אחידות לאומית: הליגה הלאומית פותחת עונה שוויונית מתמיד

play
שלוש נקודות יקרות לכחולים. חבשי חוגג | לילך וייס
בדקה ה-88: הפועל פתח תקוה השלימה מהפך בדרך ל-1:2 על ריינה 02:54

ללא יורדת מאיימת מליגת העל, לפחות שש קבוצות מכוונות לעלייה. האתגר של קרית שמונה, המהפכות בבני יהודה ונס ציונה, ההתקדמות של טבריה ויפו והשאיפה של אום אל פאחם. המדריך לפתיחת העונה בלאומית

(גודל טקסט)

הליגה הלאומית ידועה בהיותה בלתי צפויה, אבל בשנים האחרונות הצליחה בדרך כלל לפחות יורדת אחת מליגת העל לחזור מיד תוך שנה. הפעם נראה ששני הכרטיסים מונחים על הדשא ומחכים להיקטף. עירוני קרית שמונה וסקציה נס ציונה אמורות להיאבק עליהם ונבנו לשם כך, אבל לא מציגות כרגע יתרון מובהק, כשבני יהודה לא רוצה להפוך לדיירת קבע בליגת המשנה וגם עירוני טבריה, מכבי קביליו יפו והפועל אום אל פאחם מפנטזות על קפיצת המדרגה.

שתיים מהן צריכות להתגבר שוב על היעדר מגרש ביתי וכך גם העולות החדשות איחוד בני שפרעם ומכבי הרצליה. מ.ס. כפר קאסם תמשיך אף היא לנדוד, אבל לפחות הפועל ניר רמת השרון שבה לגרונדמן.

שבעת מחזורי הליגה הראשונים יהיו בשעות הערב בימי חמישי ושני, כשהחל מהמחזור השמיני ישובו לשחק גם בשישי בצהריים.

עאייד חבשי, שי ברדה, בלם ומאמן עירוני קרית שמונה
| שלמה וייס

מאמן: שי ברדה

הצטרפו: שי בן דוד, כריסט אמימי, מוחמד חטיב, אביחי וודג'ה, דודי טויטו, דוד דגו, רועי זיקרי, מתן זלמנוביץ', אלפרדו סטיבנס, עלא ג'אפר, זיו לי.

בפעם הקודמת שירדה מליגת העל, עירוני קרית שמונה טיילה בלאומית וחזרה תוך שנה בזכות שחקני בית דוגמת תומר סויסה, ויאם עמאשה ואלרואי כהן, ואחרי עוד שנתיים כבר חגגה אליפות היסטורית. האם מתכונת העלייה המהירה תחזור על עצמה? שי ברדה ינסה להיות על תקן רן בן שמעון, כאשר צעירים כמו מוחמד אבו רומי ויאיר מדרכי, שהובילו את קבוצת הנוער לזכייה בגביע, מקווים לפרוץ גם בקבוצה הבוגרת. עאיד חבשי הפתיע כשבחר להישאר וינהיג את ההגנה, איזי שרצקי לא הפתיע כשנשאר למרות כל האיומים והמשיך להשקיע, ורוב השחקנים שהובאו מכירים היטב את הליגה. הזרים בסימן שאלה וגם ההיררכיה בהתקפה לא ברורה, אבל זה חומר שאמור להיאבק על העלייה.

רועי אנקווה מנכ"ל סקציה נס ציונה עם השוער דני עמוס
ירשום עוד עלייה? דני עמוס עם המנכ"ל רועי אנקווה | אתר רשמי, סקציה נס ציונה

מאמן: איציק ברוך

הצטרפו: דני עמוס, אמיר בן שמעון, בן כוואז, ליאור ברקוביץ', אמיר עגייב, יואב גביזון, יקוב סילבסטר, שון בוסקילה, עדן הרשקוביץ, ינאי דוד, אורי כהן, עילאי תומר, אמיר אלה

היורדת הנוספת החליפה כמעט את כל הסגל, כאשר רק ניסו קפילוטו, מיקי סירושטיין וליאל צ'אנה שרדו. איציק ברוך מונה למאמן אחרי שנים מוצלחות ביפו ובנה קבוצה מעניינת שלאור המצב השוויוני בליגה, יכולה לפנטז על עלייה שלישית בחמש שנים. זה תלוי רבות בכושר של יקוב סילבסטר (גם 50 אחוזים ממה שהראה בימי בית"ר ובני יהודה אמורים להספיק) וביכולת של דני עמוס (איימוס) בין הקורות אחרי עונה לא טובה במכבי פתח תקוה.

שי קונסטנטין, מגן עירוני טבריה
החתמה נוצצת. שי קונסטנטין | מאור אלקסלסי

מאמן: אלירן חודדה

הצטרפו: טל בומשטיין, שי קונסטנטין, ספיר רזון, איתן ולבלום, נמיר אגא, יניב בריק, והיב חביבאללה, שון וייס, רון אפלבאום, דן דרורי, עומר בוארון, פרנק מסורק

אצטדיון ביתי עדיין אין והנדידה לעפולה תימשך לפחות עוד עונה, אבל משהו טוב נבנה בטבריה. בעונה הקודמת זה הספיק לדגדוג הפתח תקוואיות ולמקום השלישי, כשהעונה כבר יש גמר ראשון (גביע הטוטו) עם אפשרות לתואר היסטורי וחלומות על העפלה לליגת העל. ז'וליו סזאר, המניה הכי בטוחה בליגה, ימשיך להוביל את ההתקפה, גרשון קופי ינווט באמצע וייעזר הפעם ביניב בריק ואיתן ולבלום, כאשר שי קונסטנטין ואלי בלילתי מהווים כוח התקפי נוסף מעמדות המגנים ובמרכז ההגנה יש את הניסיון של בן והבה ויעקב אבבה. האם הארגנטינאי פרנק מסורק ימלא את החור היצירתי שנפער עם עזיבתו של מתנאל טדסה?

מרקוס דיניז, שחקן הפועל אום אל פאחם
כבר עזב לרומניה, ואז חזר. מרכוס דיניז | דני מרון

מאמן: אדהם האדיה

הצטרפו: אריק ינקו, תאמבי סגס, עומרי לוזון, סאשה פטשי, דובב גבאי, עלי כנאנה, עמית זנטי, עאמר ג'בארין, ליעד לוי

החזרה הביתה באמצע העונה אמורה הייתה לאפשר להפועל אום אל פאחם לקרוא תיגר אמיתי על העלייה, אבל דווקא אז הגיעה הנפילה ופעם נוספת כל השינויים של ינואר לא הצדיקו את עצמם. למרות זאת, המועדון בחר בהמשכיות: אדהם האדיה קיבל קרדיט, השלד של עמיד מחאג'נה, ניב סרדל, קובי מור, ריף מסיקה וסאמח מרעב נותר בעינו, ואפילו מרכוס דיניז שכבר שוחרר לרומניה החליט לחזור. בנוסף, הגיע חיזוק מרשים לשער ולקישור, וגם ההתקפה עברה רענון עם קבלן עליות בדמות דובב גבאי. משחקי גביע הטוטו לימדו שיש עוד על מה לעבוד, אבל הפוטנציאל בפאחם קיים – אם רק תהיה קצת סבלנות.

לואי טהא בלם הפועל עכו
אחד המעברים המפתיעים של הקיץ. לואי טהא | מאור אלקסלסי

מאמן: אלון זיו

הצטרפו: לואי טהא, רווה אסייג, סטפן וילוטיץ', אוהד חזוט, שחף ספיר, אסף הרשקו, אנס דאבור, חנן ביטון, אופק אטיאס, בן אמסלם

הקבוצה שסיימה במקום החמישי המשיכה לייצא שחקנים לליגת העל (זאהי אחמד, יונתן טפר, ג'ורג' דיבה וספיר איטח) וקיבלה בחזרה את הסקורר רווה אסייג, שהמעבר שלו באמצע העונה להפועל תל אביב לא צלח. לואי טהא, ששיתף פעולה עם אלון זיו בבמרכז הגנת הפועל רעננה בעלייה ב-2012/13, שב ללאומית אחרי עשור כדי לשחק תחתיו ולהנהיג את החלק האחורי במטרה להיות שוב בפלייאוף העליון. הזרים ששרדו (ננה אקוסה וגיורגי גבדאבה) יצטרכו להוכיח שהשארתם הייתה מוצדקת.

שחקני מכבי קביליו יפו חוגגים עם גיל יצחק
בישל ואז כבש. גיל יצחק | ברני ארדוב

מאמן: דוד מרטן

הצטרפו: סאלי גנון, שלו סמרלי, ליאם נגר, הייפורד אג'יי, עדי נסה, גל מאיו, אלעד אשרם, גיל יצחק, פדיל זבידאת, אורי מגבו, דוד צור

בשבוע שעבר העפילה מכבי יפו לגמר גביע הטוטו של ליגת המשנה, לראשונה מאז 1997/98. באותה עונה לא רק זכתה בתואר האחרון שלה, אלא גם עלתה בסטייל לליגה הבכירה עם 26 שערים של אופיר חיים. גיל יצחק ינסה ללכת בדרכו, כשהוא יזכה לתמיכה ממתן בית יעקב שעשה עונה נהדרת והמשיך לככב גם בגביע הטוטו. ג'ון אוגו, הפעם עם סרט הקפטן, יספק עוצמה במרכז השדה וגל מאיו ואורי מגבו מוסיפים הרבה ניסיון להגנה, כשמסביב יקבלו הזדמנות צעירים ובוגרי ליגה א'. את העסק יצטרך לנווט דוד מרטן, שהלאומית לא ממש האירה לו פנים בניסיונות הקודמים. ואיך ישפיע המעבר לאצטדיון בנס ציונה?

דודו ביטון, הפועל כפר סבא
דודו ביטון, הפועל כפר סבא | אתר רשמי, הפועל כפר סבא

מאמן: גל ברשאן

הצטרפו: אביחי דהן, עבדולי ג'ארג'ו, דניאל מור יוסף, עידן וינטראוב, דודו ביטון, עומרי בן הרוש, רועי בן שמעון, דניאל גולאני, אריאל ברדוגו, עלי דחלה, רז ברוכיאן, רוסלו פלייטר

המתיחות בין משפחת שום לאוהדים נמשכת, האווירה סביב המועדון לא טובה וגם היכולת הרעה בגביע הטוטו לא תורמת. גל ברשאן קיבל קידום אחרי שעלה ליגה עם קבוצת הנוער וינסה לשלב בין הצעירים שלו לבין שחקנים מנוסים כמו עומרי בן הרוש ודודו ביטון. רוסלו פלייטר, בן דודו של חלאופילו, יהיה נציג המשפחה החדש בלאומית, אבל הסגל של כפר סבא דורש חיזוק ולפחות כרגע נראה כי עוד עונה בפלייאוף העליון תהווה הישג.

שחקן בני יהודה אלמוג בוזגלו
הזהובים ישובו למסלול הניצחונות? בוזגלו | אריאל שלום

מאמן: עומר פרץ

הצטרפו: יהונתן שאבי, אבובקאר בארי, שחר הירש, אלמוג בוזגלו, תמיר חיימוביץ', שחר רוזן, איל חן, יזן נסאר, דור כוכב, סתיו ישראלי, נועם גיסין, טמיר ללו

האם הכתומים מסוגלים להשאיר מאחור שתי עונות קטסטרופליות ולהימלט מהליגה הלאומית? עם טאלנט כמו קלוד לואיס וחלק קדמי הכולל את אלמוג בוזגלו שחזר לקדנציה שלישית, אלירן עטר ושחר הירש/יניב מזרחי – אין סיבה שלא. אבל לעומר פרץ עדיין חסר בלם בכיר, חדר ההלבשה לא ממש שקט ובלומפילד רחוק מלהוות בית. פתיחת עונה טובה תוכל להחזיר את הקהל ולתת דחיפה למאבק אמיתי על הכרטיסים לליגת העל. בני יהודה לא יכולה להרשות לעצמה להיתקע בלאומית.

עומרי שמיר שחקן הפועל רמת גן לפני גיל כהן שחקן מ.ס. אשדוד
שחקני הבית ימשיכו בהתקדמות? עומרי שמיר | לירון מולדובן

מאמן: אורי גוטמן

הצטרפו: גיא אביב, איתי עוזרי, עמית ביטון, דסאלין איילה, גודניוז איגבוקווה, ריצ'רד אנגומה

האורדונים לא היו יציבים בעונה הקודמת, אבל אורי גוטמן מצא את הנוסחה בשלב מסוים לאחר הגעתו ובפלייאוף התחתון הקבוצה כבר נראתה נהדר. שגיא דרור הוביל את ההתקפה, שחקני הבית השתלבו היטב ונראה שיש בסיס לא רע. הצעירים ימשיכו לקבל אשראי, כולל בן גורדין שכרגע הוא השוער המוביל. איתי עוזרי חזר לקדנציה שנייה ויוסיף ניסיון לצד הקפטן אושר אבו, כשאת מקומו של פלייטר בהתקפה תפס גודניוז איגבוקווה. הניגרי הסיר חלודה במשחק גביע הטוטו האחרון וינסה לספק בהמשך עוד חדשות טובות. למשל: מקום בפלייאוף העליון.

נהוראי יפרח, שחקן עירוני טבריה
יעשה את הפריצה המיוחלת? נהוראי יפרח | מאור אלקסלסי

מאמן: רומן זולו

הצטרפו: שגיא מלול, טל כחילה, מור נעמן, בר איבגי, פרנק ריבולייה, ברהים קונאטה, אוראל כהן, עמית מור, ארז שיפמן, מוחמד עוואדה, אביתר ברק, שלו דסטה, נהוראי יפרח, ניתאי גרייס, זיו בן שימול, ליאם חרמש

הנפגעת העיקרית מהמונדיאליטו. מדוע ואיך? כי בתכנית המקורית, טרום הצלחת הנבחרת עד גיל 20 בארגנטינה, הפועל עפולה הייתה אמורה לקבל את ענאן חלאילי, חמזה שיבלי ועילי פיינגולד. השלישייה הזו נשארה במכבי חיפה, וגם אם אחד מהם ייצא, זה בטח לא יהיה ללאומית. כחלק משיתוף הפעולה עם האלופה, עפולה הסתפקה בנהוראי יפרח שחזר לקדנציה שנייה במטרה לעשות את הפריצה המיוחלת, וגם זיו בן שימול וניתאי גרייס הם כישרונות מבטיחים שרומן זולו ינסה לקדם. את הטון אמורה לספק השלישייה הצרפתית: רומן הבראן נשאר אחרי שנה וחצי מוצלחות וחוזר לעניינים אחרי פציעה, ואליו הצטרפו ברהים קונאטה ופרנק ריבולייה. זה צריך להספיק כדי להישאר בנחת בליגה.

בן רייכרט, שחקן עירוני ניר רמת השרון
הפעם רמת השרון חגגה. רייכרט | דני מרון

מאמן: ירון הוכנבוים

הצטרפו: עידו שרון, שון עדרי, אלון גינת, עמית יברבאום, אברהם רדאי, קולה אמבומבו

השינוי הכי משמעותי בקבוצה הוא המגרש. אחרי שתי עונות נדידה ללוד, רמת השרון חוזרת הביתה לאצטדיון גרונדמן ותקווה להשיג בעזרתו עוד כמה נקודות שימנעו הסתבכות נוספת במאבק נגד הירידה. ירון הוכנבוים, שהוזעק למשימת ההצלה בעונה הקודמת, נשאר בתפקידו ושמר על העוגנים אור אוסטוינד, בן רייכרט, דודי תירם ופיטר אונייקאצ'י, שעדיין מחכה לתגבור בחלק הקדמי.

מתן עמבר שוער הפועל ראשון לציון
סגר מעגל. מתן עמבר | לירון מולדובן

מאמן: יובל נעים

הצטרפו: מתן עמבר, וובה בראון, ויקי כחלון, גל שלהבת, סהר רביבו, רועי פדידה, נתנאל פרץ, לוואגה קיזיטו, גיפט אמפנדה

ותיקת הקבוצות בליגה הלאומית לאחר ירידתה של מכבי אחי נצרת, מתחילה את עונתה ה-12 ברציפות עם תקווה אחת: שתהיה גם 13. נתוני הפתיחה כלל לא מזהירים. יובל נעים הצליח להשאיר את ראשון לציון בשלהי העונה הקודמת, אבל לא קיבל מעמוס לוזון את הכלים כדי לבנות קבוצה טובה יותר. מתן עמבר, חתנו של המאמן, חזר הביתה וגם וובה בראון שב לקדנציה נוספת בכתום, אבל ההתקפה משוועת לתגבור, במיוחד לאחר מכירתו של מלך השערים מוחמד במבה לוולפסברגר ולאור הפציעה של יובל ששון. לוואגה קיזיטו לבדו לא יספיק.

גיא דהן שחקן מ.ס. כפר קאסם
אמור לספק את השערים. גיא דהן | ברני ארדוב

מאמן: איסמעיל עאמר

הצטרפו: פדרו פטראצי, שון מלכה, גיא דהן, פאדי נג'אר, גיל סלם, איליי שפיקי, מאור ארליך, אלפא ממאדו דיאנה, ניר אברג'יל, אביב נגבי, פאדי זיידאן, איהאב אבו אלשיך, רון אשכנזי

לפני שתי עונות פספסה עלייה היסטורית לליגת העל בגלל פנדל מוחמץ בתוספת הזמן, בעונה שעברה ניצלה בשיניים ועכשיו כפר קאסם רק רוצה להעביר קמפיין שקט כשהיא חוזרת לארח בפתח תקוה. איסמעיל עאמר קיבל את הכלים לכך והקבוצה ביצעה כמה החתמות יפות. גיא דהן אמור לספק את השערים, לירן ריגן ימשיך להתקדם במטרה לאותת להפועל באר שבע שרכשה את כרטיסו, ועאמר יקווה שהשלישייה שהגיעה מאחי נצרת לא תביא איתה את הג'ינקס.

מוטי איוניר מאמן הפועל נוף הגליל
מגיע לו לחגוג. מוטי איוניר | ברני ארדוב

מאמן: מוטי איוניר

הצטרפו: תומר ליטבינוב, דולב אזולאי, אופיר מזרחי, אוהד רבינוביץ', איתמר גורי, מוחמד מחאמיד, תומר לבנון, סמיר פרהוד, דורון מיכאלי, עידן דוד, ירין סרדל, קומא דרמאן

במחזור ה-29 הייתה הפועל נוף הגליל עם רגל וחצי בליגה א', כשהמרחק שלה מהמקום ה-14 והמבחנים עמד על שמונה נקודות. אבל מוטי איוניר ושחקניו צברו 18 נקודות בשמונת המשחקים הבאים, השלימו את הקאמבק ההרואי במשחק המבחן מול הפועל כפר שלם והעונה שואפים להתברג בחלק העליון. דולב אזולאי ואוהד רבינוביץ' חזרו וגם אופיר מזרחי הגיע מטבריה, אבל בלי לנרי קהינדה ואלון בוזורגי, הם קודם כל יצטרכו למצוא ספקי שערים חדשים.

שחקני איחוד בני שפרעם
שחקני איחוד בני שפרעם | מאור אלקסלסי

מאמן: עודד קוטר

הצטרפו: יוסי גינזבורג, אופק פישלר, חיים איצרין, מוחמד באדיר, עידן שמש, דואגי מאלה, ג'רי אקוסה, מוחמד אבו ראס, איאס מסאלחה, כרם ארשיד, ג'ובייר בושנאק, אדם מחאמיד

40 שנה אחרי שמכבי שפרעם ירדה מהליגה הארצית תוך עונה אחת, לעיר שוב יש נציגה בליגת המשנה – כזו שלא מתכוונת לרדת כל כך מהר. פיראס מוגרבי עזב במפתיע אחרי שתי עליות כמאמן, אבל הסמל השני עלי חטיב נשאר כקפטן וקיבל חיזוק ראוי בדמות עידן שמש ושלושת חבריו שהיו שותפים לעלייה של הפועל פתח תקוה, דואגי מאלה שנחשב לאחד הבלמים הקשוחים בלאומית ואחרים. עודד קוטר יכול היה לשלב את כולם רק במשחקי הדירוג, שכן שפרעם עברה בבקרה באיחור רב, ויקווה שזה לא ישפיע במחזורי הפתיחה. גם בית אין והעולה הצפונית תארח בעילוט.

עידו אקסברד, חלוץ מכבי הרצליה
32 שערים ושיא חדש. אקסברד | קובי אליהו

מאמן: אלעד בראון

הצטרפו: אילון ירושלמי, אמיר רוסתום, שון קלימקין, אופק עובדיה, סקו דומביה, סטיבן אלפרד, רועי רבינוביץ', עמית מזרחי, רועי דוד, ניר גואטה, עומר קבילו

במשך 27 שנים היוותה מכבי הרצליה חלק משתי הליגות הבכירות, עד שירדה לליגה א' ב-2018. מאמצי החזרה ארכו חמש שנים, והנה הקבוצה של אריאל שיימן שוב בלאומית, רק הפעם בלי האצטדיון העירוני המוכר (תארח בנתניה). עידו אקסברד נשאר אחרי שקבע שיא של 32 שערים בליגה א', וכך גם רוב השלד מהעלייה: הקפטן ברק לביא, השוער שחר אמסלם, הבלמים עופר ורטה ודור אלברמן והקשר דייגו ניקולייבסקי. סטיבן אלפרד וסקו דומביה, שלא הותירו חותם בליגת העל, יקוו להשתלב טוב יותר בלאומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי