יישור לימין: מי יהיה המגן הימני בסגל של גיא לוזון לאולימפיאדה?

play
מגינים ימניים | אתר רשמי, עיבוד תמונה
עטר והקביים, גילוי גלבאן והסטירה למורגן: גיא לוזון מתארח בסערה בממלכה 31:23

חמישה חודשים לפני פתיחת הטורניר האולימפי בפריז, ואנחנו כבר בוחנים איך ייראה הסגל של הנבחרת האולימפית. מתחילים עם עמדת המגן הימני

(גודל טקסט)

בעוד שקרבות ליגת העל מגיעות לקראת יישורת התחתונה, הקיץ הקרוב צפוי להיות קיץ מכריע מאוד עבור לא מעט שחקנים. כולנו מקווים כמובן שהנבחרת הבוגרת תשחק ביורו הקרוב אך מה שוודאי כבר הוא ההשתתפות של הנבחרת הצעירה במשחקים האולימפיים היוקרתיים.

אם בעבר היו חושבים ומנסים לגרד ממש שחקנים לנבחרות הצעירות נדמה שהפעם למאמן גיא לוזון הולך להיות כאב ראש חיובי כמעט בכל עמדה. בעוד ששחקנים דוגמת אוסקר גלוך וענאן חלאיילי די בטוחים בסגל של לוזון עושה רושם שבלא מעט עמדות המאבק יהיה קשה מאוד. בתקופה הקרובה נעמיד את ההתלבטויות הצפויות בפני לוזון בכל עמדה כשעושה רושם שרק שהאולימפיאדה תהיה בפתח לוזון יוכל לקבל את ההחלטות. והפעם: עמדת המגן הימני

גיא דזנט מכבי פתח תקוה
| דני מרון

גיא דזנט

בחלון ההעברות האחרון היו רגעים בהם נדמה היה שהמגן הימני הצעיר של מכבי פתח תקווה יעשה את הדרך לקרית שלום אלא שבפועל דזנט נשאר באם המושבות ומאז אפילו רואה את אלון אזוגי שהצטרף לקבוצה פותח על חשבונו בעמדת המגן הימני. לוזון מעריך את דזנט אך כפי שתראו בהמשך בפני המגן בן ה-18 יעמוד בפני תחרות קשה במיוחד.

זוהר זסנו שחקן בית"ר ירושלים
| מאור אלקסלסי

זוהר זסנו

אם הכתבה הנוכחית הייתה נעשית לפני הקיץ הקודם עושה רושם שהמקום של המגן הימני שעשה את המעבר ממ.ס אשדוד לבית"ר ירושלים היה מובטח. זסנו נחשב בעיני רבים היורש של אלי דסה ולא ניראה היה שיש לו תחרות כלל בעמדה הזו. אלא שעבור זסנו העונה הנוכחית לא רק שפגעה בו אישית גם הרימה ואפילו המציאה מתחרים חדשים על העמדה ונדמה שיהיה קשה לו לקבל את המקום בסגל של גיא לוזון.

שחקן הפועל פתח תקוה רועי אלימלך
שחקן הפועל פתח תקוה רועי אלימלך | ברני ארדוב

רועי אלימלך

בהכנה למשחקי היורו לצעירות בקיץ האחרון רועי אלימלך היה שותף פעיל בסגל של לוזון. המאמן העריך מאוד את המגן ששיחק דאז בליגה הלאומית אך בסופו של דבר הותיר אותו מחוץ לסגל. העונה הושאל אלימלך ששייך למכבי חיפה להפועל פתח תקווה ולמרות שקבוצתו במקום האחרון הוא פרץ לתודעה של חובבי הכדורגל עם יכולת טובה במרבית המשחקים.

גיא מזרחי שחקן מכבי נתניה
שער יפהפה. גיא מזרחי | ברני ארדוב

גיא מזרחי

גם המגן של מכבי נתניה שגדל במכבי תל אביב רואה עצמו כמועמד טבעי להיות חלק מהנבחרת של גיא לוזון במעמד ההיסטורי אלא שניראה שהעונה הנוכחית של המגן לא מעלה את הסיכויים שלו. מזרחי אמנם לא בעונה גרועה מבחינתו האישית אך התקשה להתעלות ולבלוט בייחוד לאור הפריצה של כמה מגינים צעירים ממנו.

נועם בן הרוש הפועל חיפה
| ברני ארדוב

נועם בן הרוש

בקיץ האחרון במונדיאליטו נועם בן הרוש היה השחקן הצעיר ביותר בסגל של אופיר חיים. בן הרוש לא רק ראה מהצד את האליפות ורשם שלוש הופעות על אדמת ארגנטינה. אחרי האליפות בן הרוש כבר היה רגע מחתימה בזוריה האוקראינית אך לבסוף הבין שהקבוצה תשחק באזור מלחמה והחליט לחתום בהפועל חיפה, החלטה שככל הניראה רק עשתה לו טוב.

בן הרוש תפס מקום של קבע אצל רוני לוי, משחק גם כמגן ימני וגם כמגן שמאלי ורק אתמול היה מהמצטיינים במשחק הדרבי כשהוא רושם התקדמות משבוע לשבוע. במכבי תל אביב עוקבים אחר השחקן כשגם יתר הקבוצות הגדולות סימנו אותו בעוד שבהפועל חיפה בונים כלל על מכירה ישירה לחו"ל. בן הרוש אם ימשיך בכושר הנוכחי עושה רושם אמור להיות אחד מהמועמדים המובילים של לוזון לקבל מקום בסגל לאולימפיאדה.

עילי פיינגולד שחקן מכבי חיפה
| מאור אלקסלסי

עילי פיינגולד

כמו במקרה בן הרוש גם פיינגולד היה רגע מעזיבה לחו"ל. המגן שסיים חוזה במכבי חיפה היה מבוקש אחרי טורניר מעולה שלו בארגנטינה ואולימפיאקוס רצתה לשים עליו יד. פיינגולד כבר בילה במתקני המועדון היווני אך ברגע האחרון הוא החליט שלא לחתום וחתם במועדון נעוריו על חוזה בוגרים ראשון. בעוד שלא היה בתוכניות בהתחלה פיינגולד תפס אט אט מקום מכובד ברוטציה של מסאי דגו והפך לאחד השחקנים האהובים על הקהל הירוק. כמו בן הרוש גם פיינגולד עושה רושם יהיה מהמובילים אצל לוזון לקבל מקום בסגל.

שחקן נבחרת ישראל אלי דסה
אלי דסה | אימג'בנק GettyImages, Horvath Tamas

החריג

קשה להעריך שגיא לוזון יחליט דווקא בעמדה כל כך משופעת בשחקנים מובילים בליגה להציב חריג גיל אך אם יעשה זאת עושה רושם שאלי דסה הוא הבחירה הטבעית בעמדת המגן הימני. לוזון כידוע יכול לצרף שלושה שחקנים שנולדו לפני שנת 2001 כשאחד מהם יהיה בוודאות דניאל פרץ מה שמותיר לו שני שחקנים נוספים וקשה להעריך שאחד מהם יהיה דסה או כל מגן ימני אחר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי