אולי מספיק טוב לגביע, לא לאליפות: מה מכבי ת"א הבינה בטדי

play
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי | דני מרון
יובאנוביץ' וזהבי סידרו למכבי ת"א 0:2 על הפועל ירושלים 03:32

קראנקה פתח מול הפועל ירושלים בהרכב התקפי, שגם לא הצליח לייצר שערים ביתרון מספרי וגם לא היה אגרסיבי או חזק הגנתית. מוטי איוניר יודע: מול מכבי חיפה זה לא יספיק, ובטח שלא לצלחת אליפות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל ירושלים עלתה אתמול (שבת) למשחק הבית הראשון בתולדות המועדון במסגרת הפלייאוף העליון, אבל נכנסה להלם מוקדם מדי. המשחק נפתח עם השער הכי מהיר השנה בליגת העל, כשג'ורג'ה יובאנוביץ' כבש כבר אחרי 25 שניות משריקת הפתיחה, גם בעזרתו של שוער הפועל ירושלים אדבאיו אדליי שהגיב באיחור לבעיטה הלא חזקה. זה גרם לכך שירושלים נכנסה להלם של עשר דקות שבו הייתה יכולה מכבי תל אביב להגדיל את היתרון אבל לא עשתה זאת.

לאחר מכן הפועל ירושלים התעוררה ושיחקה טוב למשך כ-20 דקות, אבל אז אפשר היה לראות את הבעיה הגדולה ביותר שלה לאורך כל העונה: חוסר היעילות של הקבוצה בשליש האחרון של המגרש. אין לה גולר אמיתי, חלוץ שיודע להפוך הזדמנויות לשערים. גם אתמול היא לא הייתה מספיק מסוכנת בשביל לנצח את מכבי תל אביב.

הפועל ירושלים היא קבוצה מאורגנת ומאומנת ואתמול שוב אפשר היה להבחין בזה. בדקות שהיא שיחקה טוב בלט אווקה אשטה, שחקן בית אחד מתוך כמה שהמועדון הצליח לגדל, ובכך רושם הצלחה נוספת בתהליך הצמיחה שלו.

שחקני מכבי תל אביב דור פרץ, ערן זהבי, אייל גוסה, גבי קניקובסקי | דני מרון

אבל זה לא מספיק. למעט אותן דקות שבהן ירושלים שיחקה טוב, מכבי תל אביב הייתה עדיפה ולכן גם בסופו של דבר ניצחה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שעמית גלזר הורחק בדקה ה-54 ובכך הסיכוי של ירושלים לחזור למשחק נעלם לחלוטין.

מנגד, למכבי תל אביב יש את הבעיות שלה. היא פתחה עם שער מהיר ושיחקה לא רע בצד ההתקפי. ההרכב היה מאוד התקפי, עם גולסה, פרץ, קניקובסקי, דן ביטון, יובאנוביץ' וזהבי ששלטו באמצע ואיימו לא מעט פעמים על השער. למזלה של ירושלים, דווקא זהבי לא בעט אפילו פעם אחת לשער בחצי הראשון אבל התעורר בחצי השני ותרם שער נוסף.

איש המשחק שלי היה דן ביטון, שמוקם בכנף ימין של התקפת מכבי תל אביב אבל נכנס כל המשחק לאמצע, ניהל את המשחק, בעט לשער וחילק מסירות עומק נהדרות.

עם זאת, ההרכב הזה של קראנקה לא מספיק חזק הגנתית. למעט דור פרץ, אף אחד מהשחקנים הנוספים לא מספיק אגרסיבי, ומתקשה לחלץ כדור מהיריב. לכן הפועל ירושלים הצליחה בדקות הטובות שלה לחזור למשחק. במחצית השנייה לאחר הרחקת גלזר מכבי תל אביב שלטה לחלוטין במשחק ושער נוסף היה רק עניין של זמן, אבל גם זה לקח לה הרבה זמן.

מאמן מכבי תל אביב, אייטור קראנקה | דני מרון

הפועל ירושלים הגשימה את חלום הפלייאוף העליון ועכשיו נותר לה לנסות לצבור כמה שיותר נקודות. מכבי תל אביב מבינה שמה שנשאר לה העונה זה ניסיון לזכות בגביע המדינה, כשבקרוב מחכה לה חצי גמר מול בית"ר ירושלים, במפעל שיכול להעניק לה סיום עונה בצורה מכובדת כראוי למועדון גדול.

כי אתמול גם מכבי תל אביב הבינה שמה שיש לה לא מספיק לאליפות. שתי הקבוצות נפגשו בחודש שעבר, במשחק שבו הירושלמים ניצחו בבלומפילד. במפגש הקודם מכבי תל אביב הייתה לחוצה הרבה יותר כתוצאה ממאבק האליפות, שעכשיו נראה די אבוד. לכן באותו משחק (שלא היה שונה בהרבה, כי גם בו מכבי תל אביב הובילה והייתה צריכה להגדיל את היתרון) הקבוצה לא עמדה בלחץ ואיבדה ניצחון בטוח תוך כמה דקות. 

אתמול מכבי תל אביב הייתה בטוחה בעצמה הרבה יותר, ולמרות שהבטיחה את הניצחון רק בסיום הוא לא היה מוטל בספק לאורך כל המשחק. עם זאת, היא שיחקה במערך מאוד התקפי שיכול להיות מוצלח מול הפועל ירושלים אבל לא בטוח שהוא מספיק חזק ואגרסיבי למאבקים מול מכבי חיפה, הפועל באר שבע ואפילו בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים. בסך הכל, מכבי תל אביב קבוצה טובה, אבל גם אתמול אפשר היה לראות שלא מספיק טובה כדי לזכות באליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי