בדרך לעונה הטובה בקריירה: צפו בכל השערים והבישולים של ירדן שועה

play
ירדן שועה בית"ר ירושלים | דני מרון
עונת שיא: צפו בכל השערים והבישולים של ירדן שועה הלוהט 09:48

הכוכב חולק את פסגת מלכות השערים ושני רק לספר בבישולים - אך המספרים האחרים מלמדים עוד יותר על חשיבותו לבית"ר ירושלים העונה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אנחנו רק בינואר, אבל לא יהיה מוקדם מדי לקבוע שירדן שועה נמצא בדרך לעונתו הטובה בקריירה. אחרי 15 משחקי ליגה העונה עומד כוכב בית"ר ירושלים על תשעה שערים ושישה בישולים, מה שמציב אותו במקום הראשון במלכות השערים (ביחד עם ערן זהבי ופרנזי פיירו), ובמקום השני בטבלת המבשלים (אנטוניו ספר רק עם שבעה).

ב-2018/19, אותה התחיל בבני יהודה וסיים במכבי חיפה, סיפק שועה 12 שערי ליגה ושבעה בישולים. אשתקד סיפק לא פחות מ-16 בישולים במסגרת הליגה, אך מצא את הרשת שלוש פעמים בלבד – כמות אותה שילש ב-15 משחקים (לעומת 28 אשתקד).

עדות נוספת לשינוי שעבר על שועה העונה ניתן למצוא מכמות האיומים שלו על השער – 40 עד כה, כשלפניו רק גיא מלמד (41), תומר יוספי (42), פרנזי פיירו (44), צ'ארון שרי (53) וערן זהבי (73). הוא מדורג שני בליגת העל בכדור רוחב (69), כשלפניו רק תומר יוספי (73), וראשון מבין כל החלוצים במסירות (493, הבא אחריו הוא זאהי אחמד עם 367) ומסירות מדויקות (325).

ירדן שועה, חלוץ בית"ר ירושלים
בכושר שיא. שועה | דני מרון

מיותר לציין ששועה מוביל את בית"ר בשערים ובישולים העונה, אך הוא ראשון גם בדקות משחק (1,353), איומים לשער (40), איומים למסגרת (16), איומים מחוץ לרחבה (18), כדורי רוחב (69. הבא אחריו הוא גריגורי מורוזוב עם 28), דריבלים (51), דריבלים מוצלחים (21) ועבירות שבוצעו עליו (28, ביחד עם טימו מוזי). אגב, החלוץ סיפק העונה 13 תיקולים – יותר מפרד פריידי (8), אדי גוטליב (6) ודור מיכה (5).

"מאז שהוא עצבן אותי באיזה משחק ושמתי אותו בספסל, זה סיפור אחר לגמרי", אמר אמש יוסי אבוקסיס על הכוכב שלו. "אני מאוד מרוצה ממנו, מהמחויבות, מההגנה ומזה שהוא לא מתעצבן מהר. הוא עשה שינוי מאוד גדול, הסברתי לו שאני בסך הכל רוצה לעזור לו להצליח. כל משחק בוחנים אותנו מחדש – שחקנים ומאמנים. אם הוא ימשיך ככה, הוא יכול להיות אחד השחקנים הטובים כאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי