על המפה: נציגות רחבה לליגת העל במשחקי הנבחרות בסופ"ש

play
שחקני מכבי חיפה פרנזי פיירו, עבדולאי סק | GettyImages, Jonathan Moscrop
ארבעה פנדלים, הרחקה ומהפך מרשים: מכבי חיפה גברה 1:2 על מ.ס. אשדוד 06:05

מרומניה, דרך סנגל ועד גוואדלופ. 22 שחקנים מישראל יצאו לייצג 14 נבחרות ברחבי הגלובוס. מגן סכנין מול צ'וקי לוסאנו, סק בעקבות הכרטיס לאליפות אפריקה והתרומה של הליגה הלאומית. התמונה המלאה

(גודל טקסט)

ליגות הכדורגל ברחבי העולם יצאו לפגרה קצרה ופינו את הבמה בימים הקרובים למשחקי נבחרות. בזמן שישראל מתכוננת למפגשים עם קוסובו ושוויץ, לא פחות מ-22 כדורגלנים שמשחקים בשתי הליגות הבכירות שלנו יצאו לייצג 14 נבחרות שונות. תמונת מצב לקראת ימים עמוסים במשחקים בינלאומיים.

להפועל חיפה יש ארבעה נציגים במשחקי הנבחרות השבוע, אבל זה לא אומר הרבה כי גם קבוצות פלייאוף תחתון כמו הפועל תל אביב, בני סכנין ועירוני קרית שמונה שלחו הרבה שחקנים לנבחרות. מכבי חיפה עם שלושה ומכבי תל אביב היא בין הקבוצות שלא מיוצגות בנבחרות הבוגרות (רארש איליה הוזמן לצעירה של רומניה). הפתעה מסוימת מגיעה מהליגה הלאומית, בה משחקים ארבעה שחקנים שקיבלו זימונים.

שחקן נבחרת מולדובה יון ניקולאסקו
בירוקרטיה תמנע את שיתופו נגד כמבי חיפה. ניקולאסקו | רויטרס

אירופה

מולדובה – יון ניקולאסקו הוזמן לסגל נבחרת מולדובה שתפתח את קמפיין מוקדמות יורו 2024 עם משחקי בית נגד איי פארו (יום שישי) וצ'כיה (יום שני). בסגל של המאמן סרגיי קלשצ'נקו, מופיע עוד שחקן "ישראלי": ארתור קראצ'ון מהפועל כפר סבא.

ליטא – קשה למצוא סבב זימונים לנבחרת ליטא שלא נכלל בו שחקן מליגת העל הישראלית ובזה הנוכחי יש שלושה: השוערים זיגוס ברטקוס (עירוני קרית שמונה) ואמיליוס זובאס (הפועל תל אביב) ושחקן הכנף ארווידאס נוביקובאס (הפועל חיפה). למעשה כל שלושת הליטאים שמשחקים בליגת העל, הוזמנו למשחקי החוץ נגד סרביה ויוון במוקדמות יורו 2024.

בלארוס – פאון הוא לא הנציג היחיד של ליגת העל ב"בית הישראלי". הבלארוסים יארחו את שוויץ (בסרביה) ביום שבת ויתארחו ברומניה ביום שלישי. בסגל נמצאים בלם הפועל חיפה, דניס פוליאקוב, ושחקן ההתקפה של עירוני קרית שמונה, איבן בכר.

מונטנגרו – אלכסנדר בולייביץ' הגיע להפועל תל אביב מהליגה הבלגית בין היתר כדי לצבור דקות משחק ולהוכיח שיש לו מקום בסגל הלאומי ובינתיים זה עובד לו. הקשר הוזמן למשחקים נגד בולגריה וסרביה, זימן ראשון אחרי שנתיים.

בולגריה – פלאמן גלאבוב ממכבי נתניה ויוני סטויאנוב מסקציה נס ציונה, הפכו לחלק קבוע מהנבחרת מאז שמלאדן קרסטאיץ' מונה למאמן. שניהם הוזמנו גם הפעם, כשבולגריה תשחק נגד מונטנגרו והונגריה במוקדמות יורו 2024.

*** אדריאן פאון מהפועל באר שבע הוזמן לסגל של נבחרת רומניה, אבל נגרע ממנו בגלל פציעה.

אלכסנדר בולייביץ', שחקן נבחרת מונטנגרו
אלכסנדר בולייביץ', שחקן נבחרת מונטנגרו | אימג'בנק GettyImages, Filip Filipovic/MB Media

צפון ומרכז אמריקה

סורינאם – פביאן ספורקסלדה מבני סכנין ילבש את מדי נבחרת סורינאם במשחק ליגת האומות המסקרן נגד מקסיקו בלילה שבין חמישי לשישי. צ'ארון שרי הוזמן בעצמו למשחק, אבל ביטל את הגעתו בגלל מה שהוגדר על ידי ההתאחדות הסורינאמית כ"סיבות אישיות". המאמן, שחקן העבר האגדי ארון וינטר, הזמין גם את חלאופילו פלייטר מהפועל רמת גן. פלייטר מרוחק שני שערים מלהפוך למלך שערי הנבחרת בכל הזמנים (כרגע יש לו 13).

גוואדלופ – כמו חברו לבני סכנין ספורקסלדה, גם אנז' פרדי פלומן ישחק בליגת האומות של צפון ומרכז אמריקה. שחקן הכנף הוזמן לצמד המשחקים של גוודאלופ נגד אנטיגואה וברבודה וקובה, בדרג ב' של המפעל. את גוודאלופ מאמן ז'וסלן אנגלומה הגדול.

האיטי – האקשן הישראלי בליגת האומות של צפון ומרכז אמריקה יימשך עם המשחקים של האיטי נגד מונטסראט וברמודה. בסגל נמצאים שני החלוצים החיפאים, פרנזי פיירו ממכבי וקארנז'י אנטואן מהפועל. גם לליגה הלאומית יש ייצוג: הבלם ג'ימי אלכסיס שמככב בעונה המוצלחת של הפועל פתח תקוה.

חלוץ נבחרת האיטי פרנזי פיירו
חלוץ נבחרת האיטי פרנצדי פיירו | GettyImages, CHANDAN KHANNA/AFP

אפריקה

אוגנדה – בלם מ.ס. אשדוד, טימותי אוואני הוזמן לסגל לצמד משחקים נגד טנזניה במוקדמות אליפות אפריקה (24 ו-28 במרץ). אוואני צפוי לפתוח ולצבור הופעות מספר 40 ו-41 במדים הלאומיים.

גינאה – אנטואן קונטה אמנם לא ממש מבלה על הדשא בהפועל תל אביב, אבל הוא זומן לצמד המשחקים נגד אתיופיה במוקדמות אליפות אפריקה. המשחקים בבית שכולל גם את מצרים ומלאווי, יתקיימו ביום שישי וביום שני.

סנגל – עבדולאי סק שנמצא בכושר נפלא במכבי חיפה, חזר לסגל של המאמן אליו סיסה. הוא הוזמן לשני המשחקים נגד מוזמביק במוקדמות אליפות אפריקה, ביום שישי בדקאר וביום שלישי במאפוטו. 6 נקודות בשבוע הקרוב יבטיחו לסנגל העפלה.

ניז'ר – כמו סק, גם חברו למכבי חיפה, עלי מוחמד, הוזמן לשחק במוקדמות אליפות אפריקה. הקשר של נבחרת ניז'ר לא כשיר לגמרי, אבל התעקש לצאת לצמד המשחקים החשובים של נבחרתו נגד נגד אלג'יריה החזקה.

ליבריה – מוחמד קמארה שמרשים בהפועל חיפה בשבועות האחרונים, אמור לרשום הופעת בכורה במדים הלאומיים. ליבריה תפגוש את דרום אפריקה לצמד משחקים בבית שכולל שלוש נבחרות וממנו עולות שתיים לאליפות. מרוקו כבר רגל וחצי שם.

סיירה לאון – עמנואל סמדיה מהפועל ראשון לציון הוא הנציג הרביעי של הליגה הלאומית שקיבל זימון לנבחרות שלו. סיירה לאון תערוך שני משחקים נגד סאו טומה ופרינסיפה במוקדמות אליפות אפריקה.