מחוץ למסגרת: הטלטלות שעברו הכדורגלנים שפונו מקרית שמונה

play
| באדיבות המצולמים
צעירי קרית שמונה חוגגים ניצחון 00:02

250 שחקני קבוצות הילדים והנוער של עירוני קרית שמונה מנסים לתמרן במציאות בלתי אפשרית של אימונים ומשחקים הרחק מהבית. האירוחים הנדיבים, הנסיעות המתישות, האילתורים עם הלימודים וההצהרה: "אנחנו ברי מזל ולא מחפשים תירוצים"

(גודל טקסט)

האימון של קבוצת הכדורגל עירוני קרית שמונה נערים ב' נערך ביום חמישי בעפולה. כדי להגיע לאימון שהתחיל בשעה 15:30 היה צריך השחקן איתי שנפר שמישהו יסיע אותו מהרצליה לצומת גלילות, שם עלה על אוטובוס של 12:20 שנסע לתחנה המרכזית בעפולה ומשם לקח קו אוטובוס פנימי שמגיע למגרש שבשכונת עפולה עילית. כשהסתיים האימון עשה את המסלול ההפוך.

מאז שתושבי קרית שמונה פונו בגלל המלחמה בצפון, זאת המציאות שבה מתנהלים מרבית 250 שחקני קבוצות הילדים והנוער של עירוני קרית שמונה. כל מערכת החיים האישית, המשפחתית, העירונית נעקרה מבסיסה והתפזרה ברחבי הארץ. כך, מן הסתם קרה גם לתחום הספורט של העיר. משפחת שנפר, למשל, עברה להרצליה, שחקנים אחרים בקבוצות הצעירות של המועדון גרים בעשרות ישובים ברחבי הארץ – כפר סבא, חיפה, תל אביב ואפילו באילת. ויש גם שחקנים צפוניים מישובים שלא פונו. בנערים ב' ובנוער, למשל, יש שחקנים ממג'דל שמס שבצפון רמת הגולן.

מציאות החיים החדשה שלא ברור כמה זמן עוד תימשך, מאלצת את המועדון לאין סוף אילתורים ועדכונים בהתנהלות הקבוצות. קבוצת הנוער, שמשחקת בליגת העל, הפכה את המגרש העירוני של נשר לבסיס הקבוצה, נוכח הצעתו הנדיבה של שלומי פרץ מנשר לארח אותם עד שיוכלו לשוב למגרש הבית שלהם.

נערים ג' עירוני קרית שמונה
| באדיבות המצולמים
ילדים ב' עירוני קרית שמונה באימון
| יח"צ – חד פעמי, באדיבות המצולמים

"בימי שיגרה הקבוצה היתה מתאמנת חמש פעמים בשבוע ומאז שקרית שמונה וישובי הסביבה התפנו, עברנו לשלושה אימונים בשבוע", אמר דורון שנפר, יושב ראש מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה ואביו של איתי מקבוצת הנערים. בקבוצת הנוער כל השחקנים נשארו במסגרת, אבל שנפר מספר שבקבוצות הצעירות יש ילדים שהפסיקו את ההשתתפות נוכח המצב המורכב שאליו נקלעו. "יש מקרים שבהם אנחנו מאפשרים לשחקנים להגיע רק לאימון אחד בשבוע ואפילו להגיע רק למשחק בסוף השבוע", אמר. במקרים אחרים שחקנים הושאלו ועברו לשחק במועדונים שקרובים למקום מגוריהם החדש והזמני. חלק מהשחקנים מתגוררים בבתי מלון באילת ואחד ממאמני מחלקת הנוער שגם כן עבר לאילת, מאמן אותם שם.

דורון שנפר עם הגביע
| יח"צ – חד פעמי, באדיבות המצולם
ילדים ב' עירוני קרית שמונה באימון
| יח"צ – חד פעמי, באדיבות המצולמים

"אפילו אימון אחד בשבוע ומשחק בסוף השבוע מחזק את הנפש של הילדים והנערים", אמר שנפר. לדבריו "זה נותן להם מסגרת, תחושת שייכות וגאווה. הם ממש מחכים שיגיע היום של האימון ושל המשחק, מאיר להם את המציאות הקשה של היום-יום ואני מאמין שזה שיעור לחיים ושלטווח הארוך זה יעזור להם להתגבר על קשיים שיצוצו במהלך חייהם. "המסגרת של הקבוצות עוזרת להם לשמור על יציבות בתוך המים הסוערים", הוסיף.

קרית שמונה נטושה. 22 בינואר 2024
| אלי אשכנזי
נערים ג' עירוני קרית שמונה
| יח"צ – חד פעמי, באדיבות המצולמים

הוא מודה שקשה להישאר במסגרות של ספורט הישגי במציאות שנכפתה על הנערים ו"יש צורך לשלב את זה עם מערכת הלימודים שגם כן עברה טלטלה. זה מצריך הרבה אילתורים, תימרונים ויצירתיות. אבל המסר שלנו במועדון הוא שבתקופה הזאת הרבה אנשים במדינה חווים קשיים ואנחנו ברי מזל שיש לנו יכולת להמשיך להתאמן ולשחק. אנחנו לא בוכים, לא מסכנים ולא מחפשים תירוצים ועושים הכל כדי להגיע לכל משחק".

לדבריו קבוצת הנוער נותנת פייט לכל קבוצה שהיא פוגשת ולא נחותה מהיריבות. בשבת האחרונה ניצחה הקבוצה את מכבי חיפה 1:2. מיותר לציין שהמשחק הזה, כמו כל המשחקים של קבוצות המועדון הם משחקי חוץ. הקבוצה טיפסה מעל הקו האדום אבל בכל מקרה העונה לא יהיו ירידות מליגת העל לנוער.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי