המרדף: הטוענות לכתר מחפשות את הדרך לאתגר את אינטר

play
לאוטרו מרטינס שחקן אינטר עם תואר האליפות | GettyImages
צפו: ארלינג הולאנד כבש, אך מנצ'סטר סיטי הפסידה 3:2 נגד מילאן 03:07

אז איך מדביקים את האלופה? מילאן ויובנטוס ביצעו תפנית חדה אחרי פער 19 הנקודות, נאפולי החזירה לליגה את קינג קונטה, רומא הסתערה על החלון ואטאלנטה תמיד שם. וגם: פברגאס, נסטה, דה חאה ודרייק. הסרייה A חוזרת (21:45, ספורט1)

(גודל טקסט)

אינטר הייתה זו שקטעה את שושלת תשע האליפויות של יובנטוס ב-2020/21. האם אחרי אחת העונות הדומיננטיות בתולדות הליגה האיטלקית, היא מסוגלת להיות הראשונה יובה מאז שמצליחה לשמור על התואר? הקבוצה של סימונה אינזאגי היא המועמדת המובילה על פי כל התחזיות וסוכנויות ההימורים, אבל הפעם היריבות אמורות לאתגר אותה קצת יותר מאשר פער 19 הנקודות בסוף העונה הקודמת. אנטוניו קונטה חזר לליגה והוא אחד מ-13 שינויים על הקווים, גם למילאן ויובנטוס יש תקוות גדולות עם מאמנים חדשים, רומא התחזקה, אטאלנטה נשארה חזקה ובולוניה מהווה השראה גם לחלק הצנוע יותר של הליגה. הסרייה A חוזרת.

פיוטר ז'לינסקי שחקן אינטר
חיזוק חינמי. פיוטר ז'לינסקי | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltinti

אינטר

קיץ סולידי עבר על האלופה, שבניגוד לשנים האחרונות גם לא מכרה את אחד מכוכביה. היא הצליחה לשמור על הנכסים הגדולים, בעיקר לאוטרו מרטינס שקיבל חוזה משודרג, והעמיקה את הסגל עם צירופם של פיוטר ז'לינסקי ומהדי טארמי בהעברות חופשיות. ה-3-5-2 עבד נהדר מבחינת סימונה אינזאגי בעונה שעברה, כשיאן זומר בקושי ספג (22 שערי חובה), הקבוצה הפסידה רק פעמיים בליגה, המגנים תקפו ללא הפסקה והתיאום בין לאוטרו למרכוס תוראם היה כמעט מושלם. אין שום סיבה שזה לא יסתיים באליפות נוספת.

מילאן

מי שתנסה להפיל את המלכה היא היריבה העירונית המתחדשת, שנפרדה מסטפנו פיולי אחרי (כמעט) חמש עונות והחזירה לסרייה A את פאולו פונסקה. המאמן הפורטוגלי שיקם את מעמדו בליל הצרפתית אחרי שתי עונות בהן לא עמד במטרות ברומא (מקום חמישי ומקום שביעי) ומקווה שהשפה המשותפת עם רפאל לאאו תעיר את שחקן הכנף שנכנס למרה שחורה לקראת סיום העונה ולא נהנה גם ביורו. זלאטן איברהימוביץ' קיבל יותר סמכויות, דאג להביא את אלוף אירופה אלברו מוראטה לחיזוק ההתקפה וגם הקשר הצרפתי יוסוף פופאנה יצטרף בקרוב. אמרסון רויאל וסטרחיניה פאבלוביץ' אמורים לשפר את ההגנה שספגה לא פחות מ-49 שערי ליגה (המאזן הכי גרוע בחצי העליון של הטבלה) ותאו הרננדז ימשיך להיות תאו הרננדז.

אלברו מוראטה שחקן מילאן
זלאטן לחץ. אלברו מוראטה | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Moscrop

יובנטוס

באיחור ניכר, בעקבות ההשתוללות אחרי הזכייה בגביע, יובנטוס אמרה שלום למסימיליאנו אלגרי והלכה לכיוון אחר לגמרי. טיאגו מוטה, שבנה בהדרגתיות את קריירת האימון שלו ובעונה שעברה סחף את בולוניה לליגת האלופות, מאמין שיוכל ליישם את הסגנון הייחודי שלו גם בטורינו. כדי להחזיק בכדור כמו שהוא אוהב, המאמן החדש מיהר לחזק את הקישור עם דוגלאס לואיז (51.5 מיליון יורו – הרכש היקר באיטליה בקיץ הזה) וקפרן תוראם (הבן של ליליאן, שישמח לקחת את האליפות מהאח מרכוס) ובקרוב כנראה גם טון קופמיינרס המצוין. בנוסף ביצע שינוי משמעותי בין הקורות (מיקלה די גרגוריו הגיע ממונצה על חשבון וויצ'ך שצ'סני ששוחרר), אבל העול ההתקפי מונח כולו על כתפי דושאן ולאחוביץ', בטח כשפדריקו קייזה תלוי על בלימה כרגע, ומשחקי ההכנה סיפקו לא מעט סיבות לדאגה.

אטאלנטה

זוכת הליגה האירופית הפכה לחברה קבועה בצמרת הליגה האיטלקית במהלך הקדנציה בת שמונה השנים של ג'אן פיירו גאספריני. עוד לפני שייבנה בברגמו פסל בדמותו, המאמן בן ה-66 ממשיך לשאוף לשיאים חדשים וצפוי גם הפעם להוציא את המקסימום מהסגל שלו. לצערו, טון קומפיינרס יימכר בקרוב והפציעות הקשות של ג'אנלוקה סקמאקה וג'ורג'ו סקאלביני הצריכו אלתורי תגובה. מתאו רטגי, המתאזרח של נבחרת איטליה, מצטרף בהתקפה לגיבור הגמר אדמולה לוקמן ולבלגי שארל דה קטלארה, שנקנה ממילאן אחרי עונת השאלה נפלאה. ניקולו זאניולו ומרקו ברשאניני ינסו לחפות על עזיבת קופמיינרס, גם איברהים סולימאנה הגיע מקליארי ובן גודפרי הובא מאברטון כדי לחזק את ההגנה. יספיק שוב לליגת האלופות?

טיאגו מוטה מאמן יובנטוס
תקוות גדולות, אבל האם יש מספיק כלים? טיאגו מוטה | אימג'בנק GettyImages, Stefano Guidi

בולוניה

הצלחה מפתיעה של קבוצה צנועה מובילה להסתערות בקיץ, וגם בולוניה לא הייתה חסינה מכך. המאמן מוטה נחטף כאמור על ידי יובנטוס, מנהיג ההגנה ריקרדו קלאפיורי נמכר לארסנל והחלוץ המוביל ג'ושוע זירקזי עבר למנצ'סטר יונייטד. במקומו הגיע הולנדי אחר, תייס דאלינחה שהבקיע בכמויות נאות בטולוז, את ההגנה תגברו מרטין ארליץ' והאלוף האולימפי חואן מירנדה ואת מקומו של מוטה תפס וינצ'נזו איטליאנו, שהשתדרג לליגת האלופות אחרי שני הפסדים עם פיורנטינה בגמר הקונפרנס ליג. הוא ישים מבטחו בחבורה השוויצרית שהרשימה ביורו ובריקרדו אורסוליני הנהדר, ויצטרך הרבה שכל והרבה מזל כדי לצלוח את השילוב בין הזירה המקומית לאירופית.

רומא

הזזת ז'וזה מוריניו לטובת דניאלה דה רוסי שינתה את רומא. הכרטיס לליגת האלופות אמנם לא הושג בסופו של דבר, אבל הכדורגל האטרקטיבי נתן תקווה לבאות וכך גם ההתנהלות בקיץ. את מקומו של רומלו לוקאקו תפס האוקראיני ארטיום דובביק, מלך שערי הליגה הספרדית בעונה הקודמת, והשותף שלו בהתקפה, בהנחה שפאולו דיבאלה אכן יימכר לליגה הסעודית, אמור להיות מתיאס סולה הכישרוני שהראה ניצוצות בפרוזינונה ונרכש בסכום לא קטן (25.5 מיליון יורו). אנזו לה פה אמור לאזן את הקישור ולבטח יהיה טוב יותר מחוסם עוואר המיותר. אם גרף השיפור של דה רוסי יימשך, אז רומא אמורה לשוב לליגת האלופות אחרי שש שנים.

ארטיום דובביק שחקן רומא
כמה שערים שווה הפיצ'יצ'י של ספרד בליגה האיטלקית? ארטיום דובביק | אימג'בנק GettyImages, Robbie Jay Barratt – AMA

נאפולי

אין הצהרת כוונות גדולה יותר מאשר מינוי אנטוניו קונטה, שלקח שלוש אליפויות עם יובנטוס ואחת עם אינטר, ורוצה להיות המאמן הראשון שזוכה בסקודטו עם שלוש קבוצות שונות. האם יהיו לו את הכלים בכלל לקרוא תיגר על המקום הראשון? חביצ'ה קברצחליה נשאר לאחר התעקשותו וכך גם הקפטן ג'ובאני די לורנצו, אבל ויקטור אוסימן עשוי להימכר עד לסגירת החלון וכלל לא בטוח שהפתרון בדמות לוקאקו יעבוד הפעם. בינתיים החיזוקים נעשו רק בהגנה (אלסנדרו בונג'ורנו, לאונרדו ספינאצולה ורפא מרין, ובמשחק הראשון בגביע נראה היה שההתקפה (נטולת אוסימן) היא זו שמחייבת עוד רענון. אבל אחרי עונה עם שלושה מאמנים ומקום 10, יש רק לאן לעלות.

לאציו ופיורנטינה

לתחלופת המאמנים הסיטונית היו שותפות גם לאציו ופיורנטינה. הביאנקוצ'לסטי מינו את מרקו בארוני בן ה-60, שהציל את ורונה מירידה וקיבל אתגר לא פשוט בקיץ בו עזבו צ'ירו אימובילה, לואיס אלברטו ופליפה אנדרסון. טיג'אני נוסלין ההולנדי הגיע איתו מוורונה וגאטנו קסטרובילי צורף כשחקן חופשי מפיורנטינה, שיכולה להתגאות בחלון הרבה יותר מוצלח. אמיר ריצ'רדסון, שהרשים בליגה הצרפתית ונבחרת מרוקו האולימפית, אמור להיות בעל הבית בקישור כפי שהיה לפני שנתיים סופיאן אמרבאט, אנדראה קולפאני היצירתי בא יחד עם המאמן רפאלה פלאדינו ממונצה, מואיז קן ינסה לשקם את הקריירה ואלברט גודמונדסון האיסלנדי הוחתם רגע לפני מחזור הפתיחה. דויד דה חאה חוזר לפעילות אחרי שנת שבתון ויעורר עניין רב.

אאורליו דה לאורנטיס נשיא נאפולי עם המאמן אנטוניו קונטה
חיבור שיספק כותרות, לכאן או לכאן. אאורליו דה לאורנטיס עם אנטוניו קונטה | אימג'בנק GettyImages

האחרות

ההתקדמות של פלאדינו פינתה מקום במונצה לאלסנדרו נסטה, בלם העבר האגדי שיאמן לראשונה בסרייה A. השותף המיתולוגי פאביו קנבארו לא נשאר באודינזה אחרי משימת ההצלה, אבל אלברטו ג'ילארדינו ממשיך בגנואה (איבדה את החלוצים המובילים) ומשלים שלישיית אלופי עולם תוצרת איטליה 2006 על הקווים (לצד דה רוסי כמובן). וכבונוס יש אלוף עולם ספרדי: ססק פברגאס. קומו שבה לליגה הבכירה אחרי 21 שנים ואת הפרויקט השאפתני של האחים הרטונו מאינדונזיה (הבעלים העשירים בליגה) מנהל פברגאס, שאת מרבית עונת העלייה העביר כעוזר עקב היעדר תעודת פרו. על שפת האגם התקבצו חברים כמו פפה ריינה, רפאל וראן, אלברטו מורנו ואנדראה בלוטי, כך שהיא העולה המעניינת מבין השלוש.

אצל העולות האמריקאיות, פארמה המשיכה עם פאביו פקיה ורכשה ב-7.5 מיליון יורו את השוער המסקרן זאיון סוזוקי (נולד בארה"ב לאם מיפן ואב מגאנה) ואילו ונציה בחרה באוזביו די פרנצ'סקו למרות ירידת הליגה שלו עם פרוזינונה, ותפסה כותרות כשהראפר דרייק התגייס להצילה מפשיטת רגל. טורינו עם פאולו ואנולי אמורה לתפוס שוב מקום טוב באמצע, בעוד קליארי (דוידה ניקולה מונה במקום קלאודיו ראניירי שפרש), אודינזה, ורונה, לצ'ה ואמפולי חולמות על גורל דומה.

רפאל וראן שחקן קומו
חבורה עתירת תארים וניסיון על שפת האגם. רפאל וראן בקומו | אימג'בנק GettyImages, Simone Arveda

משחקי מחזור הפתיחה:

שבת, 19:30: גנואה – אינטר שבת, 19:30: פארמה – פיורנטינה שבת, 21:45: מילאן – טורינו (ספורט1) שבת, 21:45: אמפולי – מונצה

ראשון, 19:30: בולוניה – אודינזה (ספורט3) ראשון, 19:30: ורונה – נאפולי ראשון, 21:45: קליארי – רומא ראשון, 21:45: לאציו – ונציה (ספורט3)

שני, 19:30: לצ'ה – אטאלנטה (ספורט4) שני, 21:45: יובנטוס – קומו (ספורט4)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי