מירדן ועד הים: חובת ההוכחה של שועה בחצי גמר הגביע

play
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים חוגג שער | מאור אלקסלסי
שועה המשיך ללהטט, זהבי ענה עם צמד: 2:2 מלהיב בין בית"ר למכבי תל אביב 06:06

יוסי אבוקסיס ניהל לאורך כל העונה משחק חתול ועכבר עם הקשר והצליח להוציא ממנו את המקסימום - אבל הכל מתנקז לחצי הגמר בו הוא צריך לקבל ממנו הופעה שלמה גם מבחינה טקטית. וגם: המבחן הגורלי של תומא והתוכנית של בית"ר לעצירת זהבי ופרץ

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עונה מוצלחת ומוזרה יש לירדן שועה. הוא מעורב ב-20 שערים של בית"ר ירושלים, 4 שערים ו-16 בישולים, כאשר את מרבית המספרים הוציא לפועל בין מחזור ה-8 ל-19, עם 3 שערים ו-12 בישולים. עד המחזור השמיני הוא לא הגיע לעונה הזאת, אחרי המחזור ה-19 הוא נעלם ולא היה שם במאבקים החשובים על הכרטיס לפלייאוף העליון. במחזורים האחרונים הוא חזר לפרוח עם מספרים בפלייאוף התחתון.

ליוסי אבוקסיס אין תחליף ליצירתיות של שועה. אין לו הרבה שחקנים שיודעים מה לעשות עם הכדור, אפילו לא ברמה של להניע כדור בצורה נכונה ומסודרת. שועה היה סוג של פתרון, אבל כשהקבוצות היריבות למדו אותו, בית"ר נתקעה. מצד אחד שועה חזר לעצמו בשבועות האחרונים, מצד שני, זה קורה מול יריבות בפלייאוף התחתון כשבית"ר משחקת בצורה משוחררת ובלי לחץ. זה לא דומה בשום צורה למפגש חצי גמר גביע המדינה הערב (רביעי, 20:30) נגד מכבי תל אביב.

ירדן שועה בית"ר ירושלים
בית"ר תלויה בו באופן כמעט אבסולוטי. שועה | דני מרון

אבוקסיס פרגן לשועה לאחר המשחק נגד נס ציונה. הוא משחק איתו חתול ועכבר לאורך העונה – מרים אותו כשצריך, מוריד אותו שצריך, "מחליק" לו על איחור או התנהגות לא מקובלת, יודע איך לנהל ולווסת אותו. אבל הרבה לפני שאבוקסיס זקוק ממנו לבישול או בעיטה לשער הערב, צריך ששועה יעבוד על המגרש, יחזור לאחור עם המגן, ילחץ כשצריך, יתן גוף. כשבית"ר מגיעה כאנדרדוג, היא לא יכולה להרשות לעצמה שחקן שעובד פחות, אחרת היא תשלם על זה ביוקר. אבוקסיס מדבר עם שועה לא מעט בנושא ועורך גם שיחות עם דנילו אספרייה, יון ניקולאסקו ופרד פריידיי, כדי שיבינו שבלי התעלות שלהם גם בצד ההגנתי, הקבוצה לא תוכל לעשות את זה.

פריידיי זה סיפור. מבחינה פיזית הוא השחקן הכי משמעותי של הקבוצה בחלק הקדמי היום, אולי גם הכי רענן. אבוקסיס שקל לכלול אותו בהרכב, אך נראה שבסופו של דבר הוא לא יעשה זאת ויכניס את פריידי כחילוף הראשון בחלק הקדמי. בהגנה תרגל אבוקסיס אתמול את אוראל דגני ואורי דהן, אך גם סרגיי בורודין עשוי להיכנס להרכב ברגע האחרון, וגם אפשרות של לפתוח עם שלושה בלמים עדיין עומדת על הפרק.

החידה הגדולה לקראת המשחק הוא טרזייה תומא, השחקן שאבוקסיס לא יכול לדעת מה הוא יקבל ממנו. לתומא היו משחקים טובים לצד משחקים מזוויעים. הוא עובד על המגרש, אבל לפעמים מאבד כדורים בצורה שלומיאלית ומשחק לא חכם. במשחק נגד מכבי תל אביב כל איבוד כזה יכול לעלות ביוקר. אבוקסיס ביקש משחקני הקישור לשחק פשוט ולא להסתבך, להעביר מהר את הכדור להתקפה. המשחק הערב הוא סוג של מבחן לתומא לקראת העונה הבאה, משחק נפל שלו עשוי להביא לכך שבית"ר לא תמשיך איתו לעונה נוספת.

פרד פריידיי, שחקן בית"ר ירושלים
פרד פריידיי, שחקן בית"ר ירושלים | דני מרון

בבית"ר מנתחים את מכבי תל אביב לעומק כבר במשך שלושה ימים. צופים במשחקים שלהם, מדברים ומכינים את השחקנים. הייתה התייחסות גם למשחק הקודם בטדי (2:2) בו מכבי תל אביב לא מצאה פתרונות ב-11 שחקנים ודווקא אחרי הרחקת לוקאסן ב-10 שחקנים היא התחילה לשלוט ולהגיע למצבים. הדגש היה על הכנסות הכדור לזהבי, ההצטרפות של המגנים ודור פרץ וכמובן התמודדות מול משחק לחץ של מכבי תל אביב.

לפחות 14 אלף אוהדים של בית"ר יגיעו היום לאיצטדיון. אוהדים שמשוועים לכרטיס רוכשים כזה אפילו לתא הכסף ב-500 שקלים, רק כדי לא להפסיד את המשחק. הקבוצה יצאה אתמול לבית מלון בצפון בתחושות טובות, כשהשחקנים דרוכים ומאמינים בעצמם. "מכבי קבוצה יותר טובה מבית"ר השנה, אבל כולם באים לתת את הלב ואת המשחק הכי טוב שלהם השנה כדי שנוכל לעשות את זה. עם הדחיפה של הקהל שלנו, זה אפשרי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי