המשחק הגדול מכולם: מפגשי הפרמיירליג המיתולגיים בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול

play
גארי נוויל מתעמת עם ג'יימי קארגר במשחק של מנצ'סטר יונייטד נגד ליברפול ב-2010 | GettyImages, Michael Regan
צפו: בדקה ה-121, מנצ'סטר יונייטד חזרה מפיגור ל-3:4 היסטורי על ליברפול 05:47

השלושער של ברבאטוב, השביעייה עם סלאח, המספרת של מאטה וההשפלות באנפילד. מעבר למתיחות וליוקרה, שתי היריבות סיפקו לאורך השנים כמה מפגשי ענק ביניהן, באנגליה מדרגים את הטובים ביותר

(גודל טקסט)

במשחקים בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול היה הכל. שערי ניצחון מטורפים, גולים מרהיבים, תבוסות בלתי נשכחות והופעות בכורה מיתולוגיות. אחרי שרק לאחרונה סיפקו מפגש נהדר במסגרת הגביע האנגלי שבו יונייטד ניצחה 3:4 בהארכה, באנגליה מזכירים כמה מהמפגשים הכי גדולים בין שני המועדונים, שמתכוננים לעוד פרק ביריבות הנהדרת שלהם וייפגשו היום באולד טראפורד (17:30, ספורט1) במשחק שעשויות להיות לו השלכות עצומות על המירוץ הן לתואר והן לליגת האלופות.

חלוץ ליברפול מוחמד סלאח חוגג שער מול מנצ'סטר יונייטד
סופרסטאר. מוחמד סלאח | רויטרס

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד 3:3 – ינואר 1994

העונה השנייה של עידן הפרמיירליג, והאלופה המכהנת מנצ'סטר יונייטד עלתה ל-0:3 תוך 25 דקות הודות לשערים של סטיב ברוס, ריאן גיגס ודניס ארווין. ליברפול של גרהאם סונס נראתה שבורה, אבל הקבוצה החזירה את עצמה למשחק באמצעות צמד של נייג'ל קלאו. במחצית שנייה קלאסית, שהתנדנדה מצד לצד, ליברפול השלימה קאמבק נהדר עם שער של ניל ראדוק 11 דקות לסיום. עם זאת, יונייטד צחקה אחרונה, וזכתה באליפות בהפרש של 32 נקודות מליברפול – שסיימה במקום השמיני. סונס פוטר כמה שבועות לאחר מכן, כאשר ליברפול הודחה מהגביע האנגלי על ידי בריסטול.

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול 4:1 – מרץ 2009

יום בלתי נשכח לליברפול, שהנחילה למנצ'סטר יונייטד את התבוסה הכי גדולה שלה באולד טראפורד בכל המסגרות זה 17 שנים. יונייטד עמדה לפתוח פער של 10 נקודות מליברפול השנייה, כאשר כריסטיאנו רונאלדו העלה אותה ליתרון מוקדם מהנקודה הלבנה. אבל האורחים הפכו במהרה את העניינים דרך פרננדו טורס וסטיבן ג'רארד שנשק למצלמה. טורס אימלל את נמניה וידיץ' שהורחק, ופאביו אורליו ואנדראה דוסנה השלימו תבוסה מהדהדת. יונייטד הובכה בבית, אבל בסיום העונה השוותה את השיא של ליברפול של 18 אליפויות כשסיימה ארבע נקודות מעל האדומים.

דימיטאר ברבאטוב כובש שער לרשת ליברפול
איזה גול! ברבאטוב | אימג'בנק GettyImages, Alex Livesey

מנצ'סטר יונייטד ליברפול 2:3 – ספטמבר 2010

שנה לאחר מכן נקמה מנצ'סטר יונייטד הודות להופעה סנסציונית של דימיטר ברבאטוב. החלוץ הבולגרי כבש צמד, כולל מספרת נפלאה. ליברפול חזרה, כשג'רארד כבש פעמיים בשש דקות, לפני שברבאטוב השלים את השלושער שלו עם שער בדקה ה-84. יונייטד זכתה באליפות באותה עונה, אבל הפסידה בגמר ליגת האלופות לברצלונה. ליברפול של רוי הודג'סון סיימה במקום השישי, 22 נקודות אחרי יריבתה.

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד 2:1 – מרץ 2015

ליברפול חגגה פעמיים על מנצ'סטר יונייטד של דייויד מויס בעונת 2013-14, אבל התקשתה בעונה שאחרי. הקפטן סטיבן ג'רארד הורחק 38 שניות לאחר שנכנס כמחליף במחצית, במשחק שכלל בעיטת מספריים מבריקה של חואן מאטה.

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד 0:7 – מרץ 2023

השביעייה של ליברפול הובילה לניצחון הגדול ביותר בתולדות היריבות, כשהיא משפרת את הניצחון 1:7 של האדומים בליגה השנייה בעונת 1895-96. רק לפני 13 חודשים ליברפול סיפקה הופעה פנומנלית – שכללה את מוחמד סלאח הגדול, שהפך למלך השערים של המועדון בפרמיירליג – ופירק את יונייטד באנפילד. גאקפו, נונייס וסלאח כבשו צמדים, פירמינו השלים את החגיגה בדקה ה-88 בבליץ נהדר, ויונייטד הושפלה בערב היסטורי.

עוד משחקים ראויים לציון:

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול 2:2 – אוקטובר 1995 – אריק קנטונה ערך את הופעתו הראשונה לאחר הרחקה של שמונה חודשים, וכבש שער שוויון מאוחר ליונייטד.

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד 3:2 – ספטמבר 1999 – ג'יימי קראגר כבש שני שערים עצמיים, כשיונייטד ניצחה באנפילד.

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול 1:3 – ספטמבר 2015 – אנתוני מרסיאל בישל בהופעת הבכורה שלו, במשחק האחרון של רוג'רס מול יונייטד כמאמן ליברפול.

מנצ'סטר יונייטד – ליברפול 5:0 – אוקטובר 2021 – מוחמד סלאח הפגיז שלושער מול יונייטד האומללה של אולה גונאר סולשיאר.

ליברפול – מנצ'סטר יונייטד 0:4 – אפריל 2022 – באותה עונה ליברפול כבשה עוד ארבעה שערים ללא מענה באנפילד, מול יונייטד בראשות המאמן הזמני ראלף רנגניק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי