ובא לציון גואל: ג'יימס מדיסון הוא כל מה שטוטנהאם חיכתה לו

play
מנור סולומון לצד ג'יימס מדיסון. טוטנהאם חוגגת מול ברנלי | PAUL ELLIS, Getty Images
תקציר: מנור סולומון בישל פעמיים, טוטנהאם הביסה 2:5 את ברנלי 02:56

לאחר עזיבת הארי קיין לבאיירן מינכן רבים חששו שהתרנגולים לא יצליחו למלא את החלל, וכי הנפילה לבינוניות אינסופית היא כבר בלתי נמנעת. אחרי פתיחת העונה החלומית, נראה שיש כוכב חדש בצפון לונדון - ולא קוראים לו מנור סולומון

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

מי שעוקב אחרי טוטנהאם, ודאי יודע שהקיץ האחרון היה מהמטלטלים שחוו התרנגולים מצפון לונדון בשנים האחרונות. לאחר תקופה ארוכה של יחסי אהבה-שנאה בין כוכב הקבוצה הבלתי מעורער הארי קיין לבין היו"ר המיתולוגי דניאל לוי, הגיע סוף-סוף זמנו של הסקורר האנגלי לעזוב את התרנגולים ולהמשיך את מסעו אחר התהילה בגרמניה, והעמיד בפני הבוס היהודי של טוטנהאם משימה כמעט בלתי אפשרית: למלא את החלל שהותיר אחריו. אז לוי יצא במסע רכש משכנע, במהלכו הגיעו מספר שחקנים מבטיחים (כשאחד מהם, מנור סולומון, נוגע לליבנו טיפה יותר מהשאר), אך אף אחד לא העלה על דעתו שדווקא ג'יימס מדיסון, הפליימייקר שהגיע מהיורדת לליגת המשנה לסטר, יהיה המושיע החדש שאליו טוטנהאם שיוועה, ואחד השחקנים הכי מרשימים של פתיחת העונה בליגה האנגלית.

נגיעה קלה הספיקה. ג'יימס מדיסון מכניע את נטו | רויטרס

כמו רוב סיפורי הגיבורים הקלאסיים, גם מדיסון עבר מסע מפרך בדרך אל אור הזרקורים. הוא נולד בקובנטרי שבמערב בריטניה ושיחק במחלקת הנוער של הקבוצה המקומית. בעונת 13/14 ערך מדיסון את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של קובנטרי סיטי, ששיחקה אז בליגה השלישית בחשיבותה באנגליה ונשאר שם למשך 3 עונות. בקיץ 2016, מדיסון הצעיר החליט כי הגיע הזמן להתקדם וחתם על חוזה בשורות נוריץ' סיטי מהצ'מפיונשיפ, אך מיעט להרשים ויצא למספר השאלות בקבוצתו הקודמת קובנטרי ובאברדין הסקוטית. מדיסון התחשל, וחזר לנוריץ' בעונת 2017/18 נחוש ורעב להוכיח את עצמו יותר מאי פעם. הוא הפך לשחקן חשוב במערך של הקנריות ונבחר לאחת מתגליות העונה בצ'מפיונשיפ, אך מדיסון ידע כי בשבילו- זאת רק ההתחלה.

בלסטר סיטי ראו את הפוטנציאל האדיר של הקשר המוכשר ותמורת 20 מיליון ליש"ט שקיבלה נוריץ', העניקו למדיסון הזדמנות שכל שחקן כדורגל בעולם ושחקן אנגלי בפרט חולם עליה מהיום הראשון שכף רגלו נגעה בכדור- לשחק בליגה הטובה בעולם. מדיסון מצידו, לא חווה קשיי התאקלמות וגמל למעסיקיו החדשים עם שלושה שערים בארבעת משחקיו הראשונים במדי השועלים. בחמש העונות שעברו לאחר מכן, מדיסון מיצב את עצמו כעושה המשחק המרכזי של לסטר סיטי וכאחד הקשרים המוכשרים ביותר שיש לכדורגל האנגלי להציע, כאשר הגיע לשיאו בעונת 21/22 עם לא פחות מ-18 שערים ו-12 בישולים בכל המסגרות עבור לסטר.

ג'יימס מדיסון חוגג | Ben Stansall/PA Images via Getty Images

לאחר ירידת הליגה הטראגית שחוותה קבוצתו בעונה שעברה, וחיזורים בלתי פוסקים אחר מדיסון מקבוצות הצמרת האנגליות, לשני הצדדים היה ברור שהפרידה היא כבר צעד בלתי נמנע. טוטנהאם, שבדיוק חיפשה שחקן שינהל את ההתקפה שלה בהיעדרו של קיין, קפצה על המציאה ומיהרה לסכם עם לסטר על מכירתו תמורת 40 מיליון ליש"ט. הרבה גבות הורמו לאחר המהלך שעשה דניאל לוי להחתמת האנגלי המוכשר בצפון לונדון, כאשר רבים טענו כי מדיסון פשוט לא בנוי לשחק במועדון גדול, וכי הלחץ והציפייה הרבה מהאוהדים ומחבריו לקבוצה פשוט יהיה גדול עליו- כמה שהם מתחרטים על המילים הללו.

כבר מהשנייה הראשונה, מדיסון נראה כאילו נולד עם חולצה לבנה וסמל של תרנגול עליה. הקשר האנגלי פתח את העונה עם תצוגת אומן בניצחון על מנצ'סטר יונייטד במחזור הפתיחה ומאז לא הוריד את הרגל מהגז. יש באמתחתו כבר שני שערים ושני בישולים בארבעת המשחקים הראשונים שלו במדי התרנגולים, אך יותר מהמספרים היבשים, ג'יימס מדיסון הפך לאיש החדש למשימות מיוחדות באצטדיון הטוטנהאם הוטספר. הוא מנהל את משחק ההתקפה של טוטנהאם בחסד ומחלק כדורים על מגש של כסף לחבריו כבדרך קבע, אך באותה העת גם לא "מתייפייף" ועושה את עבודת ההגנה שהמאמן פוסטקוגלו מצפה ממנו בצורה כמעט מושלמת.

ג'יימס מדיסון שחקן טוטנהאם חוגג שער | רויטרס

עוד מוקדם לצאת בהצהרות, אך נדמה שמדיסון של עונת 23/24 הוא חיה מסוג אחר, וכי אם ימשיך בקצב המסחרר שבו פתח, הוא עוד יכול להוביל את טוטנהאם לגבהים שלא חלמה שתגיע לאחר עזיבתו של מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים.

בנבחרת אנגליה לעומת זאת, מדיסון עוד התקשה להטביע את חותמו. מעונת 2018 הוא הופיע מספר פעמים בסגל שלושת האריות, אך לא הצליח להרוויח את מקומו בהרכב ובעיקר מתנדנד בין הספסל אל היציע, כשאת הופעת הבכורה שלו בהרכב עשה רק במרץ 2023 במסגרת מוקדמות היורו מול אוקראינה. כעת, בעקבות פתיחת העונה החלומית במדי טוטנהאם, אף אחד לא יופתע לראות את שמו של מדיסון ב-11 של סאות'גייט מול אוקראינה במסגרת מוקדמות יורו 2024 (שבת בספורט1), ולנו נותר לראות האם היכולת המופלאה שהציג במדי טוטנהאם היא עוד פרץ של יכולת משחקן מוכשר שמחפש את דרכו מעלה, או שמא מדובר בסנונית שמבשרת על מדיסון החדש והמשודרג, כזה שיוכל להצעיד את טוטנהאם ואת אנגליה כולה קדימה, ולהציב את שמו סוף סוף ברשימת הגדולים באמת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי