אל תשנה את חוקי המשחק, ביבי: מכתב פתוח לראש הממשלה

play
נתניהו | אתר רשמי, אלכס קולומויסקי
נתניהו על המהפכה המשפטית: מחויב לתת את כל הגיבוי והתמיכה שנדרשים כדי להוביל להסכמות 21.02.23 01:07

תיקונים לחוקת השיפוט הכרחיים ובוצעו אפילו בענף שמרני כמו כדורגל, אבל מה שקורה במדינה הכי רחוק משם. אורי אוזן, כדורגלן לשעבר, מאמן ופרשן בהווה, מודאג ופונה בטור אישי לראש הממשלה: "אם לא תעצור את הטירוף זה יהיה הסוף שלנו, וזה יהיה עליך"

(גודל טקסט)

גדלתי בעולם הספורט, עולם הכדורגל. במגרש שלנו החוקים ברורים ושווים לכולם, בארץ בעולם. מי שטוב משחק (איפה שזה לא קורה לא צומח דשא). שום דבר לא רלוונטי – לא דת, עדה, גובה, צבע עיניים או דעות פוליטיות. לכולם מטרה משותפת וכולם פועלים יחד כדי להשיגה.

לפני כחודשיים, שמעתי השוואה מבריקה של ד"ר עידו באום, ראש מכון המחקר ע"ש לואיס ברנדייס לחברה, כלכלה ודמוקרטיה. תוקף טענתו של ד"ר באום היה ששופט, אדם שהוכשר לתפקיד ויודע את החוקים, לא באמת יכול להחליט על גורל משחק. מי הוא שיגיד מי מקבל כרטיס צהוב ועל מה? אם יש הרבה שטח אפור, בואו נבטל את הצהובים. ומה זאת אומרת כרטיס אדום? מי שמו לקבוע מי יהיה על המגרש? ומהי דיקטטורה? הרוב צריך לקבוע. ד"ר באום הציע שאם השופט מחליט על כרטיס אדום, נעשה הצבעה. הקהל והקבוצה שיש לה הכי הרבה אוהדים יקבעו האם יש או אין אדום. יותר מכך, למה בכלל יש שופט על המגרש? הוא רק מפריע. מה שאנחנו צריכים זה שהמאמן ימנה תשעה אוהדים, הם ימנו שופט והוא יחליט מה יקרה.

האם במצב כזה מישהו ישחק נגדנו? האם מתישהו בכלל ירצה לבוא לשחק פה? התשובה ברורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023
נתניהו | אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

ההקשר למה שקורה במדינה ברור. ביבי, למה אתה עושה לנו את זה? למה אתה מפרק את העם?? למה אתה קורע אותנו מבפנים? זה המשפט, זו נקמה, זה רצון לעשות דווקא?

ראשי שב"כ, ראשי מוסד, ראשי מל"ל, אלפי קצינים, מפקדים, אלופים, טייסים, ראשי מטה כללי = כולם טועים? כולם משקרים? כולם חלק ממחאה ממומנת ומתוזמנת? מאות כלכלנים, אנשי הייטק, בעלי חברות. אתה לא מוצא איש כלכלה אחד – אחד! – שיתמוך במהלך שאתה מוביל פה.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו – לא אתה, אלא זה של 2012 ו-2019 – שהגן בחירוף נפש על מערכת המשפט כי ידע שהיא שומרת עלינו בעולם, האם גם הוא טעה? ידידתנו הטובה מכולן, ארה"ב של אמריקה, אומרת לך לעצור, האירופאים נגד המהלכים. אין שטיח מספיק עבה וגדול שאפשר יהיה לטאטא את זה מתחתיו. ההפיכה הזאת שאתה מנסה להוביל תגמור את ישראל. היא מסוכנת לביטחון, לכלכלה, לעתיד שלנו כאן.

מה, כולם טועים? כולם אנרכיסטים? אלפי מדענים, רופאים, אנשי מחקר, זוכי פרס נובל, פאר היצירה שלנו, משפטנים, שופטים, אנשי רוח, שנמשיך? כי אין לזה סוף. יכול להיות שלכולם, מכל העדות והמינים, יש איזו מזימה חסרת תקדים נגדך?

ביבי, אתה, במשמרת שלך, תחסל את ישראל. יותר מכל חמינאי, נסראללה או חאלד משעל. אנחנו מדינת פלא, מדינה קטנה מוקפת אויבים, בלי אוצרות טבע אבל עם אוצר אנושי מדהים שהפך אותנו למעצמה בינלאומית, אימפריה אמיתית. ואימפריות מתפרקות רק מבפנים. השנאה, הפילוג, ההסתה, הקרע שאתה יוצר בעם גומרים אותנו. אתה קורע משפחות, מפריד בין חברי ילדות, מלהיט שנאה פנימית והכי גרוע – משתמש ביוהרה בטקטיקת הפרד ומשול כדי להנציח את שלטונך. וכשאני מדבר על יוהרה, אני מדבר על המוזיקה שהחיילים ששלחת לשטח לבצע את המהפכה מנגנים. ההתנשאות הבלתי נסבלת, הזחיחות, האגו המטורף, התחושה הקשה שהם נותנים לאלו שחושבים אחרת, אנשים טובים שמשלמים מיסים ומשרתים בצבא, תחושה שהשלטון שונא אותם, בז להם – הנזקים הללו ילוו אותנו עוד שנים ארוכות.

אורי אוזן
| אתר רשמי, אינסטגרם

כל מערכת צריכה תיקון, שיפורים, התאמות לתקופה. גם החוקה בכדורגל השתנתה עם השנים. קו הנבדל השתנה, הכניסו עזרים אלקטרוניים, הסיבות להוצאת כרטיסים צהובים ואדומים הותאמו לתקופה, אבל הכול נעשה במשורה, תוך יצירת הסכמות ועל מנת לשפר את המשחק. זה לא קרה בדרך שאתה מוביל אותנו אליה – בבום, ללא הידברות, ללא מחשבה על העתיד ובלי איזונים ובלמים שהם בסיס הדמוקרטיה.

שבעים וחמש שנה ניצחנו פה הכול. מלחמות שאף אחד לא נתן לנו סיכוי לנצח בהן, משברים פנימיים, מהפכים פוליטיים, אתגרים כלכליים, חברתיים. אבל אם לא תעצור את הטירוף, זה יהיה הסוף שלנו כעם יחיד ומיוחד וזה יהיה עליך. לא על רוטמן, לא על לוין – עליך. מאה אחוז עליך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי