על המשחק, ארסנל נעלמה, והתמורה הייתה שני שערים, אחד אחרי כדור שהגיע לגריליש דרך הולאנד וגונדואן, והשער הנוסף היה מבצע של המוסר הטוב בעולם למסיים הטוב בעולם – דה בריינה להולאנד, שסיים את סיפור המשחק.

קיבלנו משחק ברמה מאוד גבוהה, וסיטי הראתה שעם כל הצליעה שלה בתחילת העונה והפסד הנקודות ורגעים פחות טובים, היא עדיין הקבוצה לנצח, הכי עמוקה ועם הסגל הטוב ביותר. בשלבים כאלה של העונה זה קריטי. ארטטה, מנגד, משתמש בסגל מאוד מצומצם, במעט מאוד שחקנים. ויירה כמעט לא מקבל הזדמנויות בהרכב בליגה, טרוסארד נכנס רק כמחליף בינתיים בזמן שהכושר של מרטינלי יורד, ז'סוס לא חוזר מהפציעה וכשאין לך את העומק בעונה כל כך ארוכה ומתישה, בזמן שארסנל גם תשחק בשמינית גמר הליגה האירופית, המחיר שנגבה מהקבוצה גבוה. ארטטה, כמו פפ, משתמש במשורה בחילופים, אבל לאחרון יש הרבה יותר עומק וזה מה שעשוי להכריע את האליפות לטובת סיטי.

בין הקבוצות יתקיים מפגש נוסף באיתיחאד. יהיה מעניין לראות אם ארטטה שוב ינסה לשלוט בכדור, שוב ינסה להיות דומיננטי, האם יפתח באותה צורה והאם בעקבות התקופה הלא טובה – נקודה מתשע – ימשיך באותו הרכב. מאבק האליפות פתוח, ויותר מכך, הניצחון של סיטי החזיר את מנצ'סטר יונייטד לעניינים, חמש נקודות בלבד מהמוליכה. מפה לשם, נוצר לנו מאבק אליפות משולש בליגה הטובה בעולם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי