קבלני ירידות: הסגל של הפועל תל אביב מלא ביורדי ליגה

play
עומרי אלטמן הפועל תל אביב | ברני ארדוב
מה שבע? הפועל תל אביב שוב לא כבשה והפסידה 2:0 להפועל ירושלים 04:40

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: אבוקסיס ירד כשחקן ומאמן, אלטמן מתקרב לפעם שלישית, מורגן ופאסי עלולים לנשור שנה שנייה ברציפות וגם הרזומה של צ'יבוטה, בלוריאן ולאיוס מוכתם. הפועל תל אביב נראית בדרך לירידה והסגל שלה מלא שחקנים שמכירים את ההרגשה

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ממשיכה לצלול לעבר הליגה הלאומית ועבור חלק לא מבוטל משחקניה, מדובר בסצנה מוכרת. לא פחות מתשעה שחקנים של הקבוצה כבר חוו ירידת ליגה בעבר וכמו שזה נראה בשבועות האחרונים – הם קרובים להוסיף אחת נוספת לרזומה.

להפועל תל אביב יש כמה שחקנים צעירים שעלו מהנוער בשנתיים האחרונות (ישראלוב, ארצ'ל, קנצפולסקי, בנימין, סניור, רמות), אבל למעשה רוב האחרים הם שחקנים שהורגלו ללא מעט מאבקי תחתית בשנות הקריירה שלהם – וגם הפסידו לא פעם במאבקים הללו.

יוסי אבוקסיס מאמן בני יהודה
ירד עם הפועל תל אביב כשחקן ועם בני יהודה כמאמן. אבוקסיס | יוסי ציפקיס

יוסי אבוקסיס – נתחיל עם המאמן. אבוקסיס היה שם כשחקן צעיר כשהפועל תל אביב ירדה לליגה השנייה בפעם הראשונה בתולדותיה (1988/89) ועשוי להיות שם כשהיא תנשור בפעם השלישית. כמאמן אבוקסיס ירד עם בני יהודה בתום עונת 2013/14, אחרי שמונה לתפקיד באמצע העונה.

אמיליוס זובאס – השוער הליטאי עדיין לא ירד ליגה בישראל, אבל יש לו שתיים ברזומה. בעונת 2014/15 שיחק בבלחטוב כשזו סיימה במקום האחרון בפולין ורשם ירידה ראשונה בקריירה. עונה לאחר מכן, 2015/16, עמד בין הקורות של פודבסקידז'ה ושוב סיים במקום האחרון ונשר לליגת המשנה. קצת לאחר מכן הצטרף לבני יהודה.

זיו מורגן – הבלם/מגן בן ה-24 רשם ירידת ליגה כואבת בעונה שעברה, בבלומפילד, מול הפועל תל אביב. מורגן שיחק 90 דקות במדי עירוני קרית שמונה במחזור הלפני אחרון בעונה שעברה, כשהקבוצה שלו איבדה יתרון 0:2 מול האדומים, נפרדה מהם ב-2:2 ונפרדה גם מליגת העל.

זיו מורגן שחקן עירוני קרית שמונה מאוכזב
בין השחקנים שצפויים להימכר. זיו מורגן | אריאל שלום

אור בלוריאן – כמו מורגן, גם בלוריאן בן ה-24 עומד בפני ירידה שנייה בקריירה. הבלם שהתחיל את דרכו במכבי פתח תקוה בליגה הלאומית בעונת 2019/20, נשר מליגת העל עם המלאבסים בעונת 2021/22.

בריאן פאסי – בדומה לחברו למרכז ההגנה, זיו מורגן, גם הבלם הצרפתי-קונגולזי ניצב בפני ירידה פוטנציאלית שנה שנייה ברציפות. בעונה שעברה פאסי שיחק בניור שירדה מהליגה השנייה לליגה השלישית בצרפת.

איאהב גנאים – הקשר האחורי שהגיע להפועל תל אביב בינואר מאקטובה הקזחית, שותף ב-25 משחקים בעונת הירידה של בני סכנין ב-2018/19.

אליאן רוחנא – הקשר בן ה-26 אף פעם לא ירד מליגת העל, הרי הוא בקושי שיחק בה, אבל יש לו ברזומה ירידה מהליגה הלאומית. בעונת 2017/18 רוחנא שיחק בעירוני נשר שסיימה במקום האחרון בליגת המשנה וירדה לליגה א'. עונה לאחר מכן ניצל מירידה שנייה ברציפות כשהפועל עכו ניצחה את מכבי הרצליה בפלייאוף.

אור בלוריאן שחקן מכבי פתח תקוה
ירד עם מכבי פתח תקוה ב-2021/22. בלוריאן | ברני ארדוב

עומרי אלטמן – השריד היחיד מעונת הירידה הקודמת של הפועל תל אביב, 2016/17. החלוץ בן ה-30 קרוב לירידה שלישית בקריירה. בעונת 2014/15 נשר ללאומית עם הפועל פתח תקוה ושנתיים לאחר מכן עשה את זה כאמור עם האדומים, בעונה בה הופחתו ממאזנם 9 נקודות.

הישאם לאיוס – שחקן הכנף הכישרוני כבר ירד ליגה, הרחק מישראל. בעונת 2019/20 לאיוס רשם 6 הופעות בקרפטי לבוב האוקראינית, בעונה שהסתיימה מבחינתה בפירוק בצל הקורונה – וירידת ליגה.

מאוויס צ'יבוטה – עונת 2016/17 ממשיכה לככב עם החלוץ ששיחק אז כמושאל ממכבי תל אביב להפועל כפר סבא. הירוקים ניצחו בשלושת המחזורים האחרונים של העונה, אבל סיימו נקודה מתחת לקו האדום וצ'יבוטה רשם ירידה ראשונה בקריירה. ביחד עם הפועל כפר סבא, ירדה כאמור הפועל תל אביב.

מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא
ירד עם הפועל כפר סבא ב-2016/17. צ'יבוטה | ברני ארדוב

אלו שניצלו

דויד קופרמן – היהודי-קולומביאני שיחק ב-2021 באליאנסה פטרולרה, באחת העונות האיומות של קבוצה כלשהי בליגה הקולומביאנית. ב-18 משחקים היא לא הצליחה לנצח אפילו פעם אחת ורשמה 6 תוצאות תיקו ו-12 הפסדים. 6 נקודות מ-54 אפשריות. למזלם של המגן השמאלי וקבוצתו, השיטה לקביעת היורדת הייתה על פי שקלול של כמה שנים ואליאנסה ניצלה מירידה.

רז מאיר – המגן שיחק בעונת 2016/17, בה הפועל אשקלון הקדימה את הקו האדום בנקודה וניצלה. הפועל תל אביב צברה יותר נקודות ממנה, אבל ממאזנה הורדו 9 נקודות בגלל הליך הפירוק, והיא והפועל כפר סבא נשרו. אגב, מאיר התחיל את העונה הנוכחית בר.ק.ס ואלווייק שנמצאת כעת במאבק הישרדות בהולנד – והוא עלול "לרדת" העונה עם שתי קבוצות.

שווים אזכור

חוסה רודריגס – הספרדי שעזב את הפועל תל אביב אחרי שחלון ההעברות של החורף נסגר בישראל, ניצל מירידות ליגה עם דפורטיבו לה קורוניה (ספרד) ופורטונה סיטארד (הולנד), אבל בכל זאת יש לו אחת. בעונת 2013-14 רשם 37 הופעות בריאל מדריד קסטייה (קבוצת המילואים של ריאל מדריד), כשהיא סיימה במקום ה-20 בליגת המשנה בספרד, אחד מתחת לקו האדום.

אביב סלם – המגן השמאלי עזב את הפועל תל אביב למכבי פתח תקוה בינואר, אחרי 5 הופעות בלבד בליגה במדים האדומים. את הקריירה הוא התחיל בעונת 2017/18 עם 16 משחקים במכבי הרצליה, שירדה אז מהליגה הלאומית לליגה א'.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי