הבן הנבחר: מי יהיה המגן השמאלי בסגל של גיא לוזון לאולימפיאדה?

play
מגינים שמאליים | אתר רשמי, עיבוד תמונה
עטר והקביים, גילוי גלבאן והסטירה למורגן: גיא לוזון מתארח בסערה בממלכה 31:23

מולדר כבר לא סוד, ליידנר נעצר בגלל הפציעה וקלר בעיצומה של הפריצה, אבל נראה שהמקום בפריז שמור לרוי רביבו

(גודל טקסט)

הקיץ הקרוב צפוי להיות קיץ מכריע מאוד עבור לא מעט שחקנים. כולנו מקווים כמובן שהנבחרת הבוגרת תשחק ביורו הקרוב אך מה שוודאי כבר הוא ההשתתפות של הנבחרת הצעירה במשחקים האולימפיים.

אם בעבר היו מנסים לגרד שחקנים לנבחרות הצעירות נדמה שהפעם למאמן גיא לוזון הולך להיות כאב ראש חיובי כמעט בכל עמדה. בעוד ששחקנים דוגמת אוסקר גלוך וענאן חלאיילי די בטוחים בסגל של לוזון עושה רושם שבלא מעט עמדות המאבק יהיה קשה מאוד.

לוזון יזמן בתחילה לסגל הרחב 35 שחקנים, אך לקראת האולימפיאדה יצטרך לצמצם את הסגל ל-18 שחקנים בלבד ועוד ארבעה שיהיו ברשימת המתנה. בתקופה הקרובה נעמיד את ההתלבטויות הצפויות בפני לוזון בכל עמדה. אתמול יצאנו לדרך עם סוגיית המגן הימני, והפעם: עמדת המגן השמאלי.

לי און מזרחי שחקן בית"ר ירושלים מול רומן הבראן שחקן הפועל עפולה
| מאור אלקסלסי

לי-און מזרחי

המגן השמאלי של בית"ר ירושלים ובנו של שחקן העבר איתן מזרחי הצליח לתפוס בתחילת העונה מקום בהרכב של הירושלמים אך לאחרונה איבד אותו. מזרחי כמובן עדיין חלק משמעותי מהרוטציה אך הפריצה שציפו שתגיע העונה עדיין לא הגיעה. המגן הצעיר כבר עם ניסיון משמעותי אך עושה רושם שבמאבק מול השחקנים שבהמשך ובסגל הקצר שיעמוד לרשותו של גיא לוזון (18 שחקנים וארבעה בסטנד ביי) המאבק עבור מזרחי יהיה קשה מאוד.

רותם קלר שחקן בני סכנין לפני ניקה חורחלי שחקן בית"ר ירושלים
| מאור אלקסלסי

רותם קלר

ספק אם לפני פתיחת העונה מישהו היה חושב שרותם קלר יכול להיות מועמד לסגל האולימפי של נבחרת ישראל אל המגן השמאלי של בני סכנין ניצל משמעותית את הסגל הקצר של סכנין והפך לשחקן קבוע בהרכב של סלובודאן דראפיץ. קלר שהגיע לסכנין אחרי עבר במכבי נתניה, הפועל חדרה ואפילו מעבר לים רושם העונה את הפריצה האמיתית שלו ויכול לשחק גם בעמדת הבלם. למרות הפריצה המרשימה של השחקן עושה רושם שכמו מזרחי, גם עבור קלר ישנה תחרות משמעותית מאוד שתקשה עליו להיות חלק מהסגל.

שחקן טופ אוס, יונתן מולדר
| אימג'בנק GettyImages, BSR Agency

יונתן מולדר

בקיץ האחרון נחשפו אוהדי הכדורגל בארץ לשם של המגן השמאלי שאביו הולנדי ואימו ישראלית. מולדר משחק בליגה השנייה בהולנד אך כבר זומן לסגל הנבחרת הצעירה בקמפיין הנוכחי שלה. מולדר אף הוזכר כמועמד ללא מעט קבוצות בליגת העל אך בסוף כאמור משחק בליגת המשנה בהולנד. היתרון של מולדר הוא שלוזון כאמור כבר מכיר אותו היטב ואף זימן אותו אך ספק אם זה יספיק לו לקבל מקום בסגל כאשר המועמדים שמולו מרשימים כבר בליגת העל בישראל ואפילו בליגות בכירות יותר באירופה.

דורון ליידנר, אוסטריה וינה
רגע הפציעה. דורון ליידנר | אימג'בנק GettyImages, Severin Aichbauer/SEPA.Media

דורון ליידנר

אם עד הקיץ האחרון דורון ליידנר היה המגן השמאלי הבכיר של הכדורגל הישראלי, הפציעה באוסטריה וינה עצרה את ההצלחה של ליידנר במדי הקבוצה האוסטרית והעמידה אותו תחת סימן שאלה אפילו לאולימפיאדה הקרובה. ליידנר שעבר ניתוח ביוני לשחזור אחרי שסבל מקרע חלקי ברצועה הצולבת עדיין לא חזר לפעילות בקבוצתו הנוכחית אולימפיאקוס וגיא לוזון צפוי לחכות לראות האם ליידנר יהיה כשיר ומה יהיה מצבו וכושרו ואז להחליט האם ליידנר יהיה בסגל לאולימפיאדה או שמא הפציעה שגרמה לו להחמיץ את העונה הנוכחית תמנע ממנו גם נוכחות בבמה מרכזית כמו המשחקים האולימפיים.

רוי רביבו שחקן מכבי תל אביב
| מאור אלקסלסי

רוי רביבו

בהיעדרו של ליידנר, רוי רביבו תפס את המקום של המגן השמאלי הבכיר של הכדורגל הישראלי. רביבו שפרץ שנה שעברה כשהושאל להפועל ירושלים רשם קיץ חלומי הן בנבחרת הנוער במונדיאליטוף הנבחרת הצעירה באליפות אירופה ואף הפך לשחקן הרכב בנבחרת הבוגרת. אתמול כבש רביבו גם שער שהזכיר לרבים את האבא חיים וקשה לראות מצב שהמגן המצויין לא יהיה בסגל של גיא לוזון לאולימפיאדה הנוכחית.

שחקן מכבי תל אביב אופיר דוידזאדה
| אריאל שלום

החריג

בעמדה בה שחקן שעומד בטווח הגילים הוא גם המגן הבכיר של הנבחרת הבוגרת קשה לראות את גיא לוזון מחליט "לבזבז" חריג גיל על העמדה הנוכחית. אם בכל זאת לוזון יחליט להפתיע האופציה של מגן שמאלי מעל גיל 23 ישראלי היא האופציה של אופיר דוידזאדה שמשמש גם כמגן בסגל הנבחרת הבוגרת אך שוב קשה להאמין שבעמדת המגן השמאלי ניראה חריג גיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי